خواسته دبیر، کشتی 200میلیاردی!

بعد از جنجال‌های اخیر بین فدراسیون کشتی و علیرضا دبیر میزان خواسته یک سال ورزش اول کشور را اعلام کرد

به نظر می‌رسد تا زمانی که مسئولان ورزش کشور بودجه کشتی را چند برابر نکنند، علیرضا دبیر برای رسیدن به خواسته کشتی‌گیران با شیوه قبلی پیش می‌رود.

شهروندآنلاین– سوژه اول ورزش کشور در روزهای اخیر جنجال بین علیرضا دبیر و مسئولان ورزش کشور به‌ویژه رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک بوده است.

حالا بعد از گذشت چند روز از مصاحبه‌های آتشین و تنش‌های به وجود آمده در مجمع کمیته ملی المپیک، علیرضا دبیر در مصاحبه‌ای خواسته‌های اصلی کشتی را به عنوان مدال‌آورترین ورزش کشور اعلام کرد.

دبیر در بخشی از صحبت‌های خود درباره حواشی اخیر می‌گوید: «اینکه گفته شد من در زمان نایب رئیسی در کمیته المپیک جلوی افزایش بودجه کشتی را گرفته‌ام، یک دروغ است. دوره آقای خادم ۳۵میلیارد بودجه کمیته المپیک بود که ۵میلیارد به کشتی می‌دادند. امسال بودجه کمیته ۲۱۶میلیارد بوده، اما به کشتی فقط ۸میلیارد دادند. اینکه به پیشکسوتان و… می‌دهند را که نباید از حساب ما کم کنند. یک بار بیایند و مستقیم صحبت کنیم. روسای فدراسیون‌های ما واقعا با بدبختی دارند کار را می‌چرخانند. وقتی معاونان عوض می‌شوند ما باید ۳ ساعت توضیح بدهیم. یکی می‌گفت چرا ۴۰ نفر به اردو دعوت می‌شوند، خب وقتی ۱۰کشتی‌گیر اصلی داریم، باید در هر وزن حداقل چهار نفر در اردو باشند تمرین کنند، بحث آسیب‌دیدگی است، در مجموع حدود ۲۰۰ نفر در اردوها حضور دارند، ببینید چقدر فقط هزینه صرف غذای آنها می‌شود.»

او همچنین درباره بودجه فدراسیون کشتی می‌گوید: «برای رسیدن به آرزو و آمالی که در کشتی داریم به ۲۰۰میلیارد تومان بودجه نیاز داریم، اما کف آن ۱۴۰میلیارد تومان است تا بتوانیم برنامه‌هایی را که داریم جلو ببریم. هر چه کمتر از این بدهند، باید از بیرون خودم بروم و جبران کنم. جبران که می‌گویم یعنی باید بروم گدایی کنم. هر چه ندهند وقتی را که باید در اختیار کادر فنی و کشتی بگذارم، باید بروم این اداره آن اداره گدایی کنم.»

بعد از حواشی اخیر، طباطبایی، رئیس فدراسیون کاراته که در مجمع کنار دبیر نشسته بود، می‌گوید: «بنده با نظر آقای دبیر مبنی بر وجود مشکلات مالی موافق و هم‌نظر هستم، اما مخالف نحوه بیان و شیوه مخاطب قرار دادن او هستم، چراکه ما همگی در محیط ورزش فعالیت می‌کنیم و باید مسائل و مشکلات موجود را به شکلی مطلوب بیان کنیم. من با دبیر بر سر چالش‌های مالی فدراسیون‌ها موافقم، اما درباره نحوه ابراز این مشکلات، اختلاف‌نظر دارم.»

و اما با این شرایط همه نگران حضور کشتی در بازی‌های آسیایی هستند. اینکه نگاه‌ها همیشه به کشتی بوده تا بتواند شرایط کاروان ایران را در جدول مدال‌ها بهبود بخشد، باعث شده تا همه به دنبال حضور کشتی‌گیران تاپ و اصلی ایران در بازی‌های آسیایی باشند، اما از سوی دیگر علیرضا دبیر گروکشی کرده و می‌گوید با این وضعیت اصلا شرایط برای آماده‌سازی خوب نیست و او قصد دارد تیم سوم کشتی را به بازی‌های آسیایی اعزام کند. باید دید پایان این جنجال و تنش کجا خواهد بود و اختلافات شخصی چقدر به موفقیت کاروان ایران در بازی‌های هانگژو 2022 کمک کند.

دبیر در بخش دیگری از گلایه‌های خود می‌گوید: «دوسوم وقت من برای آوردن پول می‌گذرد. آقایان صالحی‌امیری و سجادی واقعا قصد کمک دارند، اما لایه‌های بعدی را درک نمی‌کنم. مثلا شاخص ۱۰۰۰ امتیاز گذاشتند، وقتی ما به ۲۰۰۰ رسیدیم و شاخص را هم رد کردیم، خب باید بیشتر بدهند. من می‌گویم شاخصه‌ها ایراد دارد. کمیته ملی المپیک یعنی برای المپیک. مجمع آن هم ۲۹ نفر است، نه پنجاه‌وخرده‌ای نفر. ما یک تئوری برابری داریم که می‌گوید هر کس بر اساس آورده‌ای که دارد، باید برداشت کند، اگر نه، احساس نابرابری می‌کند. کشتی بر اساس آورده‌هایش هیچ‌وقت برداشت نداشته است. من تمام‌قد از آبروی کشتی دفاع می‌کنم، چون کشتی مال همه است و علیرضا دبیر فقط یک نوکر است. من به کشتی‌گیران هم فشار می‌آورم و می‌گویم ما باید سلبریتی برای مملکت بسازیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.