تماشاچیان را در جشن صعود فوتبال راه بدهید

وزیر ورزش دست به دامن وزیر بهداشت شد

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان به وزیر بهداشت قول داد در صورت بازشدن درهای ورزشگاه‌ها، پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

شهروندآنلاین: تماشاگران فوتبال حدود دو سال است که به ورزشگاه‌ها نمی‌روند و بازی‌ها بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود. این اتفاق در شرایطی رخ داده که حضور افراد در مکان‌های عمومی مثل سینماها و … از سر گرفته شده و مشکلی از این بابت در حوزه‌های مختلف وجود ندارد، اما درهای ورزشگاه‌ها هنوز به روی هواداران بسته است.

حالا با نزدیک شدن به دیدار ایران و عراق در مقدماتی جام جهانی قطر که یک تساوی می‌تواند تیم ملی فوتبال کشورمان را به جام جهانی برساند،‌ تب حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها داغ شده و در این خصوص مسئولان فوتبال و وزارت ورزش دست به دامن وزارت بهداشت شده‌اند تا مجوزهای لازم را حداقل برای آن مسابقه که احتمالا جشن صعود به جام جهانی است، صادر کنند.

این موضوع یکی از سوژه‌های مورد توجه در جلسه گذشته هیات دولت بود؛ جایی که وزیر ورزش در حاشیه جلسه از وزیر بهداشت درخواست کرد مجوزی برای حضور تماشاگران در ورزشگاه و تماشای صعود احتمالی ایران به جام جهانی، صادر شود.

سجادی گفت: «یک مصوبه برای حضور تماشاگران تا ۳۰ درصد گنجایش ورزشگاه بدهید. دیروز هم بازی‌ها (هفته چهاردهم لیگ برتر) بدون تماشاگر بود. ما قول می‌دهیم. من به نمایندگی (از جامعه ورزش) قول می‌دهم.»

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه هیات دولت که روز یکشنبه (۱۹ دی) برگزار شد، در دیدار سرپایی با عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خواستار حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها به خصوص در دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق شد. تیم ملی در صورت پیروزی در این دیدار، صعود خود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را قطعی می‌کند.

در این دیدار، سجادی از وزیر بهداشت درباره زمان صدور مجوز برای بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها پرسید و بهرام عین‌اللهی پاسخ داد: «شما بگویید برای چه تاریخی می‌خواهید و آیا پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند؟»

سجادی گفت: «یک مصوبه برای حضور تماشاگران تا ۳۰ درصد گنجایش ورزشگاه بدهید. دیروز هم بازی‌ها (هفته چهاردهم لیگ برتر) بدون تماشاگر بود. ما قول می‌دهیم. من به نمایندگی (از جامعه ورزش) قول می‌دهم.»

عین‌اللهی هم در واکنش به قول شفاهی وزیر ورزش، بازگشایی ورزشگاه را به رعایت پروتکل‌ها موکول کرد. وزیر ورزش حتی از عین‌اللهی برای تماشای دیدار ایران و عراق دعوت و توضیحاتی درباره صعود تیم ملی در صورت شکست دادن عراق در آزادی ارایه کرد.

درخواست وزیر ورزش و جوانان از وزیر بهداشت برای حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها در شرایطی است که ایران در دو بازی خانگی قبلی خود از داشتن تماشاگر محروم بوده و اکنون اهالی فوتبال امیدوارند در شب صعود تیم ملی به جام جهانی قطر، در ورزشگاه حضور داشته باشند.

تیم ملی ایران در روزهای هفتم و دوازدهم بهمن با تیم‌های ملی عراق و امارات در ورزشگاه آزادی بازی می‌کند که در صورت کسب یک تساوی، صعود شاگردان اسکوچیچ قطعی خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.