متفاوت‌ترین‌هایِ این 211 نفر

غیرمنتظره‌های ثبت نامی سه روز اول در وزارت کشور

افرادی با سنین گوناگون و از قشرهای مختلف برای ثبت نام به ستاد انتخابات وزارت کشور آمده‌اند. بر اساس اعلام وزارت کشور تا روز سوم ثبت نام ۲۱۱ نفر از داوطلبان ثبت نام کرده‌اند که در میان آنها هم چهره‌های سیاسی و نظامی و هم مردم و شهروندان عادی دیده می‌شود.

شهروندآنلاین: وزارت کشور در پی دستور رئیس‌جمهوری، ثبت نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را بر اساس قوانین و مقررات آغاز کرده و به همین دلیل همانند سال‌های گذشته افرادی با سنین گوناگون و از قشرهای مختلف برای ثبت نام به ستاد انتخابات وزارت کشور آمده‌اند. بر اساس اعلام وزارت کشور تا روز سوم ثبت نام ۲۱۱ نفر از داوطلبان ثبت نام کرده‌اند که در میان آنها هم چهره‌های سیاسی و نظامی و هم مردم و شهروندان عادی دیده می‌شود.

ثبت‌نام‌های متفاوت روز اول

یک بانوی موتورسوار از نخستین ثبت نامی‌های متفاوت وزارت کشور بود که علت حضور خود را در انتخابات خدمت به مردم دانست و تأکید کرد که عاشق کشورم ایران هستم.

«امیررضا علیپور» شهروند بیست‌وهفت ساله هم از شهروندان جوانی بود که در تالار وزارت کشور برای ثبت نام حاضر شد.

یک داوطلب دیگر هم که خود را اولین نامزد زن انتخابات ریاست‌جمهوری می‌داند، گفت که دکتری علوم سیاسی دارد و حقوقدان و اقتصاددان است. او با شعار انتخاباتی «ما می‌توانیم چون می‌خواهیم» در انتخابات ثبت نام کرد.

نامزد دیگری با دغدغه محیط زیستی و نگرانی از خشک‌شدن دریاچه‌ها و مناطق مختلف کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

حجت‌الاسلام جواد رویین‌تن ازجمله چنین افرادی بود که در وزارت کشور به عنوان داوطلب ثبت نام کرد.

ابوالقاسم عربیون، رئیس هیأت مدیره شرکت توسعه سرمایه‌گذاری پیشگامان پویای بانک ملی، هم از دیگر ثبت نامی‌های روز نخست بود که از رسانه‌ها خواست صدای رسای ملت باشند و ایده‌های موجود در جامعه را به اطلاع مردم برساند.

حمید زاهد دانش‎‌آموخته حقوق هم زمان ثبت نام اعلام کرد که از هیچ جریان سیاسی خیری ندیده و مستقل در انتخابات حضور خواهد یافت.

داوطلب دیگری با دسته‌ای از ریموت اتومبیل‌سواری در محل ثبت نام وزارت کشور حاضر شد.

جوان‌ترین داوطلب ثبت نامی روز نخست متولد سال ٧٧ است که با شعار تغییر در آموزش و پرورش و رفع تبعیض ثبت نام کرد.

کفن‌پوشی یکی دیگر از داوطلبان نامزدی در انتخابات هم از دید خبرنگاران حاضر در وزارت کشور دور نماند. او که با قرآن و ماسک پرچم ایران وارد وزارت کشور شد خود را نوکر ملت ایران خواند و دلیل حضورش را نجات کشور از مشکلات اعلام و تأکید کرد: «باید به هر ایرانی ۲۴۰ هزار یورو به صورت نقد پرداخت شود».

ثبت‌نام‌های متفاوت روز دوم

علی رنجبر فرزند شهید دفاع مقدس از نخستین شهروندان عادی و ثبت نامی‌های متفاوتی بود که در تالار وزارت کشور دلیل حضور خود در انتخابات را مبارزه با بی‌عدالتی و سوءاستفاده در کشور اعلام کرد.

شهروند دیگری اولویت دولت آینده خود را حمایت مردم برای مردم در کنار مردم اعلام کرد و گفت که رئیس‌جمهوری باید مسئولیت‌پذیر باشد.

شهروند دیگری با این خواسته عجیب که می‌خواهم ریاست‌جمهوری برود طبیعت بیاید مدعی شد تا ٢٠ سال دیگر منابع و زمین و دریای خزر تمام می‌شود.

