قیمت‌ها دوباره بالا می‌رود/بالاترین میزان تورم در 40 سال گذشته آمریکا

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 11 ژوئن 2022

«قیمت‌ها دوباره بالا می‌رود،  فشار به فدرال و آزمون سیاست اقتصادی بایدن» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است. گزارش اصلی واشینگتن‌پست هم به رشد تورم در ایالات متحده اختصاص دارد با این تیترها: «تورم به ارتفاعات جدید صعود کرد» و «در بحبوحه افزایش قیمت بنزین، تورم در ماه می به قله جدیدی رسید».

به گزارش شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های گاردین، نیویورک‌تایمز و واشینگتن‌پست به شرح زیر است:

گاردین

«استراتژی غذایی نخست‌وزیر، فرصت بزرگ از دست‌رفته» عنوان گزارش اصلی گاردین است. گاردین ادعا می‌کند که در نسخه‌ فاش‌شده استراتژی غذایی دولت، تقریبا هیچ اقدامی تازه برای مقابله با افزایش هزینه مواد غذایی، گرسنگی کودکان، چاقی یا وضعیت اضطراری اقلیمی گنجانده نشده است. در گزارش این روزنامه آمده استراتژی غذایی به جای اینکه پاسخی نوآورانه در برابر مشکلات باشد، فرصت‌سوزی است.

نیویورک‌تایمز

«قیمت‌ها دوباره بالا می‌رود،  فشار به فدرال و آزمون سیاست اقتصادی بایدن» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است. در گزارش آمده: «افزایش قیمت‌ها در ماه می، ضربه‌ای به بایدن، رئیس‌جمهوری، وارد و فدرال رزرو ( بانک مرکزی آمریکا ) را با چالش عظیمی با عنوان تورم روبه‌رو کرد که بسیاری از اقتصاددانان منتظر نشانه‌هایی از فروکش کردن آن بودند، اما با بالاترین سرعت از اواخر سال 1981 تاکنون، صعودی بوده است.»

«تورم با بالاترین سرعت از سال 1981 تاکنون، در حال افزایش است» عنوان نموداری در صفحه نخست نیویورک‌تایمز است که افزایش قیمت‌ اقلام مختلف از سال 1965 تا 2020 را نشان می‌دهد. طبق این نمودار، در سال 1981 تورم در بالاترین نقطه قرار دارد، سپس روند آن کاهشی است و سال 2020 دوباره افزایشی است.

واشینگتن‌پست

گزارش اصلی واشینگتن‌پست هم به رشد تورم در ایالات متحده اختصاص دارد با این تیترها: «تورم به ارتفاعات جدید صعود کرد» و «در بحبوحه افزایش قیمت بنزین، تورم در ماه می به قله جدیدی رسید». در این گزارش آمده است: «تورم در ماه می در مقایسه با یک سال قبل، به قله جدید 8.6 درصد رسیده است که با افزایش قیمت انرژی، مسکن و مواد غذایی همراه بوده و شدیدترین افزایش هزینه‌ها در 40 سال گذشته است.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.