مرگ مشکوک خانم بازیگر!

ماجرای اخاذی برنامه ساز پاپاراتزی از زهره فکور صبور چه بود؟

درباره دلیل مرگ خودخواسته زهره فکورصبور که به خاطر بازی در سریال‌هایی مانند «روزگار جوانی»، «دلنوازان»، «مسافری از هند»، «دردسرهای عظیم» و «دنگ و فنگ روزگار» از بازیگران مورد علاقه مردم بود، شایعات بسیاری در فضای رسانه‌ای و مجازی منتشر شده است.
مراسم تشیع و تدفین این بازیگر 12 اسفند از ساعت ۱۰ صبح در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود.

پولاد امین، شهروندآنلاین: خبر درگذشت زهره فکورصبور بازیگر 43ساله سینما و تلویزیون با هر متر و معیاری یکی از تکان‌دهنده‌ترین اخبار روزهای اخیر بود. بازیگری بی‌حاشیه که بعد از دو سه سال دوری از فضای حرفه‌ای چند وقتی می‌شد دوباره مشغول بازیگری شده بود. این بازیگر که این روزها در سریال تلویزیونی «بی‌همگان» بهرنگ توفیقی ایفای نقش می‌کرد؛ درست فردای روزی که در یکی از برنامه‌های سلبریتی‌محور تلویزیون پای سوالات مجری نشست و گفت که اگر چرخ روزگار به عقب برمی‌گشت اصلا بازیگری را به عنوان شغل انتخاب نمی‌کرد، درگذشت.

داستان چیست؟

رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در ساعات آغازین شب گذشته از مرگ زهره فکورصبور نوشتند. اولین خبرها درباره این اتفاق حکایت از این داشتند که این بازیگر ساعت هشت دیشب به بیمارستان منتقل شده، ولی تلاش پزشکان برای نجات جان او به جایی نرسیده است. در آن ساعت آغازین البته هنوز نه هیچ منبع رسمی و نه هیچ کدام از نزدیکان و آشنایان زهره فکورصبور دلیل دقیق مرگ او را ذکر نکرده بودند. با این حال کم‌کم در رسانه‌های اجتماعی شایعاتی در این‌باره شنیده می‌شد. از جمله اینکه او بر اثر مسمومیت دارویی درگذشته است. صحبت‌ها و شایعاتی که لحظه‌به‌لحظه شدت گرفتند و بزرگ‌تر شدند و درنهایت، پیش از اینکه نهادهای رسمی دلیل واقعی مرگ را اعلام کنند، در رسانه‌های اجتماعی تنها یک دلیل برای این اتفاق عنوان می‌شد: خودکشی خانم بازیگر!

ماجرای یک خودکشی

اشاره صریح و مستقیم خبرگزاری تسنیم به این واقعیت که زهره فکورصبور به دلیل مصرف ۱۰۰ قرص آرام‌بخش از دنیا رفته است، پایانی بود بر انواع و اقسام شایعاتی که درباره دلیل مرگ این بازیگر، اغلب در قالب شنیده‌ها و زمزمه‌های غیررسمی در فضای مجازی منتشر می‌شد.

تسنیم نوشت: پس از آنکه شب گذشته پیکر بی‌جان زهره فکورصبور کشف شد، اینک مشخص شده است مرگ او به دلیل مصرف ۱۰۰ قرص آرام‌بخش بوده است.

به گفته این خبرگزاری؛ حدود ساعت 9 شب دهم اسفند، خبر مرگ مشکوک زن جوانی در یک منزل مسکونی در خیابان دولت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد که به سرعت ماموران پلیس در محل حاضر شدند و با پیکر بی‌جان خانم زهره فکورصبور مواجه شدند. ظاهرا در تحقیقات اولیه فردی که خود را همسر خانم فکورصبور معرفی می‌کرد، به ماموران گفته: «خانم صبور جواب تلفن‌همراهم را نمی‌داد که نگران او شدم، خانم صبور حتی در خانه را به روی سرایدار ساختمان نیز باز نکرده بود. پس از گشودن در خانه، دیدم همسرم بی‌حال در پذیرایی افتاده که به سرعت با اورژانس تماس گرفتم.»

