لیست نهایی تیم‌ ملی؛ 17 لژیونر و چند سورپرایز

دراگان اسکوچیچ 27 بازیکن را برای 2 بازی حساس با عراق و سوریه به تیم‌ملی دعوت کرد

چند بازیکن جوان و چهره جدید در لیست تیم‌ملی فوتبال برای دو دیدار ابتدایی مقدماتی جام‌جهانی در تهران و قطر دیده می‌شوند.

یک روز پس از آنکه فدراسیون فوتبال نام 10 بازیکن از لیگ برتر را برای حضور در لیست نهایی تیم‌ملی اعلام کرد، دراگان اسکوچیچ با اضافه کردن 17 لژیونر، فهرست تیمش را برای دو بازی سرنوشت‌ساز مقابل سوریه و عراق کامل کرده است.

نکته مهم اینکه فهرست تیم‌ملی برای دو بازی نخست مقدماتی جام‌جهانی یک بازیکن بیشتر نسبت به لیست اعلام‌شده در خرداد ماه دارد و باید توجه کرد که اسکوچیچ برای هر بازی می‌تواند 23 بازیکن را در لیستش قرار دهد و به عبارتی چهار نفر دیگر در هر مسابقه خط خواهند خورد.

با اعلام این فهرست، حالا بازیکنان لژیونر خود را آماده سفر به تهران و حضور در کمپ تیم‌‌ملی خواهند کرد؛ آن هم در شرایطی که با توجه به قرارگیری ایران در موقعیت قرمز کرونایی، برخی از کشورها سفر شهروندان خود به ایران را ممنوع کرده‌اند، اما بعید است چنین چیزی تأثیری در تشکیل اردوی تیم‌ملی با تمام نفرات بگذارد.

فهرست تیم‌ملی برای 2 بازی با عراق و سوریه به شرح زیر است:

* دروازه‌بان‌ها:

علیرضا بیرانوند (بوآویشتا)، امیر عابدزاده (پونفرادینا)، پیام نیازمند (پورتیموننزه)

* مدافعان:

شجاع خلیل‌زاده (الریان)، حسین کنعانی‌زادگان (الاهلی)، میلاد محمدی، امید نورافکن (سپاهان)، صادق محرمی (دیناموزاگرب)، جعفر سلمانی (استقلال)، صالح حردانی (فولاد)، سیاوش یزدانی (استقلال)، عارف آقاسی (استقلال)

* هافبک‌ها:

میلاد سرلک (پرسپولیس)، احمد نوراللهی (شباب الاهلی)، محمد کریمی (سپاهان)، یاسین سلمانی (سپاهان)، زبیر نیک‌نفس (استقلال)، علیرضا جهانبخش (فاینورد)، سعید عزت‌اللهی (وایله بولدکلاب)، وحید امیری (پرسپولیس)، سامان قدوس (برنتفورد)، مهدی ترابی (پرسپولیس)، علی قلی‌زاده (شارلروا)

*مهاجمان:

کریم انصاری‌فرد (آاک آتن)، مهدی قائدی (شباب‌الاهلی)، سردار آزمون (زنیت)، مهدی طارمی (پورتو)

از بین 27 بازیکن دعوت‌شده، میلاد محمدی تنها بازیکنی است که تیم ندارد. او چند روز پیش قراردادش با خنت بلژیک را فسخ کرد و به صورت توافقی از این تیم جدا شد. البته انتقال جعفر سلمانی به استقلال سبب شده تا تعداد لژیونرها یکی کاهش یابد و بعد از اعلام لیست تیم‌ملی به عدد 16 برسد، اما با توجه به اینکه سلمانی فصل قبل در پرتغال توپ می‌زد، او را فعلا باید در لیست لژیونرها جای دهیم.

اما نکته قابل توجه اینکه، پرسپولیس به عنوانقهرمان لیگ برتر ایران در این اردو تنها سه نماینده خواهد داشت که هر سه در خط هافبک حضور دارند و برای نخستین بار در سال‌های اخیر آنها در خط دفاعی نماینده‌ای نخواهند داشت. از سوی دیگر استقلال با چهار نماینده، رکورددار این فهرست تیم‌ملی خواهد بود. نکته جالب اینکه فقط سیاوش یزدانی از این لیست چهارگانه، فصل گذشته در استقلال توپ می‌زد.

جالب اینکه مهدی قائدی و احمد نوراللهی دو ستاره جدید تیم شباب‌الاهلی، برای نخستین‌بار به عنوان بازیکنی از تیم‌های غیرسرخابی به تیم‌ملی دعوت می‌‌شوند.

اما سورپرایزهای لیست اسکوچیچ را می‌توان یاسین سلمانی و محمد کریمی دو ستاره سپاهان دانست که برای نخستین‌بار در اردوی تیم‌ملی حضور خواهند داشت. سلمانی تنها 19 سال دارد و محمد کریمی نیز 25ساله است.

کمال کامیابی‌نیا، سیامک نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر، مرتضی پورعلی گنجی، مجید حسینی و محمدرضا اخباری غایبان تیم‌ملی نسبت به فهرست خردادماه هستند، اما قطعا بازیکنان دیگری هم بودند که می‌توانستند در لیست اسکوچیچ باشند، از جمله این بازیکنان وریا غفوری و رامین رضاییان هستند که همچنان با ورود اسکوچیچ به تیم‌ملی دعوت نمی‌شوند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.