قدردانی رئیس جمهوری از عملکرد جمعیت هلال احمر در توسعه و ایجاد خانه‌‌های هلال

خانه‌های هلال احمر که امروز ۱۴۰۰ خانه جدید از آنها افتتاح شد برای امداد و نجات، برای روز مبادا و برای حوادث غیرمترقبه بسیار مهم هستند

طرح‌های ملی و زیر بنایی وزارت بهداشت و درمان و طرح‌های جمعیت هلال احمر به صورت ویدئو کنفرانس با دستور رییس‌جمهوری افتتاح شد.

امروز ۲۷ شهریور ماه یک هزار و ۴۰۰ خانه هلال در کشور و همچنین عملیاتی شدن طرح توسعه و تقویت شبکه امداد و نجات کشور و طرح ساخت، تجهیز و راه‌اندازی مراکز بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر  به صورت رسمی  از دیگر از طریق ارتباط تصویری با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد. همچنین در چهارمین آیین پویش «ره سلامت» حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری ۸ بیمارستان و مرکز درمانی با ظرفیت یک هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی را  در هفت استان کشور افتتاح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی و زیر بنایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین هلال احمر در بیست و چهارمین افتتاح بزرگ ملی ضمن قدردانی از جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت: خانه‌های هلال احمر که امروز ۱۴۰۰ خانه جدید از آنها افتتاح شد برای امداد و نجات، برای روز مبادا و برای حوادث غیرمترقبه بسیار مهم هستند.

وی با بیان اینکه همه مردم ما باید آماده باشند، افزود: اگر خانه‌های هلال احمر در سراسر کشور بتوانند آموزش‌های ابتدایی، آموزش‌های لازم و کمک‌های اولیه را به مردم به ویژه جوان‌ها، دانشجویان و دانش‌آموزان آموزش بدهد، مردم در روز سختی، مجهز و آماده می شوند.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: بدین ترتیب، در صورت قوع مشکل، قبل از اینکه نیروهای رسمی امدادگر برسند همه مردم روستا و شهر به عنوان امدادگر وارد صحنه می‌شوند و کمک می‌کنند.  روحانی اظهار داشت: من مجددا تاکید می‌کنم اردوگاه‌های هلال، برای جوانان در فصل تابستان، کاری انجام دهند. جوانان در اردوهای تابستانی آنچه که لازم است را بیاموزند، به مهارت‌های لازم در زمینه امداد و نجات در شرایط خاصی که برای کشور پیش می‌آید، کاملاً مجهز شوند. وی اضافه کرد: همچنین این اردوگاه‌ها می‌توانند برای جوان‌های ما نشاط ایجاد کرده و جوان‌ها را با برخی از وظایف آشنا کنند.

وی ادامه داد: بسیار خوشحالم که امروز طرح هایی انجام شد که موجب رفاه و آسایش مردم به ویژه در این شرایط خاص که ما در حال مقابله و جنگ با یک ویروس خطرناک به نام کرونا هستیم.وی با بیان اینکه نیاز به بیمارستان و تخت‌های بیمارستانی امروز بیش از سال های قبل احساس می شود، اضافه کرد: دولت همچنان طرح تحول سلامت را به عنوان اولویت مهم دنبال می کند. روحانی اظهار داشت: افتتاح این طرح‌ها وافزایش تخت‌های بیمارستانی نشانه این است که دولت همچنان مساله طرح تحول سلامت را به عنوان یک اولویت مهم تا آخرین روزهای خدمت در دولت دوازدهم مدنظر دارد.رییس جمهوری افزود: به نظر من یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم که در تاریخ این کشور باقی خواهد ماند تلاش پیگیر دولت، بخش خصوصی و همه مردم برای ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها بوده است.وی خاطر نشان کرد: اگر ما بازسازی و نوسازی تخت‌های بیمارستانی و همچنین ایجاد تخت‌ها را در کنار هم قرار دهیم، متوجه می شویم که به اندازه کل کار درمانی انجام شده در طول تاریخ ایران تا سال ۹۲،  در این ۷- ۸ سال کار انجام شده است که تکمیل نیز خواهد شد.

