کیوسک، اول مارس

گاردین، واشینگتن‌پست، نیویورک‌تایمز

میانما و کشتار معترضان مورد توجه هر سه روزنامه گاردین، نیویورک‌تایمز و واشینگتن‌پست قرار گرفته است. هر چند کرونا، فرماندار نیویورک و ترامپ و طرفدارانش هم از قلم نیفتاده‌اند.

گاردین

روزنامه گاردین عکس یک خود را به میانمار و نبرد میان معترضان و نیروهای پلیس اختصاص داده است با این عنوان: «میدان نبرد؛ حداقل 18 کشته در روز مرگبار میانمار».

[در میانمار تظاهرکنندگان به کودتای نظامیان اعتراض دارند که با ابطال نتایج انتخابات سه‌ماه پیش و بازداشت آنگ‌ سان سو چی، رهبر حزب حاکم، قدرت را به دست گرفتند. در بعضی از شهرها، مأموران به طرف معترضان، گلوله‌های جنگی و پلاستیکی شلیک کرده‌اند.]

تیتر یک گاردین از هشدار درباره تأخیر در بستن مرزها و ویروس برزیلی می‌گوید. این روزنامه گزارش داد: اکنون برخی خواهان اقدامات سختگیرانه مرزی هستند، درحالی که مقامات برای ردیابی فرد آلوده به ویروس بسیار قابل انتقال برزیلی تلاش می‌کنند. نیک توماس سیموندز، مدیر کل وزارت کشور دولت سایه بریتانیا گفت: «امتناع از راه‌اندازی سیستمی جامع ما را در معرض جهش‌های خارج از کشور قرار می‌دهد.»

تیتری دیگر در صفحه نخست از دانشگاه‌های انگلیس می‌گوید: «دانشگاه‌ها از لیست انتظار مخفی برای دانشجویان استفاده می‌کنند».

واشینگتن‌پست

واشینگتن‌پست «مدیسون کاثورن» را بر صفحه نخست نشانده است: ««نسل جدید، همان شیوه‌نامه» چگونه دروغ‌پردازی‌ها به پیشبرد کارِ یک ستاره طرفدار ترامپ و راستِ‌ افراطی کمک می‌کند. این روزنامه می‌گوید مدیسون کاثورن یکی از مشهورترین چهره‌ها در میان جمهوریخواهان تازه‌وارد مجلس است؛ کسی که ادعاهای بی‌اساس را ترویج کرده و یک ایدئولوژی رادیکال را که به نیرویی محرک در GOP (حزب جمهوریخواه) تبدیل شده، پیش برده است.

[کاثورن سال ۲۰۱۴ در ۱۸سالگی، تصادف شدیدی کرد و پس از آن مجبور شد روی ویلچر بنشیند. «سی‌ان‌ان» پیش از این گفته بود با توجه به سن کم کاثورن و عقاید راست تندش می‌توان از همین حالا او را ترامپ آینده دانست.]

این روزنامه از دونالد ترامپ هم می‌گوید و حزب سومی که او احتمال شکل‌گیری‌اش را رد و بر احیای قدرت جمهوریخواهان تأکید کرده است.

کشتار در میانمار هم در صفحه نخست واشینگتن‌پست آمده است: «نیروهای میانمار به سمت معترضان شلیک کردند؛ 18نفر کشته شدند».

در این صفحه از اتحاد شگفت‌آور فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا) با دولت جو بایدن برای پیشبرد برنامه‌های محرک اقتصادی هم گفته شده است. این روزنامه می‌گوید فدرال رزرو که زمانی دشمن ترامپ بود، حالا به‌عنوان متحد کاخ سفید برای رفع نگرانی‌ها درباره لایحه کمک‌های اقتصادی ظاهر می‌شود.

نیویورک‌تایمز

روزنامه نیویورک‌تایمز در صفحه نخست خود میانمار و معترضان را به تصویر کشیده با این عنوان: «به مردی روز یکشنبه در ماندالی میانمار شلیک شد. نیروهای نظامی و افسران پلیس در سراسر کشور به سوی معترضان تیراندازی کردند.» تیتری در این‌باره می‌گوید: «حداقل 18 تن جان دادند، وقتی سرکوب میانمار را تکان داد».

تیتر یک این روزنامه هم از اندرو ام. کومو، فرماندار نیویورک، اتهام جدید فساد جنسی او و تلاشش برای کاستن از پیامدهای زیانبار آن می‌گوید.

این روزنامه گفت فرماندار اندرو ام. کومو روز یکشنبه کوشید جلوی عواقب سیاسی رو به افزایش ادعاهای جدید آزار جنسی را بگیرد با تأکید بر اینکه او ممکن است در جلسات خصوصی بهار سال گذشته با دستیار جوان زن سخنان نامناسبی گفته باشد که ممکن است از آن به‌عنوان مغازله ناخواسته سوءتعبیر شده باشد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.