جاده ابریشم زنده می‌شود

اتصال ایران به اروپا از طریق کریدور قفقاز جنوبی

احیای مسیر تاریخی جاده ابریشم و اتصال زمینی ایران به اروپا از طریق کریدور قفقاز جنوبی تسریع می شود.

محمد علی پور، نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خانه ملت،  تاکید کرد:زیرساخت های مرز بازرگان باید با همکاری همه دستگاه ها فعال تقویت شود و پنجره واحد وزارت خارجه،وزارت صنعت و وزارت اقتصاد برای تسریع در صدور مجوز های تردد و ترانزیت در این مرز و سایر مبادی تردد باید فعال شود.

وی افزود:اقدام وزارت خارجه برای پیگیری دیپلماسی اقتصادی در شرایط تحریم و تکمیل کمربند ترانزیتی داخلی و اتصال به کریدورهای جنوب به شمال و غرب به شرق و امتداد آن تا اروپا و قفقاز جنوبی باعث رشد سرمایه گزاری و استقبال تجار خارجی حاشیه خلیج فارس  خواهد شد.

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان تصریح کرد:احیا‌ی مسیر تاریخی جاده ابریشم و اتصال زمینی ایران به اروپا از طریق کریدور قفقاز جنوبی و همینطور کریدور پاکستان،ایران و ترکیه از شرق تسریع می شود و زمینه حل اختلافات سیاسی را نیز فراهم خواهد کرد.

به گزارش خانه ملت سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو خبر داد:  بعد از احیای کریدور اکو ( پاکستان، ایران ، ترکیه ) و نیز راه اندازی آزمایشی کریدور جهانی شمال – جنوب ( فنلاند، روسیه، جمهوری آذربایجان، ‫ایران ، خلیج فارس و هند ‌) این هفته شاهد فعال شدن کریدور جدید ( ایران ، جمهوری آذربایجان، گرجستان، دریای سیاه و اروپا ) خواهیم بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.