بایدن از فصل غمناک در تاریخ دموکراسی آمریکا می گوید

ترامپ: به دفاع از عظمت آمریکا ادامه می‌دهم

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در واکنش به تبرئه شدن دونالد ترامپ در دومین محاکمه استیضاح از مردم کشورش خواست از دموکراسی دفاع کنند و بدانند دموکراسی چه اندازه شکننده است

شهروند آنلاین: مجلس سنای آمریکا روز شنبه با پایان رسیدگی به دومین پرونده استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق این کشور، او را از اتهام «تحریک به شورش» تبرئه کرد.

در این جلسه ۵۷ سناتور به استیضاح دونالد ترامپ رای مثبت و ۴۳ سناتور نیز رای منفی دادند. دموکرات ها برای متخلف شناخته شدن دونالد ترامپ به رای موافق دو سوم اعضای مجلس سنا (۶۷ رای) نیاز داشتند. هفت سناتور جمهوریخواه همراه با ۵۰ سناتور دموکرات دونالد ترامپ را به دلیل «تحریک به شورش» مجرم شناختند.

اندکی پس از آن که سنای آمریکا به بی‌گناه بودن ترامپ رأی داد و او را از اتهام تحریک مردم به آشوب در کنگره تبرئه کرد، رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه خود این رویداد را «فصل غمناک تاریخ آمریکا» خواند.

بایدن در بیانیه خود افزود: «هیچ‌کس در ذات اتهام‌های رئیس‌جمهوری پیشین در تحریک به شورش کنگره در روز ششم ژانویه بحث و تردید ندارد؛ ماجرایی که در آن پنج نفر جان خود را از دست دادند. حتی آن کسانی که علیه محاکمه رأی دادند، از جمله رهبر سناتورهای جمهوری‌خواه، میچ مکانل، بر گناهکار بودن ترامپ در کوتاهی در انجام وظیفه و تحریک به خشونت لجام‌گسیخته در کنگره اذعان کردند.»

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به کسانی که روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ از نمادهای دموکراسی دفاع کردند، گفت: «این فصل غمناک و تاریک در تاریخ به ما یادآوری کرد دموکراسی تا چه اندازه شکننده است؛ اینکه باید همواره از دموکراسی دفاع کرد و ما باید همیشه محتاط باشیم. هر کدام از ما آمریکایی‌ها یک وظیفه و یک مسئولیت داریم، به ویژه رهبران آمریکا که باید از حقیقت دفاع کنیم و بر دروغ چیره شویم.»

ترامپ: به دفاع از عظمت آمریکا ادامه می‌دهم

رئیس جمهوری سابق آمریکا در واکنش به تبرئه خود در مجلس سنا از این رای استقبال کرد. او همچنین وعده داد که به دفاع از «عظمت آمریکا» ادامه خواهد داد.

دونالد ترامپ در بیانیه خود از وکلای مدافع و مدافعانش در مجلس نمایندگان و مجلس سنا دفاع تشکر کرده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.