با «تهران باس» از رفتوآمد اتوبوسها با خبر شوید
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران: چابکسازی حملونقل عمومی به معنی جمعآوری کامل آن نیست
شهروندآنلاین- «تهران باس» هم آمد تا شاید به حملونقل عمومی سروسامان بدهد. به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران «تهران باس» انقلابی در حملونقل اتوبوسی است. به باور محمود ترفع، این مسأله یکی از بهترین اقدامات در جهت حفظ کرامت مسافران است.
ترفع متولی مانیتورهای اطلاعرسانی برنامه زمانبندی حرکت اتوبوسها که در ایستگاههای اتوبوس نصب شدهاند را شرکت واحد نمیداند. «در هیچ دورهای متولی مانیتورها شرکت واحد نبوده است.» به گفته او، شهروندان میتوانند از نرمافزار «تهران باس» که برای گوشیهای همراه طراحی شده و در هر دو سیستم عامل اندروید و آیاواس قابل استفاده است، برای دریافت برنامه زمانبندی حرکت اتوبوسها استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران معتقد است چابکسازی و جذب نیرو در شرکت واحد از دورههای قبل مدنظر بوده و در راستای خصوصیسازی، هر سال بخشی از نیروها بازخرید یا بازنشسته شدهاند. «باید توجه داشت موضوع چابکسازی حد و حدود دارد و قرار نیست حملونقل عمومی را آنقدر محدود کنیم که به کل جمع شود.»
ترفع با اشاره به اینکه مصوبه خصوصیسازی آذر85 توسط دولت ابلاغ شد، گفت: «در دی همان سال، حد و حدود این چابکسازی براساس مصوبه شورای شهر تحت عنوان ماده واحده چگونگی اجرای خصوصیسازی مشخص شد.»
او با بیان اینکه در مجموعه اتوبوسرانی تهران، کمبود راننده، نگهبان و نیروی خدمات داریم، ادامه داد: «با توجه به اینکه در سال 99 تعداد 830 نفر، در سال 98 تعداد 70 نفر و در سال 97 تعداد 600 نفر از کارکنان شرکت واحد بازنشسته شدهاند، قطعا جذب نیروهای جدید برای جایگزینی این افراد ضروری است، مگر اینکه بگوییم همه این افراد در تمامی ادوار مدیریت شهری، مازاد بودهاند و به رغم عدم نیاز به حضور آنها، در استخدام بوده و همچنان حقوق دریافت میکردهاند.»