توصیه وزیر بهداشت به دیابتی‌ها:دز چهارم را بزنید

وزیر بهداشت گفت: تزریق دُز چهارم واکسن کرونا در دستور کار روز شنبه ۱۰ اردیبهشت ستاد ملی مقابله با کرونا است و پیشنهاد ما این است که افراد مسن نوبت چهارم واکسن را بزنند که سن افراد را نیز در این جلسه مشخص می‌کنیم و کسانی که بیماری زمینه‌ای مثل دیابت دارند حتما واکسن را دریافت کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر،دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به نشست دیروز مسئولان وزارت بهداشت با نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی داخل کشور و ارتباط تصویری با مسئول منطقه‌ای who با خارج کشور افزود: سازمان‌های بین‌المللی از آمار واکسیناسیون کشور ما رضایت دارند، زیرا الحمدلله ما جزو کشور‌های بسیار موفق در واکسیناسیون و کنترل کرونا بودیم و حتی بسیاری از کشور‌های پیشرفته آماری به خوبی ما نداشتند به همین علت از طرف سازمان‌های بین‌المللی تشویق شدیم.

وی افزود: ما اُمیکرون را در دو ماه کنترل کردیم که البته به علت حمایت و همکاری مردم در امر واکسیناسیون و واکسینه شدن بود که این امر مورد توجه سازمان‌های بین‌المللی قرار گرفت.

وزیر بهداشت ادامه داد: کرونا کنترل شده است، اما بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک تأکید می‌کنیم.

دکتر عین‌اللهی گفت: در فصل‌هایی که مردم می‌توانند تهویه بهتری در منزل داشته باشند و هوا بهتر است، نگرانی نیز کمتر است، اما با شروع سرما باید مراقبت‌ها بیشتر شود.

وی درباره سرخک افزود: حدود ۹۶ مورد سرخک تا کنون گزارش شده است، از این رو تأکید می‌کنیم که بچه‌ها واکسن بزنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: شنیده می‌شود که برخی افراد مانع از واکسینه شدن فرزندان خود می‌شوند که این باعث تعجب است، در حالی که واکسن سرخک ادواری است و از سال‌های پیش تزریق می‌شود و مهمترین مساله ما اکنون واکسیناسیون علیه سرخک است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.