بر اساس تحقیقات انجام‌شده؛ بعد از حضور اورژانس تلاش‌های انجام‌شده برای احیای این بازیگر که ظاهرا اقدام به مصرف ۱۰۰ عدد قرص آرام‌بخش کرده بود، نتیجه نداده و زهره فکورصبور از دنیا رفته است. پایان بازیگری که از سال 77 با اولین سریالش «روزگار جوانی» به شهرت رسید و تا همین آخرین روز زندگی نیز به عنوان یک بازیگر شناخته‌شده، مورد علاقه مردم بود.

در آرزوی یک زندگی عادی

در این چند ساعتی که از انتظار خبر درگذشت خودخواسته زهره فکورصبور می‌گذرد؛ دلایل زیادی برای توضیح و توجیه تصمیم عجیب او در فضای مجازی عنوان شده است.

به عقیده بسیاری زهره فکورصبور مدت‌ها بود با افسردگی حاد دست‌وپنجه نرم می‌کرده. از نظر این گروه شاهد اصلی این مدعا آخرین پست اینستاگرامی این بازیگر است که نشان می‌دهد به هیچ وجه از روندی که در زندگی خود طی کرده، راضی نبوده است.

این بازیگر در آخرین پست اینستاگرامی خود با اشاره به رضایت و خوشحالی‌اش از حضورش در برنامه «زنده‌رود» ویدیوی کوتاهی از این برنامه منتشر کرده که در آن در پاسخ به سوال مجری برنامه که می‌پرسد اگر به ۲۰، ۲۵ سال پیش برگردد، دوباره همین مسیر را انتخاب می‌کند یا نه؛ پاسخ منفی می‌دهد: «ابدا، هرچند خدا را شکر اتفاقات خوبی برایم افتاد، اما از بچگی به دنبال یک زندگی آرام و بی‌دغدغه بودم. اگر آن زمان عقل الان را داشتم، ازدواج می‌کردم و بچه‌ام را بزرگ می‌کردم، شوهر می‌دادم، زن می‌دادم. اگر هم روزی بچه‌دار شوم، هیچ‌وقت نمی‌گذارم وارد این حرفه شود.»

البته از نظر برخی از کاربران شواهد دیگری نیز درباره افسردگی زهره فکورصبور وجود دارد. از جمله صحبت‌های سه سال پیش این بازیگر پرکار تلویزیون -که چندان بختی برای دیده‌شدن در سینما پیدا نکرد- درباره اینکه بازیگری و سینما انتظارات او را برآورده نکرده‌اند!

فکورصبور که در یک دهه گذشته حضورش حتی در سریال‌ها نیز کمرنگ شده بود، درباره حضورش در وادی بازیگری گفته بود که «بازیگری رابطه‌های خودش را دارد» و «من نمی‌خواهم به هر قیمتی بازی کنم.» او همچنین با اشاره به اینکه «سینما توقع مرا برآورده نکرده»، گفته بود که «اگر زمان به عقب بازگردد به هیچ وجه سراغ بازیگری نخواهم رفت.»

البته به عقیده کاربران فضای مجازی افسردگی تنها عامل موثر در تصمیم تکان‌دهنده زهره فکورصبور نبوده و به روال اتفاقاتی از این دست، دلایلی دیگر نیز برای این تصمیم در فضای مجازی عنوان شده است. از جمله مشکوک‌بودن این اتفاق از نظر عده‌ای که معتقدند انتشار اخباری از این دست برای تحت‌الشعاع قرار دادن یکسری اتفاقات دیگر صورت می‌گیرد.

یکی دیگر از نظرات پرطرفدار هم اخاذی یک فعال رسانه‌ای از این بازیگر بوده که در فضای مجازی و به‌خصوص در توییتر از سوی عده‌ای مورد اشاره قرار گرفته است. چند اکانت در این زمینه مدعی شده‌اند که ظاهرا زهره فکورصبور قبل از خودکشی به چند نفر از آشنایانش گفته از شایعاتی که یکی از فعالان رسانه‌ای در یوتیوب درباره‌اش ساخته، عصبانی و ناراحت است و قصد دارد از او که در آلمان سکونت دارد، شکایت کند. این برنامه‌ساز پاپاراتزی ظاهرا یکی دو هفته پیش برنامه‌ای علیه این بازیگر ساخته و اتهاماتی به او زده بود.

 

 

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.