خانم دیگری که خود را عضو هیأت علمی وزارت بهداشت معرفی کرد، از اعلام سن خود امتناع و هدفش را احقاق حقوق زنان و رفع تبعیض زنان در ادارات دولتی اعلام کرد.

لیدر سابق تیم ملی فوتبال ایران با شعار روزی ایران بهتر می شود؛ در ساختمان وزارت کشور برای ثبت نام در انتخابات حاضر شد.

ناصر غضنفری،  خبرنگار، هم میان ثبت نامی‌ها بود که شعار انتخاباتی خود را «مبارزه با فساد در گرو احیای جمهوریت» اعلام کرد.

نویسنده حوزه کودک و نوجوان با شعار ارز یک هزار تومانی و یارانه دلاری برای ثبت نام در وزارت کشور حاضر شد.

دندانپزشکی با هدف خدمت به جمهوری اسلامی ایران و مردم شهیدپرور، حقوقدانی با شعار دولت حمایت از مردم هم در انتخابات ثبت نام کردند.

همچنین سیدحسین حسینی کوه کمری مدیر مسئول موسسه پیام سبز کوثر هم به منظور ثبت نام در انتخابات ریاست‌جمهوری در تالار وزارت کشور حضور یافت.

خسرو نصیرزاده، دبیرکل مجمع متخصصین ایران، هم از دیگر ثبت نامی‌های بعدازظهر روز دوم ثبت نام بود.

داوطلبی هم با سربند سبز در تالار وزارت کشور حضور یافت و هدف خود را از این حضور مبارزه با ظلم و دزدی اعلام کرد.

ثبت‌نام‌های متفاوت روز سوم

بهمن لامعه‌ای معاون بین‌الملل بیمه ایران نخسین چهره‌ای بود که در ستاد انتخابات حضور یافت و ثبت نام کرد.

علاوه بر او پیرمردی هفتادوچهار ساله مدارک خود را برای ثبت نام تحویل داد.

پرویز شیرین بنیاد رئیس بیمارستان شهید بهشتی مراغه هم جزو اولین نفراتی بود که با حضور در وزارت کشور ثبت نام کرد.

یک مهندس پرواز بازنشسته ثبت نامی دیگر انتخابات بود که برای دومین بار در وزارت کشور حاضر شده است. او وعده استفاده از افراد صالح در کابینه خود را داد.

مصطفی صادقی نسب، از فرهنگیان هم فرد دیگری بود که دقایقی قبل با حضور در ستاد انتخابات ثبت نام کرد.

مجید گودرزی کارشناس ارشد مدیریت دولتی کارمند وزارت نیرو هم چهره دیگری بود که  ثبت نام کرد. او به خبرنگاران گفت که برنامه دارم و به نفع کسی کنار نمی‌روم.

سعید کافی انارکی، دانشجوی مقطع دکتری حقوق هم با ثبت نام در انتخابات از ضرورت تغییر در زیرساخت‌های کشور و حرکت به سمت دولت رفاهی با اسلوب اسکاندیناوی سخن گفت.

محمدرضا تقوی فرهی، افسر بازنشسته نیروی دریایی با شعار هر چیزی را سر جای خود می گذارم در انتخابات ثبت نام کرد.

خلیل عبدی، دکتری روانشناسی و بازنشسته نیروهای مسلح هم نگفتن شعار دولتش را ترجیح داد.

یزدان بیجوند، دانشجوی دکترای میکروبیولوژی هم حضور خود را حرکت نمادینی دانست تا کارگروهی برای شنیدن صدای جوانان تشکیل شود.

سعید یاری با شعار دولت نجات ملی و با نماد رنگ سفید داوطلب دیگر ثبت نامی بود. او پیش از ورود به ساختمان وزارت کشور به همراه گروهی از طرفداران خود دیدگاه‌های خود را اعلام و در اقدامی عجیب تعداد ۱۳ کبوتر به دلیل برگزاری۱۳ دوره انتخابات آزاد کرد.

داوطلب دیگری بنگاه معاملات املاک داشت و با فرزند خود برای ثبت نام به وزارت کشور آمده بود.

فرد دیگری با ادعاهای عجیب پس از ثبت نام از محسن مهرعلیزاده درخواست مناظره کرد.

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.