خواهرم، قاتل زنجیره‌ای!

رمانی عجیب که نویسنده اهل نیجریه درباره قتل نوشته اما طنزآمیز است...

«خواهرم، قاتل زنجیره‌ای» را شروع کرد. رمانی تاریک و طنزآمیز که در سال 2018 در ایالات متحده و در سال 2019 در فرانسه منتشر شد. این کتاب برنده جایزه لس‌آنجلس تایمز در سال 2018، نامزد دریافت جایزه بهترین داستان معمایی گودریدز، نامزد نهایی جایزه ادبیات داستانی بیلیز زنان در سال 2019 و همزمان نامزد دریافت جایزه بوکر شده است.

شهروند آنلاین: اویینکان بریت‌وِیت، جنایی‌نویس اهل نیجریه، پس از مهاجرت خانواده‌اش به ساوت‌گیت لندن، بخشی از کودکی خود را در انگلیس گذراند. قبل از بازگشت به کشور خود در سال ۲۰۱۱، در رشته حقوق و نویسندگی خلاق در دانشگاه‌های ساری و کینگستون تحصیل کرد. سپس به عنوان سردبیر در انتشارات کاچیفو و طراح وب مشغول به کار شد، همزمان با نوشتن داستان کوتاه، اولین رمانش «خواهرم، قاتل زنجیره‌ای» را شروع کرد. رمانی تاریک و طنزآمیز که در سال 2018 در ایالات متحده و در سال 2019 در فرانسه منتشر شد. این کتاب برنده جایزه لس‌آنجلس تایمز در سال 2018، نامزد دریافت جایزه بهترین داستان معمایی گودریدز، نامزد نهایی جایزه ادبیات داستانی بیلیز زنان در سال 2019 و همزمان نامزد دریافت جایزه بوکر شده است؛ رمانی کوتاه درباره زنی نیجریه‌ای که خواهر کوچک‌ترش عادت دارد مردانی را که وارد زندگی‌اش می‌شوند، به قتل برساند.
کورید، خواهر بزرگتر آیولا، همیشه مسئولیت مراقبت از او را بر دوش خود احساس می‌کند. آیولا، فرزند مورد علاقه خانواده، خواهری است که زیبایی‌اش زبان‌زد خاص و عام است، اما مردانی که وارد زندگی‌اش می‌شوند به سرنوشت خوبی دچار نمی‌شوند و کورید از این راز به‌خوبی آگاه است. اکنون این سومین دوست آیولا است که پشت سر دوتای دیگر می‌میرد. کورید سعی می‌کند از خواهرش محافظت کند. او بهترین راه حل‌ها را برای تمیز کردن خون می‌داند و ماشینش برای حمل جسد مناسب است. او کسی است که مانع آیولا می‌شود تا عکس شام خود را در اینستاگرام بگذارد؛ درست زمانی که باید سوگوار دوست «مفقود شده» خود باشد. او همه این کارها را می‌کند بدون آنکه چیزی به دست بیاورد. کورید مدت‌هاست عاشق پزشکی خوش‌تیپ و مهربان در بیمارستان محل کارش شده است و رویای روزی را می‌بیند که پزشک بفهمد کورید همان کسی است که او نیاز دارد. اما وقتی پزشک از کورید سراغ شماره تلفن آیولا را می‌گیرد، باید آماده آنچه در انتظار پزشک است باشد و همچنین باید ببیند تا چه اندازه حاضر است برای محافظت از خواهرش پیش برود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.