اعزام تیم‌های هلال‌احمر به کانون زلزله

وقوع زمین لرزه ۶.۴ ریشتری در استان هرمزگان

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از وقوع زلزله 6.4 ریشتری در استان هرمزگان خبر داد و گفت: در استان هرمزگان وضعیت قرمز اعلام شده و تیم‌های ارزیاب برای برآورد خسارت احتمالی به منطقه اعزام شدند.

 

دقایقی پیش زمین‌لرزه‌ای شدید به قدرت 6.4 ریشتر لافت در استان هرمزگان را لرزاند. این زمین‌لرزه که در عمق 18 کیلومتری زمین رخ داد، بسیار طولانی بوده و سبب وحشت مردم و تخریب شماری از خانه‌های قدیمی شده است‌. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر حوالی لافت در استان هرمزگان به‌وقوع پیوست. این زمین‌لرزه در عمق ۱۸ کیلومتری زمین و در ساعت ۱۵.۳۶ رخ داده است. مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر گفت: «بعد از وقوع این زمین‌لرزه در استان هرمزگان، وضعیت قرمز اعلام شد و تیم‌های ارزیاب برای برآورد خسارت احتمالی به منطقه اعزام شدند.» او افزود: «استان‌های فارس، سیستان‌وبلوچستان، بوشهر و کرمان نیز به حالت آماده‌باش کامل درآمدند.» ولی‌پور تصریح کرد: «در پیگیری اولیه، این زلزله خسارت جانی نداشته است اما دیوار برخی خانه‌ها در منطقه لافت ریزش کرده است. از جزیره قشم نیز هیچ خسارتی گزارش نشده است.»

تاکنون خسارتی جانی گزارش نشده است

جعفر میعادفر، رئیس اورژانس کشور در پی وقوع زلزله جنوب ایران، در گفت‌وگویی با اعلام اینکه آماده امداد‌رسانی زمینی‌وهوایی هستیم، تاکید کرد: «استان‌های همجوار برای اعزام نیروهای امدادی به حالت آماده‌باش درآمدند.»

اعزام تیم‌های امدادی و ارزیاب به مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان

مهرداد حسن‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان در این باره با بیان اینکه زمین‌لرزه استان هرمزگان در بسیاری از نقاط استان کرمان، حتی نقاط شمالی این استان هم احساس شد، اظهار داشت: «در پی وقوع این زمین‌لرزه به نهادهای ذی‌ربط آماده‌باش داده شده و تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شدند.»

او ادامه داد: «هم‌اکنون در حال بررسی خسارات احتمالی هستیم و گزارشات متعاقبا به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.»

آماده‌باش تمام مسئولان و فرمانداران استان کرمان در پی وقوع زلزله جنوب ایران

سعیدی، مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان نیز در ارتباط با آخرین اخبار از این زمین‌لرزه در استان کرمان گفت: «زمین‌لرزه هرمزگان بسیار شدید بوده و حتی در نقاط شمالی استان کرمان هم احساس شده است. بلافاصله پس از وقوع زلزله، به تمام دستگاه‌های امدادی و اجرایی و فرمانداران اعلام شده که نسبت به اعزام تیم‌های ارزیاب به‌ روستاها به‌منظور بررسی خسارات احتمالی اقدام کنند.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.