تا جام را بالای سر نبریم، آرام نمی‌گیریم

گفت‌وگوی «شهروندآنلاین» با موسی قنواتی، سرمربی خلیج‌فارس تیم شگفتی‌ساز جام‌حذفی

شهروندآنلاین: با برگزاری رقابت‌های مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی توجه همه فوتبالی‌ها به یک تیم جلب شده است؛ خلیج‌فارس ماهشهر. اگرچه از قدیم گفته‌اند جام‌حذفی، جام شگفتی‌هاست اما اینکه یک تیم دسته دومی بتواند به جمع 4 تیم مسابقات راه یابد، اتفاقی جالب و البته بسیار مهم تلقی می‌شود.

خلیج‌فارس ماهشهر تیمی است که با کنار زدن 3 تیم لیگ‌برتری به نیمه‌نهایی جام‌حذفی رسیده و حالا اعضای کمتر شناخته‌شده این تیم باید شانس‌شان را برای فینالیست‌شدن امتحان کنند.

ماجراجویی این تیم خوزستانی در جام‌حذفی امسال با برتری انضباطی مقابل مس نوین کرمان آغاز شد و سپس در دور سوم رقابت‌ها، شاگردان قنواتی توانستند در اهواز از سد استقلال خوزستان بگذرند و با برتری یک گله در 120 دقیقه رقابت راهی مرحله‌ یک‌شانزدهم نهایی شوند.

از مرحله‌ یک‌شانزدهم، نبردهای جذاب خلیج‌فارس مقابل حریفان لیگ‌برتری آغاز شد؛ آنها در این مرحله در خانه توانستند با یک گل از سد هوادار عبور کنند و در یک‌هشتم نهایی، نفت مسجدسلیمان نتوانست در خانه حریف این تیم لیگ دویی شود و با برتری 2 بریک خلیج‌فارس به جمع 8 تیم برتر جام‌حذفی رسید.

در نهایت شنبه‌شب شگفتی‌سازی شاگردان موسی قنواتی در خانه ادامه پیدا کرد و آنها با پیروزی در ضربات پنالتی مقابل مس رفسنجان، در آبادان جشن صعود به جمع 4 تیم برتر را گرفتند.

مسلم قنواتی، سرمربی بومی خوزستانی تیم خلیج‌فارس در گفت‌وگو با خبرنگار «شهروندآنلاین» صحبت‌های جالبی را درباره این موفقیت انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

**تبریک بابت حضور در جمع 4 تیم برتر جام‌حذفی؛ خودتان فکر می‌کردید این اتفاق بزرگ رخ بدهد؟

واقعیت این است در ابتدا چنین تصوری نداشتیم اما وقتی تیم‌ها را یکی پس از دیگری کنار زدیم، به موفقیت بزرگی فکر کردیم و کم‌کم ذهن بچه‌ها به این سمت رفت که می‌توانند اتفاق مهمی را رقم بزنند. الان هم با ذهنیت برنده به جمع 4 تیم برتر حذفی رسیدیم و ان‌شاءالله این روند ادامه پیدا می‌کند.

**واقعا به رسیدن به فینال فکر می‌کنید؟

چراکه نه؛ ما 3 تیم لیگ‌برتری را کنار زدیم و شک نکنید برای رسیدن به فینال تلاش می‌کنیم. وقتی تا نیمه‌نهایی مسابقات بالا آمدیم، پس می‌توانیم فینالیست هم بشویم.

**اما تا همین‌جا هم شگفتی‌ساز مسابقات جام‌حذفی هستید و کار بزرگی انجام دادید.

دیگر به این چیزها فکر نمی‌کنیم. ما از الان به بعد یک مدعی قهرمانی برای جام‌حذفی هستیم و برای رسیدن به موفقیت بزرگ تلاش می‌کنیم. از الان به بعد همه تیم‌ها باید به ما به چشم یک مدعی نگاه کنند. شاید شما فکر کنید تیم ما شانسی و اتفاقی به این مرحله رسیده، اما واقعا اینطور نیست. ما برنامه‌ریزی و تلاش کردیم و همه اقدامات لازم را به‌کار بستیم تا چنین موفقیتی را کسب کنیم. حالا هم که به اینجا رسیدیم،‌برای کسب جام قهرمانی تلاش می‌کنیم و تنها قهرمانی است که می‌تواند ما را آرام کند.

