چگونه از سکته قلبی در امان بمانیم؟

استفاده از برخی عادت‌های سالم می‌تواند به همه ما در کاهش خطر مواجهه با سکته قلبی کمک کند

حمله قلبی یک بیماری جدی است که با قطع جریان خون شروع و مانع از رسیدن اکسیژن کافی به بافت‌ها می‌شود. به همین دلیل، عضله قلب شروع به مردن می‌کند و آسیب‌های جدی به آن وارد می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین؛ برخی از افراد به این دلیل که سابقه خانوادگی بیماری قلبی داشته یا به سایر دلایل، بیش از سایرین در معرض این خطر هستند. با این وجود، اگر شما یک سبک زندگی سالم را پیش گیرید، می‌توانید از دچار شدن به آن جلوگیری نمایید .

در این مقاله ۵ عادت در زندگی روزمره برای پیشگیری از حمله قلبی برای شما عنوان می‌شود. برای جلوگیری از حمله قلبی، ابتدا باید بدانید که علائم چیست. بهتر است همه افراد از علائمی مانند درد قفسه سینه، تعریق بیش از حد بدون دلیل، حالت تهوع، خستگی یا مشکل تنفس آگاهی داشته باشند. در صورت مشاهده هر یک از علائمی که ذکر کردیم، دلیل کافی برای مراجعه به پزشک و در صورت تشخیص بستری، وجود دارد.

به طور کلی، می‌توانید برخی از عادت‌های سالم را برای جلوگیری از بروز حمله قلبی مدنظر داشته باشید. در خصوص پیشگیری از بروز حمله قلبی و سایر بیماری‌های قلبی-عروقی، رژیم غذایی نقش مهمی را ایفا می‌کند. در حالی که نیازهای غذایی شما بسته به سن، وزن و سلامت عمومی می‌تواند متفاوت باشد، موارد زیر عموما توصیه می‌شود:

مصرف امگا ۳

خوردن غذاهایی با اسیدهای چرب امگا ۳ در هفته برای جلوگیری از بیماری قلبی بسیار مفید است، زیرا باعث کاهش کلسترول و فشار خون بالا می‌شود. می‌توان این ماده مغذی را در غذاهای زیر پیدا کرد:

ماهی‌های چرب از جمله ماهی قزل آلا، سفره ماهی، ساردین و …

میوه‌هایی مانند طالبی، هندوانه، خیار و آجیل

روغن زیتون

ترک دخانیات

افرادی که سیگار می‌کشند در مقایسه با افرادی که از دخانیات دوری می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند. همانطور که بسیاری از افراد می‌دانند، اجزای سمی سیگار بر ریه و قلب اثرات منفی می‌گذارد. به همین دلیل، در صورت مواجهه با خطر بیماری عروق کرونر یا قلبی عروقی، جلوگیری از مصرف سیگار مهم است.

ورزش کردن

ورزش کردن می‌تواند به شما در جلوگیری از حمله قلبی کمک کند و فواید بسیاری برای سلامتی قلب دارد. علاوه بر تقویت ماهیچه‌های قلبی، به کاهش فشار خون، کلسترول و سایر شرایطی که خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهند، کمک می‌کند. ورزش همچنین باعث کاهش تنش بدنی شده و روحیه افراد را بهبود می‌بخشد.

جالب است بدانید که ورزش بهترین راه برای دستیابی به روشی آسان برای سلامتی است. برای بهره‌مندی از مزایای آن، لازم نیست روشی سخت و پرتحرک را انجام دهید. تحرکی ساده مثل پیاده‌روی به مدت ۳۰ دقیقه، ۵ روز در هفته، مزایای فراوانی برای شما به همراه دارد .البته می‌توانید فعالیت‌های دیگری مانند دویدن، شنا، دوچرخه سواری، بدنسازی و غیره را نیز انجام دهید.

انجام یوگا

با توجه به برخی تحقیقات، انجام روزانه یوگا می‌تواند برای جلوگیری از بیماری‌های عروق کرونر و حمله‌های قلبی تاثیرگذار باشد. برخی از اشکال یوگا عبارتند از: هدایت شده، مانترا، تایچی، آروماتراپی و چیگونگ.

کاهش وزن

اگرچه بسیاری از افراد از این امر غافل هستند اما اضافه وزن و چاقی باعث می‌شود قلب بیشتر کار کند. هر دو عامل فشار خون بالا و دیابت در اثر چاقی شرایطی هستند که بر حملات قلبی تأثیر می‌گذارند. با توجه به موارد فوق، برای جلوگیری از حمله قلبی باید تمام تلاش ممکن را برای حفظ وزن سالم و پایدار انجام دهید. می توانید این کار را از طریق عادات غذایی سالم، ورزش و به طور کلی شیوه زندگی خوب به دست آورید./بهداشت نیوز

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.