هر درخت یادبود یک اهدا کننده خون

سازمان انتقال خون ایران امسال با استقبال از دعوت برگزارکنندگان پویش سراسری “ایران سرسبز، هر ایرانی یک درخت” در این پویش ملی شرکت می کند.

به گزارش ایرنا از سازمان انتقال خون ایران، ادارات کل انتقال خون استانی در همین رابطه پس از مکان یابی مناسب و تهیه نهال از گونه های بومی و سازگار در استان خود، با دعوت از اهداکنندگان شاخص استانی درختانی را به نام و یادبود این عزیزان در خاک استان خود می نشانند.

این کار ضمن ترویج فرهنگ درختکاری و پرورش گل و گیاه ضمن کمک به سرسبزی میهن عزیزمان، از جایگاه والا و زندگی بخش اهداکنندگان خون را برای همیشه سبز نگه می دارد.

در پاسخ به این مشارکت سازمان انتقال خون ایران، رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال کشور از مدیران کل ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان های کشور خواست تا درصورت امکان برای تحویل نهال به ادارات کل انتقال خون کشور برای این اقدام شایسته با آنها همکاری کنند.

در این اقدام هماهنگ در بسیاری از استان ها به طور نمادین به نام برخی از اهدا کنندگانی که با اهدای خون خود جان شمار بسیاری از بیماران را نجات داده اند درختانی بر خاک میهن نشانده شد تا نشانگر زندگی و سرسبزی باشد.

در حال حاضر اهدای خون درایران به صورت کاملا داوطلبانه انجام می شود و سالانه بیش از ۲  میلیون و یکصد هزار نفر خون اهدا می کنند. یک واحد خون می تواند جان سه نفر را نجات دهد و بسیاری از بیماران مانند تالاسمی ها، هموفیلی ها و بیماران سرطانی حیاتشان وابسته به خون و فرآرده های آن است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.