کنایه‌های فردوسی‌پور در جمع فارغ‌التحصیلان شریف/ برای هیچ کدام ما فرش قرمز پهن نکرده‌اند

عادل: امیدوارم همه ما در کنار هم موانع را پشت سر بگذاریم و مسیر کشور را به سوی بهبود جلو ببریم

فردوسی‌پور حتی اگر مدت زیادی هم در قاب جادویی تلویزیون دیده نشود، محبوبیت ویژه‌ای نزد عموم دارد. او که استاد دانشگاه صنعتی شریف است، در مراسم فارغ‌التحصیلان این دانشگاه حضور یافت و دقایقی هم به سخنرانی برای حضار پرداخت.

به گزارش شهروند آنلاین، مهم‌ترین موضوعی که عادل فردوسی‌پور درباره‌اش صحبت کرد، مربوط به مهاجرت نخبه‌ها از کشور بود. او در این‌خصوص گفت: «همیشه یکی از حسرت‌ها و ناراحتی‌هایم رفتن بچه‌ها به خارج از کشور است. واقعا هر نفری که از ایران خارج می‌شود، یک خنجر به قلب من زده می‌شود و افسوس می‌خورم.»

او ادامه داد: «با دکتر سورنا ستاری چندبار در این‌خصوص صحبت کرده‌ایم. ای کاش شرایطی فراهم شود که شما، نخبه‌های این مملکت، فضا برایتان مهیا شود. می‌دانم هیچ فرش قرمزی برای هیچ کدام از ما پهن نشده و باید کلی موانع را پشت سر بگذارید و تلاش کنید تا به آنچه استحقاقش را دارید برسید. شاید در این مسیر آدم‌هایی که احساس می‌کنید در قواره شما نیستند، بالادست شما باشند، اما این موانع قابل برداشته‌شدن هستند و مطمئنم با استعداد و نبوغی که دارید، می‌توانید راه‌تان را پیدا کنید.»

فردوسی‌پور در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: ‌«الان دیگر آنقدر استارت‌آپ و کارهای خلاقانه وجود دارد که نیازی نیست شما جایی استخدام شوید. می‌توانید مسیر خودتان را پیدا کنید. من کاملا درک می‌کنم، شرایط برای کار کردن و پیدا کردن جایگاه مد نظرتان سخت است. من کاملا کسانی را که رفتن را انتخاب می‌کنند، درک می‌کنم و به آنها احترام می‌‌گذارم. اما البته اکثر شما احتمالا قرار است بمانید که اینجا نشسته‌اید. هر کسی می‌خواسته برود، تا الان رفته است؛ اما شاید بخشی از شما هم این تصمیم را گرفته باشید. با این حال، کسانی که می‌روند هم قابل احترام هستند.»

این استاد دانشگاه و مجری توانمند تلویزیون صحبت‌های خود را اینطور به پایان برد: «با همه اینها، هر کسی از ایران برود، دیگری بودن را باید احساس کند و خاک و خانواده و فرهنگ و کشور خودش را از دست می‌دهد. امیدوارم آنهایی که می‌روند هم همیشه نام ایران برایشان مهم باشد. آنها قطعا می‌توانند مایه افتخار ایران شوند. امیدوارم همه ما در کنار هم موانع را پشت سر بگذاریم و مسیر کشور را به سوی بهبود جلو ببریم. باید بجنگیم، با همه موانع باید بجنگیم. با همه سختی‌ها و مشکلاتی که پیش پایمان می‌گذارند باید جلو برویم. شخصا خیلی موانع را پشت سر گذاشته‌ام. هیچ وقت ناامید نشده‌ام و فکر می‌کنم شما هم می‌توانید در هر مسیری موانع را پشت سر بگذارید.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.