آیا پرسپولیس دوباره فینالیست آسیا می‌شود؟

سرمربی سابق سرخ‌ها می‌گوید گل‌محمدی به شاگردانش اعتمادبه‌نفس داده است

حمید درخشان، سرمربی سابق پرسپولیس در گفت‌وگو با «شهروندآنلاین» این تیم را شایسته قهرمانی در آسیا می‌داند.

پرسپولیس شب گذشته دومین مصاف آسیایی خود را مقابل الریان قطر برگزار کرد و با نتیجه 3 بر یک در این بازی حساس به برد رسید. این پیروزی در شرایطی به دست آمد که سرخپوشان در بازی گذشته مقابل الوحده امارات هم پیروز شده بودند و حالا با 6 امتیاز صدرنشین گروه خود هستند.

پرسپولیس در حالی الریان را شکست داد که در نیمه اول یک بر صفر عقب افتاد و بازنده به رختکن رفت، اما با شروع طوفانی در نیمه دوم در 10 دقیقه سه گل به ثمر رساند و برنده از زمین خارج شد. از همه مهم‌تر اینکه سرمربیگری الریان را لوران بلان، سرمربی سرشناس فرانسوی برعهده داشت، اما این مربی و شاگردانش که مهم‌ترین آنها شجاع خلیل‌زاده، مدافع ایرانی بود، نتوانستند مقابل تفکرات یحیی گل‌محمدی و بازیکنان پرانگیزه پرسپولیس کاری از پیش ببرند.

شروع مقتدرانه پرسپولیس در لیگ قهرمانان باعث شده تا بسیاری از طرفداران فوتبال تصور کنند این تیم شایسته رسیدن به فینال مسابقات است. سرخپوشان که طی سه فصل گذشته دو بار حضور در فینال لیگ قهرمانان را تجربه کردند و هر دو بار در کسب جام ناکام ماندند، حالا انگیزه زیادی برای رسیدن سه باره به فینال رقابت‌ها دارند.

برای بررسی فنی پرسپولیس با حمید درخشان، سرمربی سابق پرسپولیس همکلام شدیم. درخشان در گفت‌وگو با «شهروندآنلاین» بیان کرد: «من اعتقاد دارم یحیی گل‌محمدی به خوبی توانسته اعتمادبه‌نفس را به تیمش و شاگردانش تزریق کند. پرسپولیس حالا یک تیم قدرتمند است که توانایی بردن هر تیم دیگری را دارد. به طور معمول وقتی یک تیم در چنین تورنمنتی عقب می‌افتد، شرایطش سخت می‌شود، اما پرسپولیس نشان داد که از هر فرصتی برای جبران استفاده می‌کند.»

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «پرسپولیس حالا در همه خطوط هماهنگی خوبی بین نفراتش دیده می‌شود و به معنای واقعی یک تیم شده است. این تیم هرچه بیشتر کنار هم بازی کند، هماهنگ‌تر می‌شود و شک نکنید در آینده فوتبال‌های بهتری را نیز از آنها خواهیم دید.»

درخشان درباره شانس پرسپولیس برای قهرمانی در آسیا تأکید کرد: «از حالا که خیلی زود است درباره صعود به فینال و قهرمانی حرف بزنیم. هرچه بازی‌های آسیایی جلوتر برود، کار سخت‌تر می‌شود. شما نگاه کنید پرسپولیس در همین بازی نسبت به بازی اول بهتر کار کرد. این نشان می‌دهد که هماهنگی نفرات به زمان نیاز دارد. با این حال تیمی که می‌بینیم، یک تیم قدرتمند است که توانایی انجام هر کاری را دارد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.