شورش در انتظار لیز تراس/ عقب‌نشینی روس‌ها در اوکراین

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ یکشنبه، دوم اکتبر 2022

برخی از روزنامه‌های بریتانیایی در روز یکشنبه، دوم اکتبر 2022، به طرح‌های اقتصادی لیز تراس، نخست‌وزیر بریتانیا، توجه کردند. نیویورک‌تایمز بر عقب‌نشینی روسیه از شهر لیمان اوکراین متمرکز بود.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های ساندی‌تلگراف، نیویورک‌تایمز و ایندیپندنت به شرح زیر است:

ساندی‌تلگراف

برخی از روزنامه‌های بریتانیایی در روز یکشنبه، دوم اکتبر 2022، بر طرح‌های اقتصادی لیز تراس، نخست‌وزیر، متمرکز بودند. «تراس: فقط طرح من برای رشد اقتصادی، این روند آهسته را برای بریتانیا معکوس خواهد کرد» عنوان گزارش اصلی ساندی‌تلگراف است. لیز تراس، نخست‌وزیر بریتانیا، در نخستین مصاحبه مطبوعاتی خود از زمان تصدی پست نخست‌وزیری بریتانیا به روزنامه ساندی‌تلگراف گفته است که فقط طرح او برای «تبدیل بریتانیا به اقتصادی با مالیات کم و رشد بالا» مسیر فعلی رکود را معکوس خواهد کرد.

نیویورک‌تایمز

«در حالی که اوکراینی‌ها به پیشرفت ادامه می‌دهند، نیروهای روسی از منطقه استراتژیک عقب‌نشینی کردند» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است. در این گزارش آمده است: «نیروهای روسی روز شنبه، اول اکتبر 2022، از شهر استراتژیک لیمان در شرق اوکراین عقب‌نشینی کردند؛ شکستی برای ولادیمیر وی. پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، فقط یک روز پس از آنکه او به‌طور غیرقانونی چهار منطقه در شرق اوکراین را بخشی از کشور روسیه اعلام کرد.»

ایندیپندنت

به گزارش ایندیپندنت، توری‌ها (محافظه‌کاران) به لیز تراس، نخست‌وزیر بریتانیا و رهبر حزب محافظه‌کار، گفته‌اند که او فقط چند روز فرصت دارد تا سیاست‌های مالیاتی و رفاهی بحث‌برانگیز خود را به‌طور کامل تغییر دهد، در غیر این صورت با طغیان و شورشی روبه‌رو خواهد شد که ممکن است او را تا کریسمس از خانه شماره 10 داونینگ استریت (محل سکونت و دفتر کار نخست‌وزیران بریتانیا) بیرون کند.

«اوکراینی‌هایی که هرگز تسلیم نمی‌شوند» عنوانی است همراه با تصویر اصلی که بر پیشروی‌های اوکراین در جنگ با روسیه متمرکز است.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.