از اقتصاد «تاچر»ی در بریتانیا تا جایی که ستاره‌ها متولد می‌شوند!

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 13 جولای 2022

 روزنامه‌های بریتانیایی در روز چهارشنبه، 13 جولای، بر گزینه‌های جانشینی بوریس جانسون، نخست‌وزیر مستعفی بریتانیا، متمرکز بودند. تصویر اصلی نیویورک‌تایمز حاصل فعالیت تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا را نشان می‌داد.«بریتانیا در وضعیت هشدار» عنوان گزارش اصلی روزنامه مترو بود که از موج شدید گرما در بریتانیا حکایت می‌کرد.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دیلی‌تلگراف، نیویورک‌تایمز و مترو به شرح زیر است:

دیلی‌تلگراف

روزنامه‌های بریتانیایی در روز چهارشنبه، 13 جولای، بر گزینه‌های جانشینی بوریس جانسون، نخست‌وزیر مستعفی بریتانیا، متمرکز بودند و از هشت نامزدی گفتند که برای تصدی رهبری حزب و کرسی نخست‌وزیری رقابت خواهند کرد. ریشی سوناک، وزیر دارایی پیشین بریتانیا در دولت بوریس جانسون، از نامزدهای نخست‌وزیری است.

«سوناک می‌گوید در صورت پیروزی، اقتصاد را مانند تاچر اداره می‌کنم» عنوان گزارش اصلی دیلی‌تلگراف است. ریشی سوناک، وزیر دارایی پیشین بریتانیا در دولت بوریس جانسون، در نخستین مصاحبه برای مبارزات انتخاباتی خود با روزنامه دیلی‌تلگراف گفت‌وگو کرد و قول داد که اگر نخست‌وزیر شود، اقتصاد را به همان روشی اداره می‌کند که مارگارت تاچر می‌کرد. او گفت: «ما مالیات را کاهش خواهیم داد و این کار را با مسئولیت‌پذیری انجام خواهیم داد.» سوناک افزود: «شما باید آنچه را خرج می‌کنید، کسب کنید و دخل و خرج‌تان با هم بخواند.» تصویر اصلی سوناک را در حال سخنرانی میان حامیانش نشان می‌دهد.

نیویورک‌تایمز

تصویر اصلی نیویورک‌تایمز حاصل فعالیت تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا را نشان می‌دهد که با این توضیح همراه است: «جایی که ستاره‌ها متولد می‌شوند؛ صخره‌های کیهانی سحابی کارینا، که تلسکوپ فضایی جیمز وب آن را شکار کرده است. تصاویر جیمز وب نخستین دوره‌های شکل‌گیری ستاره را نشان داد.»

(ناسا نیمه‌شب دوشنبه‌ نخستین تصویر تمام‌رنگی تلسکوپ جیمز وب و سه‌شنبه مجموعه‌ای از تصاویر این تلسکوپ فضایی را رونمایی کرد. تصاویر جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب سرآغازی جدید در علم نجوم است و رازهایی را از ابتدای جهان خلقت آشکار می‌کند. نخستین تصویر گروه عظیمی از خوشه‌های کهکشانی باستانی و کم‌نور را نشان می‌داد که بیش از ۱۳ میلیارد سال پیش در آغاز تولد جهان به وجود آمده‌اند و پیش از این هرگز دیده نشده بودند.)

مترو

«بریتانیا در وضعیت هشدار» عنوان گزارش اصلی روزنامه مترو است که با تصویری از شهروندی در حال مقابله با گرمای هوا، گفته بریتانیا به دلیل موج شدید گرما در وضعیت هشدار قرمز قرار دارد. در این گزارش آمده است: «بخش‌های خدمات اضطراری با توجه به اینکه ممکن است دمای هوا در آخر هفته رکورد بشکند در تلاشند تا با این وضعیت کنار بیایند. خدمات درمانی، حمل و نقل و صنعت برای مقابله با این موج گرما خود را آماده می‌کنند.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.