«تراس» برای بقا می‌جنگد/ «ماسک» اینترنت اوکراین را قطع می‌کند!

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 15 اکتبر 2022

روزنامه‌های بریتانیایی شنبه، 15 اکتبر 2022، بر تحولات دولت، برکناری وزیر دارایی و انتصاب جایگزین او متمرکزند. تایمز تیتر زده: «لیز تراس برای بقا می‌جنگد». «ماسک اینترنت اوکراین را به خطر می‌اندازد» عنوان گزارش واشینگتن‌پست است و نیویورک‌تایمز هم به برگزاری بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین در روز یکشنبه (۲۴ مهرماه) توجه کرده است.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های نیویورک‌تایمز، واشینگتن‌پست و تایمز به شرح زیر است:

نیویورک‌تایمز

«همزمان با نشست حزب، «شی» به حکومت امپراتوری عینیت می‌بخشد» و «مصمم با وجود کووید و ضعف سیاست‌های مالی» عناوین گزارش نیویورک‌تایمز است. در این گزارش آمده است: «کنگره حزب کمونیست که روز یکشنبه (16 اکتبر) افتتاح می‌شود، اهمیت امپراتوری شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین، را نشان داده حکومت او را تقویت می‌کند و گسترش می‌دهد، در حالی که همچنین مخاطرات همیشگی سلطه منحصر به فرد او را تشدید می‌کند. در نشست پکن، به نظر می‌رسد که او مطمئن است برای سومین دوره دبیر کل حزب می‌شود، آنچه عدول از انتظارات دوران اخیر است مبنی بر اینکه رهبران چین حدود یک دهه حکمرانی خواهند کرد.»

(بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین، یکی از رویدادهای بزرگ سیاسی این کشور، یکشنبه (۲۴ مهرماه) در پکن برگزار می‌شود. این نشست هر پنج سال یک‌بار انجام می‌شود و یکی از تصمیم‌های مهم آن، انتخاب دبیر کل جدید حزب کمونیست چین به‌عنوان حزب حاکم این کشور است.)

واشینگتن‌پست

«ماسک اینترنت اوکراین را به خطر می‌اندازد» عنوان گزارش واشینگتن‌پست است که در آن آمده: «ایلان ماسک تهدید کرد که به تامین مالی اینترنت استارلینک، که اوکراین در جنگ به آن متکی است، پایان خواهد داد. ایلان ماسک روز جمعه (14 اکتبر) گفت که شرکت فضایی او نمی‌تواند به تامین مالی سرویس ماهواره‌ای استارلینک که اوکراین و ارتش آن را در طول جنگ آنلاین نگه داشته است، ادامه دهد؛ آنچه غوغایی برانگیخت. ماسک گفت پس از توهین یک سفیر اوکراین (سفیر سابق اوکراین در آلمان ) به او در توییتر، اینترنت رایگان را متوقف می‌کند.»

تایمز

روزنامه‌های بریتانیایی روز شنبه، 15 اکتبر 2022، بر تحولات دولت، برکناری وزیر دارایی و انتصاب جایگزین او متمرکز بودند. تصاویری از لیز تراس، نخست‌وزیر بریتانیا، هم که او را تا حدودی غمگین نشان می‌دهد، در بسیاری از صفحات اول روزنامه‌های این کشور به چشم می‌خورد.

«تراس برای بقا می‌جنگد» عنوان گزارش اصلی تایمز است. گزارش با تمرکز بر آنچه نشانه‌ای از «ضعف سیاسی» لیز تراس می‌نامد، تصمیم برای انتصاب جرمی هانت به‌عنوان وزیر دارایی جدید بریتانیا و جایگزین کواسی کوارتنگ را زیر سوال می‌برد. این روزنامه اشاره می‌کند که در آغاز رقابت برای رهبری محافظه‌کاران و تصاحب منصب نخست‌وزیری، جرمی هانت از ریشی سوناک، رقیب لیز تراس، حمایت کرده بود. کوارتنگ  فقط 38 روز وزیر دارایی بریتانیا بود.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.