حسن یزدانی حریف می‌طلبد؛ حتی تیلور آمریکایی!

حسن یزدانی با نمایش همیشگی خود به فینال المپیک رسید و حالا یک گام سخت تا دومین طلای خود خواهد داشت

ستاره کشتی ایران که به بولدوزر هم مشهور شده، خیلی زود توانست انتقام شکست رضا اطری در دیدار نیمه‌نهایی را از روس‌ها بگیرد.

حسن یزدانی که از ابتدای المپیک همه ایرانی‌ها انتظارش را می‌کشیدند، بالاخره کارش را در توکیو آغاز کرد. او برای رسیدن به نیمه نهایی کار سختی نداشت. او شاپیوف ازبک را در گام اول و استفان ریچموت سوییسی را در گام دوم با امتیازات بالا شکست داد تا صعودی آسان به نیمه نهایی داشته باشد. شانس شماره یک طلای وزن 86 کیلوی المپیک 2020 با نایفونوف، کشتی‌گیر روس، برای صعود به فینال مبارزه کرد؛ مبارزه ای که برخلاف انتظارها حسابی سخت پیش رفت، اما درنهایت با برد ستاره کشتی ایران همراه بود.

این کشتی‌گیر که از سوی اتحادیه جهانی کشتی لقب بولدوزر را هم دریافت کرده، در مبارزه نیمه نهایی از لحظه اول مثل همیشه حمله‌کننده بود و مقابل رقیبش یورش می‌برد، اما به راحتی نتوانست به پای نایفونوف برسد. بعد از اخطار داوران به کشتی‌گیر روسی یک امتیاز به اندوخته حسن اضافه شد. در ادامه نیز یل جویبار توانست به سختی اما با سماجت حریف خود را به خاک بنشاند و دو امتیاز دیگر بگیرد.

او در وقت اول یک امتیاز به دلیل اخطار حریف کسب کرد و در وقت دوم با حملات پی در پی خود، برتری‌اش را حفظ کرده و درنهایت موفق شد با حساب 7 بر یک نایفونوف را شکست داده و به راحتی فینالیست شود. یزدانی 4 امتیاز پایانی خود را در لحظات واپسین و در حالی که حریفش سعی در به تساوی کشاندن کار داشت با یک کنده زیبا به دست آورد.

رضا اطری، نماینده وزن 57 کیلوی کشتی آزاد هم دو برد بسیار ارزشمند مقابل مغولستان و ترکیه کسب کرد تا یک پای نیمه نهایی باشد. او برای صعود به فینال با اوگوئف، روس مبارزه کرد، اما با شکست در این دیدار به مبارزه رده‌بندی رفت.

البته که در فینال یک رقیب قدر و گربه سیاه حسن یزدانی یعنی تیلور آمریکایی منتظر اوست. باید دید کادر فنی کشتی آزاد ایران برای سومین مبارزه تاریخ یزدانی و تیلور چه برنامه‌ای دارند و آیا این‌بار اولین برد حسن برابر کشتی‌گیر آمریکایی با یک طلای شیرین برای کاروان ایران همراه می‌شود یا اتفاقات دیگری در راه است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.