پیام فیفا به ایران؛ شما در جام جهانی هستید

سایت فدراسیون جهانی فوتبال به تمجید از ستاره‌های تیم‌ ملی پرداخت

سایت فدراسیون جهانی فوتبال با انتشار گزارشی به ستاره‌های ایران پرداخت تا به نوعی حضور تیم ملی در جام جهانی را قطعی کند.

به گزارش شهروندآنلاین، طی روزهای گذشته، شایعاتی عجیب درباره حذف ایران از جام جهانی قطر در برخی رسانه‌های خارجی مطرح شد. برخی رسانه‌ها حتی نامه‌نگاری‌هایی با فیفا انجام دادند و با استناد به شایعه کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ با اوکراین، خواهان حذف تیم ملی از رویداد مهم قطر شدند.

اگرچه از ابتدا هم مشخص بود فیفا اسیر حاشیه‌سازی‌های سیاسی نمی‌شود و حذف ایران از جام جهانی تصوری محال بیش نیست، اما فدراسیون جهانی بدون توجه به اصل موضوع طی روزهای گذشته خیال فوتبال‌دوستان ایرانی را راحت کرده است. فیفا صبح چهارشنبه با انتشار مطلبی پیام روشنی به ایرانیان داد؛ اینکه تیم ملی در جام جهانی شرکت خواهد کرد.

بی‌توجهی در نشست شورای فیفا

فدراسیون جهانی هیچ واکنش رسمی به شایعات مطرح شده درباره حذف ایران از جام جهانی نداشت. روسای فیفا بی‌توجهی به این موضوع را از ابتدا در دستور کار قرار دادند. آنها اما یک واکنش غیررسمی داشتند تا تیر شایعه‌سازان به سنگ بخورد. با اینکه گفته می‌شد قرار است در نشست شورای فیفا درباره موضوع حذف ایران بحث و تبادل نظر شود، اما این موضوع اصلا در صورت‌جلسه نبود تا همه شایعه‌ها از بین برود.

فدراسیون جهانی فوتبال چهارشنبه نیز در گزارشی به تمجید از ستاره‌های تیم ملی ایران پرداخته تا به نوعی پیامی مشخص به فوتبال‌دوستان ایرانی بدهد؛ اینکه در جام جهانی حضور خواهند داشت.

گزارش سایت فیفا در تمجید از تیم ملی ایران

سایت فیفا در گزارشی که برای تیم ملی ایران به مناسب حضور این تیم در جام جهانی نوشته، به معرفی 5 ستاره تیم ملی پرداخته که در ترکیب ایران تاثیرگذار خواهند بود. فیفا در گزارشی امیر عابدزاده، احمد نورالهی، امید نورافکن، مهدی طارمی و سردار آزمون را معرفی و از آنها به عنوان نفراتی یاد کرده که در جام جهانی قطر باید بازی آنها را تماشا کرد.

فیفا عابدزاده را دروازه‌بان ایران در جام جهانی قطر دانست و در مورد او نوشت: «چهار سال پیش، علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی ایران با مهار ضربه پنالتی رونالدو، بازیکن پرتغال، در حالی که امیر عابدزاده ۲۵ ساله از روی نیمکت ذخیره‌ها مسابقه را تماشا می‌کرد، در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خبرساز شد. در آن زمان، هیچ تیمی از میان ۱۶ تیم حذف شده از مرحله گروهی کمتر از ایران (۲) گل دریافت نکرد و اگر قرار باشد ایران در نزدیک‌ترین تورنمنت به خانه (قطر) به رؤیای دست‌نیافتنی خود یعنی صعود به دور بعد دست یابد، دروازه‌بانی قهرمانانه مقابل بازیکنانی مانند هری کین، گرت بیل و کریستین پولیسیچ از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. به نظر می‌رسد با رفتن به جام جهانی ۲۰۲۲، این وظیفه برای عابدزاده تعیین شده است.»

به نوشته فیفا، جدال با آمریکا به ویژه برای عابدزاده که پدرش، احمدرضا عابدزاده، کاپیتان ایران در بازی با آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بود، لحظه خاصی خواهد بود.

امید نورافکن و احمد نورالهی هم نفراتی هستند که فیفا به صورت غیر منتظره آنها را به عنوان بازیکنانی معرفی کرده است که در جام جهانی می‌درخشند.

سایت فیفا با اشاره به پیشرفت نورافکن و حضورش در پست دفاع چپ تیم ملی، حضور او در جام جهانی را قطعی دانست و نوشت: «در حالی که قطر ۲۰۲۲ اولین جام جهانی نورافکن خواهد بود، مرد مفید، تجربه کاپیتانی کشورش را در جام جهانی فوتبال زیر ۲۰ سال کره جنوبی در سال ۲۰۱۷ داشت که اولین حضور آنها در آن رده سنی پس از ۱۶ سال بود.»

در این مطلب در مورد احمد نورالهی هم آمده است: «سال‌ها تیم کی‌روش با سعید عزت‌اللهی، امید ابراهیمی و حاج صفی سه تکیه‌گاه اصلی در قلب خط میانی داشت. نورالهی در این میان آرام اما پیوسته در حال تبدیل شدن به یکی از قابل اعتمادترین هافبک‌های فوتبال ایران و آسیا بود و پرسپولیس را به دو فینال لیگ قهرمانان آسیا و چهار قهرمانی متوالی لیگ برتر ایران رساند».

مهدی طارمی و سردار آزمون هم تشکیل‌دهنده بخش پایانی گزارش فیفا از بازیکنان کلیدی ایران در جام جهانی هستند که از آنها و توانایی گلزنی‌شان تمجید شده است.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.