عبرت بگیرید و از ایران بترسید!

درباره تیم ملی لهستان که ستاره‌هایش کُری‌خوانی را شروع کرده‌اند

دیدار والیبال ایران و لهستان در یک‌چهارم نهایی لیگ ملت‌های جهان در شرایطی برگزار می‌شود که لهستانی‌ها مثل همیشه شروع به کُری‌خواندن کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ با اتمام دور گروهی لیگ ملت‌های والیبال جهان مشخص شد که ایران باید در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف لهستان برود. جالب اینکه شاگردان بهروز عطایی در دور مقدماتی لهستان را در خاک خودش و مقابل دیدگان 10 هزار تماشاگر لهستانی 3 بر 2 شکست دادند و حالا در اندیشه دومین پیروزی متوالی هستند.

لهستان در رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال در رده نخست قرار دارد و در دور گروهی نیز تنها دو شکست در کارنامه‌اش ثبت شد و 10 حریف خود را هم از پیش رو برداشت. یکی از این شکست‌ها مقابل ایران و دیگری برابر ایتالیا رقم خورد تا مشخص شود که شاگردان بهروز عطایی دست به چه کار بزرگی زده‌اند.

نبردهای ایران و لهستان در والیبال همواره حواشی زیادی داشته است. یکی از پرحاشیه‌ترین بازی‌ها در المپیک برگزار شد، جایی که قبل از مسابقه میشل کوبیاک، ستاره سابق لهستان کری سنگینی برای تیم ایران خواند و گفت:‌ «بازیکنان ایران من را تحت تاثیر قرار نمی‌دهند. آنها فقط یک تیم هستند که باید شکست‌شان دهیم تا رویاهایمان محقق شود. سرنوشت در اولین بازی ما را به هم رساند و ما تاثیری در آن نداشتیم.» این اظهار نظر کوبیاک واکنش تند ایرانی‌ها را در پی داشت، به‌طوری که کاربران فضای مجازی به صفحه این ستاره لهستانی رفتند و حسابی از خجالت او درآمدند. جالب اینکه در آن مسابقه ایران در نهایت 3 بر 2 پیروز شد!

ایران و لهستان چند ماه قبل از المپیک در دور گروهی لیگ‌ ملت‌ها با هم دیدار کردند و بعد از کسب یک برد دیگر توسط شاگردان عطایی، حالا دو تیم بار دیگر و این‌بار در مرحله حذفی با هم روبه‌رو می‌شوند. عجیب اینکه چند ستاره تیم لهستان طی روزهای گذشته دوباره کری‌خوانی را شروع کرده‌اند تا نشان دهند از گذشته درس نگرفته‌اند! شروع‌کننده این داستان بارتوش کورک، کاپیتان کنونی لهستان بود که گفت: «همه تیم با هم به این نتیجه رسیدیم که باید در مسابقه آخر خود اسلوونی را شکست دهیم تا در مرحله بعدی به ایران برخورد کنیم.» بعد از او نوبت به ستاره‌های دیگر تیم اول رنکنیگ والیبال جهان رسید تا مصاحبه‌هایی در وصف انگیزه‌شان برای برد مقابل ایران انجام بدهند.

نکته جالب اینکه هیچ کدام از بازیکنان تیم ملی ایران و حتی اعضای کادر فنی واکنشی به این کری‌خوانی‌های عجیب از سوی لهستانی‌ها نداشته‌اند تا نشان بدهند که می‌خواهند حرف‌شان را در زمین مسابقه بزنند. همین موضوع هم سبب شد تا نیکولا گربیچ، سرمربی تیم ملی لهستان نگرانی‌اش را این‌طور بیان کند: «بازی با ایران بسیار سخت خواهد بود. این تیم همیشه برای دیدار با ما بسیج می‌شود و اخیرا هم کمی ما را غافلگیر کرده‌اند. باید بازی با آنها را تحلیل کنم تا نتیجه بگیرم.»

گفتنی است؛ دیدار ایران و لهستان در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ ملت‌های والیبال ساعت 23:30 روز پنجشنبه، 30 تیرماه برگزار می‌شود.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.