 بیمارستان پوست رازی تهران

از جمله طرح‌ها، افتتاح بیمارستان پوست رازی تهران است. این بیمارستان با زیربنای ۲۱ هزار و ۵۰۰ متر مربع و ظرفیت ۱۷۶ تخت با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۵۵۰ نفر ساخته شده است.

مجتمع جامع پیوند حضرت مهدی (عج) بیمارستان مسیح دانشوری

مجتمع جامع پیوند حضرت مهدی (عج) بیمارستان مسیح دانشوری نیز امروز با حضور روحانی به بهره برداری رسید. این بیمارستان با زیربنای ۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع و تعداد ۱۰۰ تخت با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۴۰۰ نفر احداث شده است. عملیات اجرایی پروژه مرکز پیوند مسیح دانشوری از سال ۱۳۸۶ آغاز شد. این مجتمع دارای ۶ تخت جراحی، بخش بستری با ۴۱ تخت و بخش های ویژه با ظرفیت ۵۳ تخت است.

بیمارستان “آیت‌الله خویی” خوی 

بیمارستان ۲۹۵ تختخوابی “آیت‌الله سید ابوالقاسم خویی” شهر خوی نیز امروز در قالب پویش “ره سلامت” با دستور ویدئوکنفرانسی حجت‌الاسلام حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.این بیمارستان با زیربنای ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع و تعداد ۲۹۵ تخت با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۷۵۰ نفر ساخته شده و هم اکنون آماده ارائه خدمت به مردم این منطقه است.

بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی شفا در سقز 

بیمارستان شفا به عنوان سومین بیمارستان فعال شهرستان سقز با ظرفیت ۲۳۵ تخت بستری با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان (ابنیه ساختمان و تجهیزات پزشکی) روز پنجشنبه توسط رییس جمهوری و از طریق ویدیو کنفرانس به بهره برداری رسید. رییس شبکه بهداشت و درمان سقز اظهار داشت: بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی شفا خدمت بزرگ دولت به مردم منطقه و دارای امکانات و تجهیزات پیشرفته برای ارائه خدمات درمانی تخصصی به بیماران است. انور بهرامی افزود: بیمارستان شفا به عنوان سومین بیمارستان شهرستان سقز اکنون به منظور ارایه خدمات مطلوب‌تر در اختیار دانشگاه علوم پزشکی کردستان قرار گرفته و بخش‌های کودکان، داخلی و اورژانس آن از یک ماه گذشته با توجه به وضعیت شهرستان از نظر بیماری کرونا آغاز بکار کرده است.

بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی تالش 

بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی شهید نورانی شهرستان تالش در غرب استان گیلان، همزمان با هفت بیمارستان و مرکز درمانی دیگر در استان‌های مختلف کشور، با دستور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

بیمارستان تنفسی ۶۴ تختخوابی زابل 

بیمارستان ۶۴ تختخوابی زابل با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسوولان استانی امروز توسط رییس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.هادی میرزایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل در حاشیه این مراسم اظهارداشت: عملیات ساخت این بیمارستان با زیربنای پنج هزار و ۸۰۰ متر مربع از سال ۹۴ در شمال سیستان و بلوچستان آغاز شده بود.

بیمارستان خاتم الانبیا (ص) بهشهر

بیماستان خاتم الانبیاء (ص) بهشهر در استان مازندران نیز با زیربنای بالغ بر ۱۸ هزار متر مربع و ۲۲۴ تخت بیمارستانی امروز افتتاح شد.این بیمارستان با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۷۷۳ نفر ساخته شده  است. پروژه بیمارستان بهشهر که عملیات اجرایی آن در ۵ طبقه و از سال ۱۳۸۷ عملیات اجرایی آن آغاز شد، دارای بخش‌های جراحی با ۶ تخت، اورژانس با ۲۰ تخت، بخش بستری با ۱۴۷ تخت و بخش‌های ویژه با ظرفیت ۵۱ تخت است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.