چه می‌دانیم چه بر او گذشته بود/ واکنش سینماگران به درگذشت زهره فکورصبور

درگذشت زهره فکورصبور با واکنش بسیاری از سینماگران مواجه شده است. علاوه بر بازیگرانی که در پست‌ها و توییت‌های خود نسبت به این اتفاق ابراز ناراحتی کرده‌اند، شاید بتوان گفت که اصغر توسلی، کارگردان سریال «روزگار جوانی» که در سال ۱۳۷۷ فکورصبور را وارد دنیای بازیگری کرد، جدی‌ترین واکنش را در این زمینه داشته و او را از جمله هنرمندانی نامیده که «واقعا کارش را دوست داشته و با تمام وجود به کارش عشق می‌ورزیده».

این کارگردان درباره اظهارات اخیر زهره فکورصبور درباره شغل بازیگری می‌گوید: «تا آنجایی که دورادور اطلاع دارم ایشان شروع خوبی داشتند و با علاقه وارد کار شدند و ادامه دادند، اما به هر حال زندگی است. بچه‌های ما یک اشتباهی می‌کنند و آن اینکه برای بهتر و بیشتر کار کردن، زندگی شخصی را درگیر کار می‌کنند که در این صورت هم زندگی و هم کار مشکل پیدا می‌کند. فکر می‌کنم اگر اعلام کردند که اگر به گذشته برگردند اصلا بازیگری را انتخاب نمی‌کنند، شاید دلیلش این موضوع باشد.»

چقدر بی‌تفاوت شده‌ایم…

قاسم جعفری، کارگردان سریال‌های«همسفر»، «مسافری از هند»، «کمکم کن» و «از نفس افتاده» هم درباره زهره فکورصبور می‌گوید که کاش می‌دانستم چرا سکانس آخر دختر پرجنب‌وجوش سریال‌هایم این چنین تلخ و غیرمنتظره تمام شد!

او نوشته: «بی‌حاشیه، همراه و مهربان و مثل یکی از اعضای خانواده‌ام. هنوز در فصل سرما شال و کلاهی را که در ایام فیلمبرداری سریال «از نفس افتاده» برایم بافت و به یادگار هدیه داد بر شانه‌هایم می‌اندازم و هنوز صدای مهربانش در گوشم هست. با وجود اینکه روزگار امروز، آدم‌ها را از هم دور می‌کند و سال‌های زیادی از احوالاتش خبری نداشتم، اما امروز صبح مثل همیشه شبکه خوش خبرِ خبر!! با زیرنویس‌های پی‌درپی و ناغافل، از مرگ مشکوک بازیگری خبر داد که غریب بود و غریبانه هم رفت. نمی دانم چرا و چگونه به این تصمیم رسید و این سال‌های آخر بر او چه گذشته، اما این روزها همه چیز عادی شده از خودکشی و تصادف و زلزله و جنگ … و ما چقدر بی‌تفاوت شده‌ایم به همه چیز.»

مومن و مذهبی بود…

سیدمسعود اطیابی، کارگردان سریال «کامیون» اما از عقاید مذهبی بسیار قوی‌ و روحیه سرزنده زهره فکورصبور سخن گفته است. به گفته او «خانم فکورصبور شخصیت خیلی خوبی داشتند، بسیار موجه، خوش‌اخلاق، با متانت و مومن بودند. بسیار منظم بودند. ایشان همیشه سر صحنه نمازشان را می‌خواندند و آگاهی بالایی نسبت به احکام دینی داشتند و از صبح که اخبار مربوط به خودکشی ایشان را می‌خوانم و می‌شنوم بسیار متعجب هستم، هرچند که صحت و سقم این اخبار چندان معلوم نیست.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.