ارز به زیر ۲۰ هزار تومان خواهد رسید

همتی: تغییر در بازار ارز بیشتر روانی است

رئیس کل بانک مرکزی گفت: «جو روانی که در بازار ارز حاکم است و فضای بازار سرمایه و ارز متأثر از انتظارات سیاسی است و تحریم ها تأثیر دارد ولی من فکر می‌کنم تصورات اشتباه است و انتظارات حتما تعدیل و مثبت می‌شود و نرخ ارز ممکن است به زیر ۲۰ هزار تومان نیز برسد و من فکر می‌کنم حتما تعدیل خواهد شد.»

شهروندآنلاین: رئیس کل بانک مرکزی گفت: «بازار ارز با روند کاهشی روبه‌رو می‌شود و جو روانی بازار گاه موجب تلاطم ارز می‌شود اما معتقدم نرخ دلار به زیر ۲۰ هزار تومان خواهد رسید.»

عبدالناصر همتی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: «تغییر در بازار ارز بیشتر روانی است و انتظارات بالا و پایین می‌شود. مسئولان باید در اظهارات خود مراقبت کنند و جو روانی بر بازار حاکم است که برگرفته از مسائل سیاسی و تحریم و مسائل خارجی است. انتظارات تعدیل و مثبت می‌شود و قیمت ارز به زیر ۲۰ هزار تومان هم خواهد رسید.»

او ادامه داد: «نگران رشد نقدینگی بودیم و تلاش داریم رشد نقدینگی منطقی باشد. به سرکوب نرخ ارز اعتقادی ندارم، اما انتظارات تعدیل خواهد شد و نرخ ارز به زیر ۲۰ هزار تومان می‌رسد.»

رئیس بانک مرکزی عنوان کرد: «فضای بازار سرمایه و ارز متأثر از فعل و انفعالات سیاسی است. اگر به منابع دسترسی پیدا کنیم قدرت بازارسازی بانک مرکزی افزایش خواهد یافت. من معتقد به سرکوب نرخ ارز نیستم، اما معنای این عدم تعدیل نرخ نیست.»

همتی گفت: «ازجمله کسانی هستم که معتقدم دخالت بانک مرکزی در بازار باید هدفمند باشد. سال آینده با تعدیل نرخ و بهبود شرایط سیاسی به تورم هدف نزدیک خواهیم شد. البته توجه کنید که نمی‌توان به متغیرهای کلان اقتصادی به صورت منفرد نگاه کرد.»

او ادامه داد: «قیمتگذاری تولیدات و کالاهای بادوام به نرخ ارز حساس است. مردم عزیز کشورمان بدانند که شرایط قبلی را گذرانده‌ایم و شرایط سخت قبلی تکرار نخواهد شد.»

همتی یادآور شد: «اینکه بانک مرکزی به دنبال افزایش نرخ ارز است به هیچ وجه صحیح نیست و تمام تلاش ما در بانک مرکزی تعدیل نرخ است.طی سال گذشته ۱۵ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی تأمین کردیم که ۷ میلیارد دلار از آن از ذخایر بانک مرکزی بوده است. امسال نیز بخشی از نیازهای دولت را از ذخایر بانک مرکزی تأمین کردیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.