احتمال افزایش آمار فوتی‌های روزانه به بالای ۶۰۰ نفر

وزارت بهداشت: ‌تعطیلی دو هفته‌ای کشور ضروری است

۲۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند و تعطیلی دو هفته‌ای کل کشور ضروری است، در غیر این صورت احتمال افزایش آمار فوتی‌های روزانه به بالای ۶۰۰ نفر وجود دارد.

شهروندآنلاین: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آخرین اطلاعیه خود اعلام کرد: «۲۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند و تعطیلی دو هفته‌ای کل کشور ضروری است، در غیر این صورت احتمال افزایش آمار فوتی‌های روزانه به بالای ۶۰۰ نفر وجود دارد.»

معاونت بهداشت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این اطلاعیه تصریح کرد: «۲۵۷ شهرستان شامل همه مراکز استان‌ها و کلانشهرها از امروز (۱۸ فروردین) در وضعیت قرمز قرار گرفتند. همچنین ‌اکنون ۱۲۹ شهرستان نارنجی، ۵۱ شهرستان زرد و ۱۱ شهرستان آبی هستند.»

در این اطلاعیه آمده است:‌ «سرعت افزایش بستری در خیز سراسری چهارم به مراتب شدیدتر از خیزهای قبلی است و ضروری است ستاد ملی کرونا بلافاصله دو هفته تعطیلی کامل سراسری (شامل تمامی ادارات دولتی، شرکت‌ها و اصناف غیرضروری)، منع کامل سفر (شامل خودروهای شخصی و وسایل نقلیه عمومی)، بیرون‌برشدن همه رستوران‌ها و غذاخوری هتل‌ها، محدودیت جدی تردد شامگاهی و اعمال جرایم سنگین برای هرگونه مراسم یا تجمعات در سراسر کشور وضع کند. در غیر این‌ صورت، باید منتظر فوت حداقل ۲۰هزار نفر از هم‌میهنان باشیم و آمار روزانه فوت نیز ممکن است به بالای ۶۰۰ نفر در روز برسد.»

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت تاکنون یک میلیون و ۹۶۳ هزار و ۳۹۴ نفر به طور قطعی به کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد ۶۳هزار و ۵۰۶ نفر جان باخته‌اند. آمار جانباختگان کرونا بعد از نوروز دوباره سه رقمی شده و دیروز تعداد ۱۷۴ فوتی ثبت شد و رکورد مبتلایان روزانه کرونا نیز با شناسایی ابتلای قطعی ۱۷ هزار و ۴۳۰ بیمار جدید شکسته شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.