سرانه مصرف شیر ٣ لیوان در هفته

مرکز آمار ایران: ١١درصد از خانوار‌های کشور در سال ٩٩ غذای بیش از نیاز مصرفی خود را در سطل زباله ریخته‌اند

سرانه مصرف شیر افراد ١۵ ساله و بیشتر در هفته در سال ١٣٩٩، به طور متوسط ٩٨.٢ لیوان برآورد شده که استان اردبیل با ۶٣.٣ لیوان در هفته بیشترین سرانه مصرف شیر را در بین استان‌های کشور دارد.

به گزارش مرکز آمار ایران، طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار، از طرح‌های آماری جدید مرکز آمار ایران است که در سال ١٣٩٩ برای افراد ١۵ ساله و بیشتر با ۴۳هزار و ۷۰۰خانوار نمونه شهری و ۱۸۸هزار و ۶۰ خانوار نمونه روستایی اطلاعات مرتبط با حوزه کتاب و نشریات، موسیقی، شبکه‌های اجتماعی، فعالیت‌های ورزشی، تغذیه، سرمایه اجتماعی و … را جمع آوری کرده است. مهم‌ترین یافته‌های این گزارش در حوزه تغذیه و دخانیات به شرح زیر است؛

‌_سرانه مصرف شیر افراد ١۵ ساله و بیشتر در هفته در سال ١٣٩٩، به طور متوسط ۲.۹۸ لیوان برآورد شده است.

_استان اردبیل با ۳.۶۳لیوان در هفته بیشترین سرانه مصرف شیر افراد ١۵ ساله و بیشتر را در بین استان‌های کشور دارا بوده است.

در سال ١٣٩٩، ۵.۸ درصد افراد ١۵ ساله و بیشتر اظهار کرده‌اند سیگار می‌کشند و ۸۹.۶درصد از این افراد ِسیگاری، هر روز سیگار می‌کشیدند. به عبارت دیگر، ۲.۵درصد افراد ١۵ ساله و بیشتر، روزانه سیگار می‌کشیدند

_همچنین سرانه مصرف نوشابه افراد ١٥ساله و بیشتر در هفته به طور متوسط ۲ لیوان برآورد شده است.

_استان کرمان با سرانه مصرف نوشابه افراد ١۵ ساله و بیشتر به طور متوسط ۲.۷۷ لیوان در هفته، بیشترین سرانه را در بین استان‌های کشور دارا بوده است.

_نتایج طرح حاکی از آن است که در سال مذکور سرانه مصرف ماهی افراد ١۵ساله و بیشتر در ماه به طور متوسط ۱.۷ وعده بوده است.

_استان هرمزگان با ۵.۶۷ وعده در ماه بیشترین سرانه مصرف ماهی افراد ١۵ ساله و بیشتر را در بین استان‌های کشور دارا بوده است.

_در سال ١٣٩٩، سرانه مصرف فست‌فود افراد ١٥ساله و بیشتر به طور متوسط ۱.۳۴ دفعه در ماه برآورد شده است.

_١١درصد از خانوار‌های کشور در سال ٩٩ غذای بیش از نیاز مصرفی خود را طی ماه منتهی به زمان آمارگیری در سطل زباله ریخته‌اند.

-_در سال ١٣٩٩، ۵.۸ درصد افراد ١۵ ساله و بیشتر اظهار کرده‌اند سیگار می‌کشند و ۸۹.۶درصد از این افراد ِسیگاری، هر روز سیگار می‌کشیدند. به عبارت دیگر، ۲.۵درصد افراد ١۵ ساله و بیشتر، روزانه سیگار می‌کشیدند.

– همچنین در سال ١٣٩٩، ۰.۴درصد افراد ١۵ ساله و بیشتر اظهارکرده‌اند قلیان می‌کشند که ۲۲.۷درصد از این افراد به طور روزانه قلیان می‌کشیدند. به عبارت دیگر، ۰.۹درصد افراد ١۵ ساله و بیشتر هر روز قلیان می‌کشیدند.

نتایج تفصیلی این طرح به زودی در درگاه ملی آمار ایران به نشانی www.amar.org.ir قرار خواهد گرفت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.