پرچالش ترین مباحث قلبی- عروقی دنیا در ایران به اشتراک گذاشته می شود

مسعود اسلامی :

دبیر علمی بیست و دومین کنگره در آستانه برگزاری بیست و دومین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق گفت: سرعت پیشرفتهای علمی روز به روز بیشتر میشود ، بیاد بیاوریم که سالها قبل برای درمان سکته قلبی بیمار را چهل روز بستری و استراحت کامل میدادند، در حالی که امروزه رگ بیمار ، اورژانسی باز شده و بیمار بعد از ۲۴ ساعت مرخص میشود، یا در سکته های مغزی، آجر را داغ میکردند و روی سر بیمار میگذاشتند، ولی حالا رگ بیمار سریعأ توسط بالون یا دارو باز شده و بیمار با کمترین عوارض عصبی مرخص میشود.

دکتر مسعود اسلامی، خاطر نشان کرد: در دنیای کنونی، سالیانه هزاران مقاله علمی منتشر میشود، امکان مطالعه تمام آنان برای هیچ فردی وجود ندارد، وظیفه انجمن های علمی این است که مطالب جدید را که ارزشمند بوده و مفید برای تشخیص و درمان بهتر بیماران می باشد، انتخاب کرده و با بحثهای تئوری و عملی در مجامع علمی و کنفرانسها در اختیار پزشکان شرکت کننده قرار داده و باعث پیشرفت علم پزشکی در کشور شود، با اجازه حکیم فردوسی، امروزه باید گفت: تواناتر بود هر که داناتر بود!

او  بیان کرد ، امسال برای آموزش بهتر شرکت کنندگان، روشهای نوین و بسته تعویض دریچه، باز کردن رگ، باطریهای بدون سیم قلبی،و سایر روشهای جدید در بیمارستانهای مختلف دانشگاهی و خصوصی انجام شده و برای شرکت کنندگان پخش میشود.

این متخصص قلب و عروق ادامه داد : به علت بیماری کرونا، در برگزاری کنگره حضوری انجمن آترواسکلروز ایران، سه سال وقفه افتاد، امسال بر آنیم که با برنامه ریزی جامع تر این کنگره را از ۱۹ مهرماه تا ۲۲ مهرماه ۱۴۰۱ برگزار کنیم.

در این کنگره بین المللی بیش از دویست تن از اساتید ایرانی و خارجی در شش سالن بطور همزمان از ۷ صبح تا ۶ بعدازظهر به سخنرانی یا برگزاری پنل میپردازند، در کنار سالن های سخنرانی، مقالات برگزیده حدود پنجاه مقاله می باشد که به صورت پوسترهم ارائه میشوند، همچنین شرکتهای دارویی و‌تجهیزاتی، آخرین دستاوردهای دارویی و غیر دارویی را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهند .

اسلامی  اضافه کرد : از نکات بارز کنگره تازه های قلب و عروق، نکوداشت اساتید شاخص پزشکی ایران است، از اساتید منتخب که هر سال چهار نفر هستند، فیلم مستند از دوران تحصیل و زندگی خانوادگی ساخته شده و در مراسم افتتاحیه در برج میلاد برای شرکت کنندگان، استاد برگزیده و خانواده محترم استاد به نمایش گذاشته شده، و سپس از هر یک از اساتید خواسته میشود که حس خودشان را از دوران طبابت بیان کنند. چیزی که بطور مشترک در طی این سالها شاهد بوده ایم، عشق به ایران و عشق خدمت به مردم بوده است.

با توجه به آمار سالهای گذشته، انتظار داریم که حدود پنج هزار نفر در کنگره امسال شرکت کنند، البته تمام جلسات بطور زنده در داخل و خارج کشور بطور رایگان نمایش داده میشود.

