حبس 4 معدنچی در معدن ونارچ

سخنگوی هلال‌‌احمر: سه‌نفر نجات یافتند، تلاش برای نجات نفر چهارم ادامه دارد

معدن منگنز روستای ونارچ در استان قم ریزش کرد و سه کارگر زیر آوار محبوس شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم، در خصوص این حادثه اظهار کرد: «در ساعت ۱۲ و ۰۳ دقیقه امروز گزارشی مبنی بر ریزش معدن منگنز در روستای ونارچ در استان قم به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌‌احمر استان قم ارسال شد.»

او ادامه داد: «بلافاصله ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و تیم ارزیاب از پایگاه امدادونجات کهک به محل حادثه اعزام شدند. همچنین سه تیم واکنش سریع، تیم زنده‌یاب و آنست هلال‌احمر استان قم وارد منطقه شدند.»

تیم ارزیاب و پایگاه کهک به‌عنوان اولین تیم نجات به دلیل نزدیک‌بودن به موقعیت حادثه اعزام شده بودند. این در حالی بود که نجاتگران عملیاتی نیز فراخوان شدند.

تشکیل جلسه اضطراری

بهرامی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم تشکیل فوری جلسه ستاد مدیریت اضطراری استان و تغییر وضعیت مرکز کنترل و هماهنگی عملیات به حالت پاسخ را از اقدامات صورت‌گرفته به محض دریافت گزارش حادثه برشمرد.

قوسیان‌مقدم، دبیرکل و سخنگوی جمعیت هلال‌احمر نیز درباره این حادثه بیان کرد: «پس از رسیدن تیم ارزیاب و انجام ارزیابی اولیه مشخص شد سه کارگر در زیر آوار که بر اثر ریزش معدن ایجاد شده بود، محبوس شدند. در ادامه این تعداد به چهار نفر افزایش یافت.»

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه تیم‌های واکنش سریع و سگ‌های زنده‌یاب به محل حادثه اعزام شدند، اضافه کرد: «خوشبختانه سه‌نفر از افرادی که داخل معدن بودند و دچار حادثه شدند، نجات پیدا کرده و خارج شدند و تلاش برای نجات یک‌نفر باقیمانده ادامه دارد.»

برگزاری مانور فرضی

براساس گزارش روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان قم، بیست‌وهفتم بهمن در این محدوده مانور فرضی ریزش معدن برگزار شده بود که توانست در عملکرد سریع تیم‌های امدادی برای این حادثه واقعی بسیار موثر باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.