این سه‌ملیتی، جام را از ایران گرفت!

درباره دروازه‌بان تیم ملی فوتسال ژاپن که همه را شگفت‌زده کرد

دروازه‌بان سه‌ملیتی تیم ژاپن در رقابت‌ پایانی فوتسال جام ملت‌های آسیا عملکردی درخشان داشت و دست ایران را از جام کوتاه کرد.

به گزارش شهروندآنلاین، مردی که عنوان بهترین دروازه‌بان آسیا را از دستان مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران و نایب‌رئیس کنفدراسیون فوتبال AFC دریافت کرد، کسی نبود جز کوروموتو. پیش‌بینی‌ها این بود که سعید مومنی، گلر ایران، عنوان بهترین دروازه‌بان آسیا را کسب می‌کند، اما نمایش فوق‌العاده دروازه‌بان ژاپنی‌ها که البته گلر دوم آنها هم بود، همه را شگفت‌زده کرد و در نهایت او دستکش طلایی را با انجام یک بازی، مال خود کرد.

گیلهرم کوروموتو، نام دروازه‌بان 36 ساله ژاپنی‌هاست که به اعتقاد وحید شمسایی، عامل شکست ایران و قهرمانی ژاپنی‌ها بوده است. دروازه‌بانی که سه ملیت دارد و اصالتا ژاپنی هم نیست! در کنار همه موضوعات فنی که ژاپنی‌ها در سال‌های گذشته در فوتسال به کار گرفتند یکی از موارد برای قدرتمندترشدن‌شان استفاده از بازیکنان چندملیتی است. کوروموتو یکی از همین ستاره‌ها بود.

دروازه‌بان 36 ساله‌ای که اسم اصلی او گیلهرم است و در کشور برزیل به دنیا آمده. او دو تابعیتی برزیلی-ایتالیایی است و پس از سال‌ها بازی در سری A ایتالیا و کسب عنوان قهرمانی در این لیگ، راهی ژاپن شد و با تغییر تابعیت برای تیم ملی این کشور به میدان رفت. کوروموتو یکی از ارکان اصلی قهرمانی تیمش در این دوره از جام ملت‌های فوتسال آسیا بود. جالب اینکه او دروازه‌بان دوم ژاپنی‌ها بود، اما با توجه به مصدومیت دروازه‌بان اول مقابل ازبکستان در نیمه‌نهایی، در مسابقه فینال کوروموتو جایگزین شد و با همین یک بازی همه آمارها را به سود خود ثبت کرد؛ چیزی شبیه واکاشی زوما و واکی بایاشی کارتون فوتبالیست‌ها که اگر قرار بود گل نخورند، به هیچ عنوان نمی‌خوردند!

کوروموتو فقط درون دروازه یک مهره تاثیرگذار نبود، بلکه در نقش سازنده گل‌ نیز ظاهر شد؛ گل اول و تساوی‌بخش ژاپن مقابل ایران با این حرکت کوروموتو به ثمر رسید. او در اوایل و اواخر بازی، کلکسیونی از سیوهای نجات‌بخش از خود به نمایش گذاشت و مقاومت بی‌نظیرش، بعد از گل دوم ژاپن و حملات بی‌امان ایران، شگفت‌انگیز بود. کوروموتو تا آخرین لحظات، مقابل مهاجمان سرشناس ایران ایستادگی کرد تا در نهایت به عنوان دروازه‌بان تیم قهرمان، جام را بالای سر ببرد و نامش را وارد تاریخ فوتسال ژاپن کند.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.