آجورلو حمله کرد، کسی پاسخ نداد!

مناظره 3 نامزد احراز پست ریاست فدراسیون فوتبال به شکلی کاملا بی‌روح و بی‌حاصل انجام شد

مصطفی آجورلو، شهاب‌الدین عزیزی خادم و کیومرث هاشمی سه نامزد ریاست فدراسیون فوتبال در غیاب علی کریمی دیگر رقیب خود مناظره‌ای سرد و بی‌روح را برگزار کردند.

شهروندآنلاین: در شرایطی که علی کریمی با ارسال نامه‌ای به صداوسیما از حضور در جمع کاندیداها خودداری کرده بود، حضور سه نامزد انتخاباتی در برنامه فوتبال برتر که به صورت ضبطی تهیه شده و روی آنتن می‌رفت، مجادله و بحث خاصی را پیرامون خود ایجاد نکرد. در این برنامه نامزدها در 6 محور برنامه‌های خود را اعلام کرده و سپس میثاقی در زمان 5 دقیقه از آنها سوالات چالشی پرسید و درنهایت هم خود آنها در یک زمان 5 دقیقه‌ای آخرین صحبت‌های خود را در درباره انتخابات و شرایطش به زبان آوردند.

آنچه در این میان جالب توجه بود، فضای محترمانه بین هر سه نامزد و اداره این مناظره توسط میثاقی با دردسری کاملا اندک بود، اگرچه مصطفی آجورلو، مدیرعامل سابق باشگاه پاس که در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد و حضور محمدعلی آبادی در ریاست سازمان تربیت‌بدنی چالش‌هایی با او داشت، کیومرث هاشمی را چند باری مورد خطاب جملاتش قرار داد، اما این معاون سابق تربیت‌بدنی هرگز به این چالش‌ها پاسخ نداد.

شاید و به همین دلیل هم مناظره شب گذشته آنچنان گرم از کار درنیامد و بازتابی آنچنانی در فضای شبکه‌های اجتماعی نداشت، چراکه نامزدها سعی کردند در این برنامه همدیگر را زیر سوال نبرند.

در چنین شرایطی مرور برخی حواشی این مناظره قابل توجه است:

*از بین نامزدها تنها مصطفی آجورلو با ماسک از ابتدا تا انتها حضور داشت و صحبت کرد.

*در این برنامه محمدحسین میثاقی از سه نامزد دعوت کرد که در صورت برنده‌شدن در برنامه هفته آینده او حضور داشته باشند که از این جمع کیومرث هاشمی این پیشنهاد را نپذیرفت و گفت که اگر این اتفاق برای او رخ دهد، به یک هفته زمان بیشتر نیاز دارد تا با هیأت رئیسه به جلسه بنشیند.

*او در بخشی از صحبت‌هایش درباره نایب‌رئیسی علی کریمی گفت که «چنین بحثی نبوده» و با وجود اینکه دوست دارد از همه ظرفیت‌ها استفاده کند، اما فعلا با توجه به اینکه این مسأله حاشیه‌ای است، وارد آن نخواهد شد.

*شهاب‌الدین عزیزی خادم در ارایه برنامه‌هایش بارها از کلمات انگلیسی مثل «زیرو تلرانس»، «پراگماتیسم» و… استفاده کرد.

*در بین صحبت‌های مطرح‌شده، بحث‌های کلیشه‌ای و مسائلی که گوش هواداران از آنها پر است، به زبان آورده شد.

*شهاب‌الدین عزیزی خادم در قسمت آخر صحبت‌هایش گفت که در دوره گذشته فدراسیون فوتبال قربانی اساسنامه شده است.

*یک سوال میثاقی از عزیزی خادم درباره بهاروند و استفاده او از سبد رأی رئیس سازمان لیگ بود که او در این‌باره گفت: «این مسأله کاملا طبیعی است که بهاروند با توجه به حضور طولانی‌اش در هیأت‌ها، تعامل خوبی با آنها داشته باشد» اما او درنهایت به این سوال پاسخ نداد که آیا ائتلافی بین او و بهاروند وجود دارد یا نه؟

*آجورلو در پاسخ به این سوال که چرا بعد از یک دوره حضور در انتخابات فدراسیون دوباره برای ریاست پا پیش گذاشته است، گفت: «من خیلی شجاع هستم.» او سپس کنایه‌ای به بحث انتخاب سرمربی تیم‌ملی در زمان علی‌آبادی زد که با یک تلفن علی دایی را آوردند و با یک تلفن او را برداشتند.

