مسکن در تهران ارزان شد

جزییات معاملات مسکن در فروردین ۱۴۰۰

در میان مناطق بیست‌ودوگانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله‌شده معادل ۶۶۸ میلیون ریال به منطقه یک و کمترین آن با ۱۳۴.۵ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.

شهروند آنلاین: تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از معاملات مسکن در شهر تهران بیانگر آن است که در فروردین سال ۱۴۰۰ متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران، ۲۹۳.۲ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل ۳.۱درصد کاهش یافته است.

البته متوسط قیمت خریدوفروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران، در فروردین ۱۴۰۰ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹۱.۷درصد افزایش یافته است.

در میان مناطق بیست‌ودوگانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله‌شده معادل ۶۶۸ میلیون ریال به منطقه یک و کمترین آن با ۱۳۴.۵ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال ۹۹ به ترتیب ۱۱۳.۳ و ۸۱.۴درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین در ماه مورد گزارش، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۲ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۶۰.۳درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۸.۵درصد افزایش نشان می‌دهد.

گفتنی است، بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری در فروردین سال ۱4۰۰ نشان‌دهنده رشد به ترتیب ۳۲.۳ و ۳۶.۱ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل است.

«گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در فروردین سال ۱۴۰۰» برگرفته از آمار‌های خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی آن را تهیه و منتشر می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.