**بعد از بازی با بازیکنان‌تان صحبت خاصی کردید؟

از آنها تشکر کردم. می‌دانستم که با تلاش می‌شود مزد زحمات را گرفت. از همه آنها ممنونم. بچه‌های ما بدون آنکه توجه خاصی به آنها بشود، جنگنده و با همه توان ظاهر شدند و حالا هم به موفقیت بزرگی رسیدند. فکر می‌کنم وقتش رسیده که همه به تیم ما نگاه کنند و با توجه ویژه‌، ما را حریفی قدرتمند بدانند.

**اگر خلیج‌فارس به مقام قهرمانی جام‌حذفی برسد، شما امکانات لازم برای رفتن به آسیا را دارید؟

خدا بزرگ است. ما از الان تلاش می‌کنیم تا ابتدا جام بگیریم و اگر این اتفاق رخ بدهد، بعد برای رسیدن به مراحل بالاتر تلاش خواهیم کرد. قطعا حضور در لیگ قهرمانان آسیا مراحل اداری و فوتبالی خاص خود را دارد اما باید جلو برویم و ببینیم چه پیش می‌آید. هر اتفاقی که می‌افتد امیدوارم به خیروصلاح مردم خوزستان و خصوصا ماهشهری‌های عزیز باشد. فعلا باید روی بازی‌های باقیمانده تمرکز کنیم تا بعد ببینیم چه می‌شود.

**یک نکته جالب درباره تیم شما این است که در لیگ دسته دوم نتایج چندان خوبی نگرفتید و حتی به مرحله نهایی دور گروهی هم نرسیدید، اما در جام‌حذفی به نیمه‌نهایی صعود کردید. دلیل این موضوع چیست؟

من فکر می‌کنم رقابت در لیگ دسته دوم بسیار فشرده‌تر است. تیم ما در لیگ دو برای اکثر تیم‌ها شناخته شده بود و آنها با آنالیز کامل به مصاف ما می‌آمدند اما در جام‌حذفی، ما تیمی ناشناخته محسوب می‌شدیم. شاید به‌همین خاطر بود که تیم‌های لیگ‌برتری نتوانستند آنالیز خوبی از ما انجام بدهند. البته من تاکید می‌کنم که ما به‌واسطه شایستگی‌های فنی‌مان به این مرحله از جام‌حذفی رسیدیم. ما آنالیز خوبی از همه تیم‌های لیگ‌برتری که آنها را شکست دادیم، داشتیم. شاگردانم فعل خواستن را صرف کردند و تمام نقاط‌قوت حریفان را بستیم و به جمع 4 تیم برتر ایران رسیدیم و به این موضوع افتخار می‌کنیم.

**دیدار با سرخابی‌های پایتخت در مراحل بعدی برایتان چقدر هیجان‌انگیز است؟

فرقی نمی‌کند با چه تیمی بازی کنیم. الان دیگر همه فوتبال ایران ما را شناخته‌اند. البته که برای همه احترام قائل هستیم اما تیم‌های دیگر نیز باید به ما احترام بگذارند. قطعا بازی با استقلال و پرسپولیس جذابیت‌های خاصی دارد اما شک نکنید برای موفقیت تلاش می‌کنیم و امیدواریم به هدفمان هم برسیم.

**حرف پایانی؟

جا دارد از مردم خوب ماهشهر تشکر کنم که دعای خیر آنها همیشه همراه‌مان بوده است. از مردم استان خوزستان هم ممنونم. امیدوارم توانسته باشیم ذره‌ای دل‌شان را شاد کنیم. قطعا برای خوشحالی آنها به تلاش‌مان ادامه می‌دهیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.