*نوع نشستن سه نامزد این‌طور بود که عزیزی خادم در بین دو چهره باتجربه‌تر از خودش قرار گرفته بود که به نظر می‌رسد تعامل و قرابت بین او و آجورلو بیشتر از کیومرث هاشمی است. آجورلو در پایان صحبت‌هایش ادعا کرد که در صورت رأی آوردن از عزیزی خادم استفاده خواهد کرد. همچنین کیومرث هاشمی نیز در این صورت باید به او کمک کند. او گفت: «من حتما از کیومرث هاشمی استفاده می‌کنم، اما به او می‌گویند که حتما از آجورلو استفاده نکن، چون او دولتی است و آنها تصمیم می‌گیرند»!

*با وجود غیبت علی کریمی نام او بارها و بارها به زبان آورده شد و هر سه نامزد جملات مثبتی را درباره او به زبان آوردند. از جمله مصطفی آجورلو که صحبت‌هایش را با این جمله به اتمام رساند: «علی کریمی خالق فوتبال است و باید در فوتبال حضور داشته باشد و این حسن اساسنامه است که راه را برای فوتبالی‌ها باز کرده است.»

*کیومرث هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت انتخاب با کادر فعلی ادامه می‌دهد؟ گفت: «با توجه به آشنایی دراگان اسکوچیچ با شرایط فوتبال ملی، در صورت انتخاب، او را به عنوان سرمربی تیم‌ملی حفظ خواهد کرد.»

*آجورلو در پاسخ به این سوال که آیا از شائبه دخالت در انتخابات می‌ترسد؟ گفت: «وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در این انتخابات گزینه دارند.» او درباره اینکه گزینه‌هایشان چه کسانی هستند، تأکید کرد که دوست ندارد «علیه دوستانش که در این برنامه حضور دارند» صحبت کند. اما منظور او و اشاره دستش کاملا واضح بود که چه کسی را نشان کرده است.

*عزیزی خادم در بخشی از صحبت‌هایش تأکید کرد که راه‌حل خوبی برای حل بحران بلوکه‌شدن پول‌های فوتبال ایران در فیفا دارد. او در لابه‌لای صحبت‌هایش از سازمانی نام برد که زیر نظر سفارت سوییس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران فعالیت می‌کند و با نامه‌نگاری می‌شود درباره آزادسازی 6 میلیون دلار بلوکه‌شده در فیفا و ای‌اف‌سی اقدام کرد.

*کیومرث هاشمی در صحبت‌هایش تأکید کرد که فوتسال به زودی وارد المپیک می‌شود و باید سرمایه‌گذاری روی فوتسال باشد که در المپیک می‌تواند روی سکو هم برود.

*دو نامزد درباره موضوع حق پخش تلویزیونی صحبت کردند و تأکیدشان این بود که این مسأله را در فضای آرام با تلویزیون حل کنند. با توجه به اینکه روسای قبلی هم در این زمینه تلاش بسیاری کردند، باید دید تلاش هر یک از این سه نامزد در صورت برتری در انتخابات به کجا خواهد رسید.

*آجورلو گفت: «مثل یک کاندیدای ریاست جمهوری در 6 ماه گذشته برای حضور در پست ریاست فدراسیون برنامه داشته و تلاش کرده و به مسافرت رفته» است.

*کیومرث هاشمی از برنامه کاری خود در مناظره دیشب رونمایی نکرد و وعده داد که این کار را امروز انجام خواهد داد.

*مصطفی آجورلو تنها نامزد حاضر در برنامه بود که از علی انصاریان و مهرداد میناوند یاد کرد.

*آجورلو در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «فوتبال کارمند سازمان تربیت‌بدنی نمی‌خواهد، مدیر شجاع می‌خواهد که بتواند تصمیم بگیرد.»

*آجورلو در بخشی از صحبت‌هایش در انتقاد از دخالت‌ها گفت: «عزیزی خادم از من جوان‌تر و آینده فوتبال است و از من چهار پیراهن کمتر پاره کرده و بی‌گناه‌تر است. هاشمی هم که مو سفید کرده، اگرچه از من کم‌سفیدتر است، حتما از من آدم بهتری است و به بهشت می‌رود. اما به خاطر اینکه یکی از ما سه نفر به فدراسیون راه پیدا کند، گناه نکنید؛ یک انتخابات فدراسیون فوتبال نیاز به این همه داستان ندارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.