ویدیو/ بمبگذاری انتحاری در مرکز آموزشی شیعیان هزاره در کابل

۲۳ کشته و ۳۵ مجروح در بمب‌گذاری انتحاری در یک مرکز آموزشی در منطقه شیعیان هزاره در غرب کابل

یک بمب‌گذاری انتحاری دریک مرکز آموزشی در دشت برچی، منطقه شیعیان هزاره در غرب کابل، تعداد زیادی کشته و زخمی بر جای گذاشت

به گزارش خبرنگار شهروند در یک بمبگذاری انتحاری دریک مرکز آموزشی در غرب کابل دست‌کم ۲۳ دانش‌آموز کشته و تعداد زیادی زخمی شده‌اند.

این انفجار بامداد روز جمعه در حالی رخ داد که دانش‌آموزان در حال امتحان دادن در یک مرکز آموزشی در دشت برچی در غرب بودند.

در هنگام وقوع حادثه‌ خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام ارشد طالبان گفت که این انفجار دست‌کم ۱۹ نفر کشته و ۲۷ نفر مجروح بر جای گذاشته است.

مرکز آموزشی «کاج» یک نهاد خصوصی آموزشی در غرب کابل است که بیشتر برنامه‌های آمادگی برای ورود به کنکور/ پیش‌دانشگاهی برای دانش‌آموزان دختر و پسر در آن برگزار می‌شود.

مسئولان این مرکز آموزشی می‌گویند که دانش‌آموزان در حال دادن یک امتحان در این محل بودند که مهاجم انتحاری پس از کشتن نگهبانان، خود را در کلاس دختران منفجر کرده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز این حمله را «وحشت بزرگ» خوانده، محکوم کرده و نوشته که «در راستای دریافت و مجازات عاملین جنایتکار این رویداد اقدامات لازم صورت می‌گیرد.»

بیشتر افراد ساکن این منطقه از اقلیت شیعیان هزاره در کابل، پایتخت افغانستان هستند که بارها از سمت داعش و دیگر گروه‌های افراطی مورد حملاتی از این قبیل قرار گرفته‌اند.

هنوز مسئولیت این انفجار را فرد و یا گروهی بر عهده نگرفته است و طبق آخرین اخبار تعداد کشته‌شدگان به ۲۳ نفر و مجروحین به ۳۵ نفر رسیده است که با توجه به تعداد مجروحین، احتمال می‌رود آمار کشته‌شدگان نیز افزایش یابد.

در بیانیه عفو بین الملل که ساعاتی پس از این رویداد منتشر شد، شمار قربانیان این حمله «۱۰۰ نفر» گفته شده است.

مترجم: مهرناز الماسی
منبع:
Aljazeeraenglish

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.