تتلو، جهانبخت و پسر سفیر؛ تحت تعقیب اینترپل

دادسرای جنایی پایتخت، 3 نفر از افراد مشهور را در یک پرونده کلاهبرداری احضار کرد

قماربازان معروف، در فضای مجازی، مردم تهران را سرکیسه کردند. آنها با شکایت تعداد زیادی از مالباختگانی که فریب یک سایت شرط‌بندی را خورده بودند، تحت تعقیب قرار گرفتند. امیر تتلو، دنیا جهانبخت و ساشا، پسر سفیر سابق ایران در ونزوئلا متهمان اصلی این پرونده هستند. اگر آنها در دادسرا حاضر نشوند، تحت‌تعقیب پلیس اینترپل قرار خواهند گرفت. 

سیمافراهانی_شهروندآنلاین؛ چندی پیش شکایت‌هایی در رابطه با کلاهبرداری در سایت‌های شرط‌بندی به پلیس فتا اعلام شد. شکایت‌ها از سال گذشته پیش روی پلیس قرار گرفت و در این رابطه تحقیقات آغاز شد. تجسس‌ها نشان می‌داد که مالباختگان به بهانه شرط‌بندی پول‌های زیادی واریز می‌کردند و آنهایی که برنده می‌شدند، هیچ پولی دریافت نمی‌کردند. تمام پول‌ها نیز به حساب چند نفر واریز می‌شدند و مالباختگان دیگر هیچ‌ راهی برای پس گرفتن پول‌هایشان نداشتند. در تحقیقات صورت‌گرفته مشخص شد گردانندگان این سایت‌ها سه نفر هستند.

سه نفری که از افراد مشهور به‌شمار می‌روند و پول‌ها نیز به حساب آنها واریز می‌شده است. امیر تتلو، دنیا جهانبخت و پسر سفیر سابق ایران در ونزوئلا، گردانندگان اصلی این سایت‌ها بودند که توانستند پول‌های میلیونی از مردم پایتخت به جیب بزنند. بنابراین، تحقیقات در این خصوص ادامه یافت و ماموران دریافتند که ساشا سبحانی همچنان پرونده‌ای باز در دادسرای جنایی پایتخت دارد. این متهم سال‌ها پیش به‌خاطر جنایتی که در خانه‌اش رخ داد، بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت. پرونده این جنایت همچنان در دادسرای جنایی پایتخت تحت بررسی قرار دارد.

روایت جنایت در خیابان فرشته

ماجرای این قتل مربوط به بامداد 18 فروردين سال 91، است. آن شب مرگ مرموز پسري جوان در يكي از بيمارستان‌ها به ماموران پلیس پایتخت مخابره شد. این پسر با ضربات چاقو به قتل رسیده بود. بنابراین ماموران پلیس نیز این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و رسیدگی به این ماجرا را آغاز کردند. مسئولان بیمارستان اعلام کردند که قربانی را دو پسر جوان به بیمارستان رسانده‌اند و مدعی شدند که او در تصادف زخمی شده است. ولی بررسی‌ها نشان داد که این پسر چاقو خورده است. بنابراین آنها نیز موضوع را به پلیس اطلاع دادند.

تحقیقات در خصوص دستگیری دو پسری که قربانی را به بیمارستان برده بودند، آغاز شد و در نهایت یکی از آنها خیلی زود شناسایی و دستگیر شد. این پسر همان ساشا سبحانی، پسر سفیر بود که این جنایت نیز در خانه‌اش در خیابان فرشته رخ داده بود. از طرفی یکی دیگر از متهمان متواری شده بود. ساشا وقتی تحت بازجویی قرار گرفت، ماجرا را اینگونه برای پلیس روایت کرد: «من در خانه‌ام در خیابان فرشته مهمانی برپا کردم.

مقتول هم جزو مهمان‌ها بود، اما نمی‌دانم چرا، حدودا ساعت 10 شب فردی با او تماس گرفت و با هم درگیر شدند. او می‌گفت اگر جرأت داری به اینجا بیا. ساعتی بعد، چند نفر به خانه من آمدند و درگیری آغاز شد. مقتول با آنها گلاویز شده بود و در نهایت یکی از آنها به مقتول ضربه‌ای چاقو زد و متواری شد. من و دوستم هم او را به بیمارستان رساندیم.»

پرداخت دیه و جلب رضایت

با این اظهارات چند نفر دیگر نیز در این رابطه دستگیر شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند، اما تحقیقات نشان داد که ضارب اصلی از کشور گریخته است. این در حالی بود که خانواده‌اش تلاش کردند تا رضایت خانواده مقتول را جلب کنند. در نهایت چهار سال از این ماجرا گذشت و خانواده قاتل توانستند با پرداخت یک میلیاردتومان پول، رضایت اولیای‌دم را جلب کنند. به اين ترتيب قاتل از مجازات قصاص رهايي يافت اما همچنان فراري بود و بررسي‌ها حكايت از اين داشت كه در كانادا مخفي شده است.

پنج‌سال و يك‌ماه از جنايت گذشت و در نهایت قاتل اصلی این پرونده به ایران بازگشت. همين كافي بود تا كارآگاهان با دستور قاضي راهي مخفيگاه او شوند و او را دستگير كنند. قاتل در این مدت ازدواج کرده بود. او در تحقیقات به قتل اعتراف کرد، اما مدعی شد که صاحب‌خانه، مقتول و دوستانش را به مهمانی راه نداده و این درگیری رخ داده است. در حین درگیری نیز او برای دفاع از خودش یک ضربه چاقو به مقتول وارد کرده است.

تحت تعقیب

با این اعترافات پرونده تحت تحقیقات بیشتر قرار گرفت و از آنجاییکه همچنان در دادسرای جنایی تحت بررسی قرار دارد، پرونده کلاهبرداری ساشا نیز به همین شعبه ارجاع شد. در ادامه با توجه به محرز شدن کلاهبرداری این سه نفر، بازپرس دستور احضار آنها به شعبه هشتم بازپرسی دادسرای جنایی پایتخت را صادر کرد. این در حالی است که اگر آن سه نفر در دادسرا حاضر نشوند حكم جلب‌شان صادر و تحت‌تعقيب اينترپل قرار می‌گیرند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.