پدر حسن یزدانی راست می‌گفت؟

بررسی یک ابهام بزرگ درباره پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران

ادعای چند روز قبل پدر حسن یزدانی درباره رفتاری که با فرزندش در روز مسابقه با تیلور شده حواشی زیادی را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، بعد از مسابقات جهانی کشتی آزاد در کشور صربستان و در روز بازگشت ملی‌پوشان به وطن، مصاحبه ای که پدر حسن یزدانی با رسانه‌ها انجام داد انبوهی از انتقادها را روانه فدراسیون کشتی و شخص علیرضا دبیر کرد.

پدر قهرمان پرافتخار کشتی ایران اعلام کرد مدیران فدراسیون و کادرفنی تیم ملی چند دقیقه قبل ای مصاف با دیوید تیلور آمریکایی پسرش را مجبور کرده‌اند که با یک حریف 110 کیلویی مسابقه تمرینی بگذارد و این مساله بازدهی فنی یزدانی را بر روی تشک مبارزه پایین آورده است.

او در بخشى از صحبت هاى خود گفت: «سوال من اینجاست آقای دبیر نیم ساعت قبل از کشتی فینال چرا به پسرم گفت با مربی ۱۱۰ کیلویی تمرین کند تا ضربان قلبش به ۲۵۰ برسد؟ باید پاسخ بدهد چرا این کار را کرد؟»

اگرچه حسن یزدانی سعی کرد در واکنش به صحبت‌های پدرش احترام او را حفظ کند اما از سکوت این قهرمان در برابر این ادعای عجیب مشخص شد که خبری در پشت پرده بوده است. ادعای پدر حسن یزدانی به قدری بزرگ بود که طی روزهای گذشته نقل محافل ورزشی شده و بسیاری درباره آن به صحبت پرداخته‌اند.

دبیر: من نباید جواب پدر یزدانی را بدهم!

ادعای پدر قهرمان بلندآوازه کشتی باعث شد تا خبرنگاران این مساله را با علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی در میان بگذارند. جالب اینکه دبیر تصمیم گرفت پاسخی به پدر یزدانی ندارد.

رییس فدراسیون کشتی در این خصوص گفت:‌«اگر قرار باشد درباره هر چیزی اظهارنظر کنم. این همه کشتی گیر هستند که می بازند و می برند. شاید پدر آن ها هم ناراحت شود. من نمی توانم جواب همه را بدهم. خدا بیامرز پدر من هم از باختم ناراحت می شد.»

رییس فدراسیون کشتی افزود: «فقط یک چیز کلی بگویم. وقتی یک کلمه از دهانمان درمی آید، باید جوابگو باشیم. درباره خودم می گویم که حرف هایم امیدوار راست باشد. بهتر است در این خصوص از خود یزدانی بپرسید. امیدوارم خدا از ما راضی باشد.»

دستیار سرمربی تیم ملی لب به سخن گشود

با این وجود پیگیری های اهالی رسانه درباره کشف ماجرای پیش آمده قبل از مسابقه یزدانی و دیوید تیلور ادامه داشت تا اینکه مصطفی میرعمادیان دستیار پژمان درستکار سرمربی تیم ملی در این خصوص لب به سخن گشود و توضیحاتی را ارائه کرد.

میرعمادیان گفت:‌«یک هفته مانده به اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی ما فرم‌های مختلفی را که از سوی اساتید تمرین، تغذیه و روانشناس تهیه شده بود را در اختیار تمامی کشتی‌گیران اعزامی گذاشتیم تا آن‌ها را پر کنند.»

او صحبت‌های خود را اینطور ادامه داد:‌«در بخشی از این فرم‌ها از کشتی‌گیران پرسیده شده بود که قبل از مبارزه فینال به چه مواردی نیاز دارید که حسن یزدانی مثلا گفته بود خیلی از ورزشکاران و طرفداران قبل از مبارزه به سمت من می‌آیند و خواستار گرفتن عکس هستند، او در این فرم خواسته بود که دور و بر او خلوت باشد که ما هم دقیقا همین کار را انجام دادیم و اجازه ندادیم افراد غیر مرتبط به حسن نزدیک شوند تا تمرکز او به هم نریزد. یکی دیگر از مواردی که یزدانی بر اساس سوالات فرم درخواست کرده بود این بود که باید ۲۰ دقیقه قبل مبارزه مرور فن داشته باشد. او در خواسته خود تاکید کرده بود که برای مرور فن به من حریف سبک ندهید و حریفی سنگین‌تر از وزن خودم را برای مرور فن در اختیار من بگذارید.»

مربی تیم ملی کشتی آزاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: «بر اساس همین خواسته یزدانی، حتی ما می‌خواستیم قبل از فینال احسان امینی با یزدانی مرور فن کند که منصرف شدیم و گفتیم اباذر اسلامی برای این کار بهتر است. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه به حسن گفتم آیا مرور فن کافی است؟ که او در جواب گفت نه، هر وقت احساس کنم خودم تمام می‌کنم. انتخاب حریف برای مرور فن در اختیار همه کشتی‌گیران بود، نه تنها یزدانی، بلکه کامران قاسمپور، زارع و سایر نفرات نیز خواسته‌شان انجام شد چرا که هر کس بهتر از سایرین بدن خود را می‌شناسد و می‌داند در چه شرایطی بهتر برای مبارزات حساس آماده می‌شود. حتی اگر از بین بچه‌های تیم خودمان کسی واجد شرایط درخواستی آن‌ها به لحاظ وزنی نبود، از کشتی‌گیران دیگر کشورها استفاده می‌کردیم، مثل کامران قاسمپور که یک کشتی‌گیر مغول را برای این کار انتخاب کرد.».

چرا حسن یزدانی شفاف‌سازی نمی‌کند؟

با وجود اینکه به نظر می‌رسد صحبت‌های میرعمادیان تا حد زیادی قانع کننده باشد اما مهم ترین در این خصوص سکوت حسن یزدانی است. قهرمان کشتی ایران بعد از شکست مقابل دیوید تیلور فقط یک پست اینستاگرامی منتشر کرد که طی آن عذرخواهی خود از مردم را به اطلاع همگان رساند و ابراز امیدواری کرد در مسابقات آینده بتواند شرایط بهتری را در کشتی های خود رقم بزند.

حالا اما با توجه به ایجاد شدن انبوهی از شایعات و اتفاقات بد نیست یزدانی شخصا در این خصوص مصاحبه کند و اصل ماجرا را بر زبان آورد. مشخص است که یزدانی نمی‌خواهد حرفی بزند تا علیه صحبت‌های پدر خود باشد اما به هر حال شفاف سازی پرافتخارترین کشتی گیر تاریخ ایران می‌تواند این غائله بزرگ را پایان بدهد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.