فروشگاه مجازی یعنی تخفیف همیشگی

گفت‌وگو با فرانک سرافرازی و مهسا فرجی، مدیران فروشگاه مجازی «فرسا بوک»

مهسا فرجی: از وقتی که کرونا شروع شد، مردم بیشتر به سمت کتاب و کتاب‌خوانی سوق پیدا کردند و خب، پیج را هم ما در این زمان راه‌اندازی کردیم. مشخص است که اوایل خیلی اعتماد نمی‌کردند و فروش کمی داشتیم، ولی خدا را شکر به مرور زمان این استقبال و فروش بیشتر شد.

فروش مجازی کتاب به چه شکل است؟ مردم چطور برای خرید اعتماد می‌کنند؟

فرانک سرافرازی: فروش مجازی در پیج ما به این صورت است که دوستان اسم کتاب را اگر داخل پیج پیدا نکردند، از طریق دایرکت یا تلگرام از ما می‌پرسند و ما موجودی کتاب را با تخفیف همیشگی پیج، به آن‌ها می‌گوییم. بعد از ارسال واریزی هم، کتاب را برا‌یشان می‌فرستیم. داخل تهران با پیک و به شهرستان‌ با پست ارسال می‌شود. اما درباره اعتماد که گفتید، خب ما دو نفر از قبل پیج معرفی کتاب داشتیم و این اعتماد کم و بیش ایجاد شده بود. دوستان‌مان از ما خرید کردند و به این ترتیب با معرفی ما به دوستان‌شان باعث اعتماد بیشتری شدند. برای دوستان جدید هم که تازه به پیج‌مان آمدند و روند کار را می‌پرسند، توضیح می‌دهیم. ضمن اینکه چون پیج ما را نویسندگان محترم و گاهی ناشران هم معرفی می‌کند، دوستان تازه‌وارد با خیال راحت‌تری می‌توانند از ما خرید کنند.

استقبال در این روزها چطور است؟ فروش خوبی دارید؟

مهسا فرجی: از وقتی که کرونا شروع شد، مردم بیشتر به سمت کتاب و کتاب‌خوانی سوق پیدا کردند و خب، پیج را هم ما در این زمان راه‌اندازی کردیم. مشخص است که اوایل خیلی اعتماد نمی‌کردند و فروش کمی داشتیم، ولی خدا را شکر به مرور زمان این استقبال و فروش بیشتر شد. به خصوص دوستانی که شهرستان زندگی می‌کنند، چون کتاب‌فروشی محله‌شان که کتاب‌های به‌روز داشته باشد کم است، بیشتر به کتاب‌فروشی مجازی روی می‌آورند.

شما قبلا کتاب‌فروش بودید یا کار کتاب‌فروشی را با فروش مجازی شروع کردید؟

مهسا فرجی: خیر، ما تا به حال کتاب‌فروشی نداشته‌ایم. با مجازی شروع به کار کردیم.

فروش مجازی با فروش حقیقی چه تفاوت‌هایی دارد؟ مزایا و معایب هر کدام‌شان چیست؟

فرانک سرافرازی: در فروش مجازی باید اعتماد دوطرفه جلب شود. از مزایای فروش مجازی هم این است که هر‌ کس حتی در یک شهر دورافتاده هم باشد، می‌تواند از طریق خرید مجازی، کتاب را در خانه‌اش تحویل بگیرد. از مزایای دیگر فروش مجازی کتاب، می‌شود به تخفیف همیشگی اشاره کرد، در صورتی‌که در بیشتر کتاب‌فروشی‌ها تخفیفی نیست و کتاب به قیمت پشت جلد حساب می‌شود. از معایب فروش مجازی هم که خب ممکن است به ‌خاطر دیرکرد پست، کتاب‌ها یک‌مقدار دیر یا زود به دست مخاطب برسد. ضمن اینکه از مزایای فروش حضوری شاید بشود این مورد را هم گفت که مشتری‌ها می‌توانند کتاب را ورق بزنند و با نوع نوشتار کتاب آشنا شوند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.