اجرا و پخش زنده پروسیجرهای سخت قلبی عروقی

رییس کنگره ، دکتر مسعود قاسمی، در آستانه برگزاری بیست و دومین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروقن یز  اظهار کرد  :انجمن آترواسکلروز ایران افتخار دارد تا امسال نیز مطابق سال های قبل از پاندمی کرونا  بیست و دومین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق را از 19 الی 22 مهرماه 1401 در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد به صورت حضوری برگزارکند، بی‌صبرانه منتظریم از نزدیک شاهد حضور همه عزیزان در عرصه های علمی و آموزشی باشیم و  امید است بیست و دومین کنگره  شروع تازه ای برای وقوع این امر باشد.

انجمن آترواسکلروز ایران در این شرایط دو ساله پاندمی کرونا ، همچنان با حفظ اهداف خود در راستای گسترش،پیشبرد و ارتقای دانش قلب و عروق در تمامی سطوح کشور ،  با برگزاری 36 وبینارهای علمی- آموزشی  و کسب بیش از 100 امتیاز بازآموزی وزارت درمان و آموزش پزشکی کشور، جدیدترین دستاوردها را در تشخیص و درمان در حوزه قلب و عروق همراه با بحث های چالشی روز دنیا و تبادل نظرهای علمی میان اساتید به صورت آنلاین   (Virtual) با دیگر همکاران و متخصصین به اشتراک گذاشت .

وی گفت: هدف اصلی کنگره  مطابق آیین نامه انجمن ،  از اولین دوره آن به روز کردن اطلاعات علمی همکاران متخصص قلب وعروق و رشته های وابسته در اقصی نقاط کشور عزیزمان ایران بوده و طی این سال ها  همچنان در جهت نیل به این هدف کوشیده است .

امسال نیز در  بیست و دومین کنگره در طی چهار روز برگزاری خود همراه با بیش از 200 نفر از  اساتید و پزشکان برجسته داخلی و خارجی از کشورهای از انگليس ، ایتاليا  ، اتریش ، ترکيه ، آلمان ،لیتوانی و آمریکای شمالی که  همگی  این  اساتید گرانقدر،  رکن اصلی در تامین این هدف می باشند ،  به ارائه آخرین نتایج تحقیقات علمی در زمینه بیماری های قلب و عروق و اخرین گایدلاین ها (Guideline) خواهیم پرداخت و تمرکز را به بحث و بررسی بر روش ها ، چالش ها و تکنیک های نوین در حوزه های مختلف قلب و عروق دنیا  قرار می دهیم .

در بیست و دومین کنگره بین المللی تازهای قلب وعروق که به صورت حضوری برگزار می شود ، پخش زنده  انجام پروسیجرهای سخت درمانی مشکلات قلبی و عروقی به صورت (لایو کیس) LiveCase در سالن اصلی مرکز همایش های برج میلاد به صورت ارتباط مستقیم با بیمارستان ها  فراهم گشته و همچنین امکان  مشاهده تمامي سخنراني های علمي کنگره به صورت آنلاین از طریق وب سایت انجمن آترواسکلروز ایران به آدرس www.iranathero.ir   را  خواهیم داشت .

در این راستا شاهد برنامه های لایو این باکسLive –In- Box) )  که شامل 22 مورد از سخت ترین پروسیجرهای قلبی – عروقی  می باشد، توسط پزشکان برجسته قلب و عروق در مراکز آموزشی  بیمارستان های مدرس، شهید رجایی، مرکز قلب و پارس انجام شده است ، خواهیم بود .

بیست و دومین کنگره مطابق روال سال هاي قبل، مراسم افتتاحیه کنگره را فرصت مغتنمی میدارد تا از پیشکسوتان برجسته  عرصه پزشکی کشور، به پاس فداکاری و تلاش بی وقفه و عمل صادقانه این عزیزان ، قدردانی نماید .

همچنین در این راستا  از بین تعداد بیش از 54 مقاله برگزیده ، به مقالات برتر پزشکی و پرستاری و پایان نامه برتر پزشکي، جوایزي به رسم یادبود از طرف کنگره به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

بیست و دومین کنگره بین المللی تازه های قلب وعروق با حضور محققان و متخصصان داخلی و خارجی در تاریخ  19 مهر لغایت22 مهر ماه 1401 درسالن همایش های برج میلاد برگزار می شود.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.