قهرمانی شماره 5 به نام آقایحیی و پسران

تیم فوتبال پرسپولیس با برتری مقابل پیکان برای پنجمین‌بار متوالی قهرمان لیگ برتر شد

تراکتور هفته آخر به شکل شگفت‌انگیزی به رده چهارم رسید و سایپا نیز در انتهای جدول با شکست سنگینی که در تبریز تجربه کرد، برای اولین‌بار به لیگ دسته اول سقوط کرد.

بازی‌های هفته پایانی فصل 1399- 1400 لیگ برتر در شرایطی از ساعت 21 و 15 دقیقه جمعه شب با انجام هشت دیدار همزمان آغاز شد که در پایان این مسابقات تیم قهرمان، تیم چهارم جدول که احتمالا سهمیه آسیایی را پس از رقابت‌های حذفی کسب کند و همچنین دومین تیم سقوط کننده پس از ماشین‌سازی مشخص شدند.

قبل از بازی‌های هفته پایانی لیگ برتر پرسپولیس با 64 امتیاز در صدر جدول قرار داشت و سپاهان با 2 امتیاز کمتر در رتبه دوم بود و امید زیادی داشت تا در صورت برتری برابر استقلال، سرخپوشان پایتخت هم مقابل پیکان شکست بخورند یا به تساوی برسند تا آنها به قهرمانی دست پیدا کنند.

اما در هفته سی‌ام هم همه چیز باب میل شاگردان یحیی گل‌محمدی پیش رفت. آنها خیلی زود در ورزشگاه شهدای شهر قدس به گل اول به وسیله مهدی عبدی دست پیدا کردند و زدن گل دوم توسط احمد نورالهی کار را برای پرسپولیس خیلی خوب پیش برد. فقط کافی بود که سرخپوشان از دو گل خود تا پایان بازی محافظت می‌کردند تا جشن قهرمانی را برپا کنند؛ فارغ از اینکه در بازی همزمان سپاهان و استقلال چه اتفاقی رخ خواهد داد.

زردپوشان اصفهانی هم با انگیزه به کار خود در ورزشگاه آزادی ادامه دادند و دو گل را در نیمه دوم وارد دروازه استقلال کردند؛ اما تا پیکان دروازه پرسپولیس را باز نمی‌کرد، برد سپاهان هم فایده‌ای نداشت.

یحیی گل‌محمدی و تیمش توانستند با همین برد دو بر صفر و کسب 67 امتیاز در پایان لیگ بیست‌ویکم جام قهرمانی را بالای سر ببرند و سپاهان نیز با 65 امتیاز به عنوان نایب‌قهرمانی رسید. استقلال با 56 امتیاز سوم شد و سهمیه احتمالی و چهارم آسیایی در لیگ برتر نیز به تراکتور رسید.

سرخپوشان تبریزی جمعه شب موفق شدند با نتیجه 5 بر یک از سد سایپا عبور کنند تا هم خودشان به جایگاه مهم چهارمی جدول برسند و هم حکم سقوط نارنجی‌پوشان را امضا کنند. سایپا با شکست سنگینی که متحمل شد، با 26 امتیازی که اندوخته بود، به دسته یک سقوط کرد؛ اتفاقی که پیش از این برای ماشین‌سازی هم رخ داده بود.

ذوب آهن هم که با وجود نیاز مبرم به پیروزی، در رفسنجان شکست را پذیرا شده بود، در لیگ برتر ماندنی شد.

باید به ناکامی گل گهر سیرجان و فولاد در کسب پیروزی در هفته آخر هم اشاره کرد. این دو تیم در صورت کسب سه امتیاز می‌توانستند در جایگاه چهارم قرار بگیرند و به سهمیه احتمالی آسیایی برسند.

پرونده لیگ بیست‌ویکم با پنجمین قهرمانی متوالی پرسپولیس بسته شد؛ اتفاقی که آنها را با فاصله بالاتر از همه تیم‌های تاریخ لیگ برتر در کسب جام قهرمانی قرار می‌دهد. باید دید این مسیر برای یحیی گل‌محمدی و پرسپولیس تا کجا ادامه خواهد داشت. آیا قهرمانی ششم هم در کار است؟

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.