ما ایرانیم، همیشه قهرمانیم

درباره تیم ملی والیبال نشسته که همچنان در میادین بین‌المللی می‌درخشد

تیم ملی والیبال نشسته با کسب یک عنوان قهرمانی دیگر در سطح دنیا درخشش چندین‌ساله خود را ادامه داد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته ایران در مسابقات جهانی یک عنوان خوب دیگر را به کارنامه ورزش ایران اضافه کرد؛ تیمی که همیشه با موفقیت‌های خود مایه سربلندی ایران شده، حالا بار دیگر کسب افتخار کرده تا واکنش‌های مختلفی از سوی مقامات ورزشی، سیاسی و اجتماعی به میان بیاید. علاوه بر رئیس‌جمهوری که پیام تبریکی خطاب به اعضای تیم والیبال نشسته صادر کرد، برخی دیگر از مقامات ورزشی و غیر ورزشی نیز از این قهرمانی مهم به نیکی یاد کردند.

تیم والیبال نشسته ایران اما تیمی است که در سالیان گذشته عناوین زیادی کرده است. آنها جمعه‌شب هشتمین قهرمانی تاریخ خود را در جهان جشن گرفتند تا با شرایط بهتری برای آینده برنامه‌ریزی کنند.

قهرمانی هشتم چگونه به دست آمد؟

دیدار تیم‌های ملی والیبال نشسته ایران و بوسنی در فینال مسابقات قهرمانی جهان شامگاه جمعه در سارایوو بوسنی برگزار شد. در این دیدار شاگردان هادی رضایی با نتیجه ٣ بر صفر از سد حریف خود گذشتند تا با دستیابی به مدال طلا از عنوان قهرمانی خود در این رقابت‌ها دفاع کرده باشند.

قهرمانی در مسابقات 2022 قهرمانی جهان بدون شکست برای تیم ملی والیبال نشسته ایران به دست آمد. این تیم پیش از دیدار فینال تیم‌های عراق، قزاقستان، کرواسی (مرحله مقدماتی)، ژاپن (مرحله یک هشتم)، آمریکا (مرحله یک چهارم) و برزیل (مرحله نیمه نهایی) را با شکست مواجه کرده بود. جالب اینکه تمام این دیدارها با نتیجه مشابه ۳ بر صفر به پایان رسید.

این برای چهارمین‌بار بود که فینال مسابقات جهانی میان دو تیم ایران و بوسنی برگزار شد. بوسنی در رقابت‌های ۲۰۰۶ هلند برنده رقابت نهایی با ایران بود، اما بعد از آن فقط یک‌بار فینال مسابقات جهانی را با برتری خود تمام کرد، آن هم در رقابت‌های ۲۰۱۴ لهستان که ایران اصلا فینالیست نشده بود.

افتخاراتی همراه با جام

تیم ملی والیبال نشسته ایران در حالی عنوان نخست این دوره مسابقات قهرمانی جهان را از آن خود کرد که پیش از این با صعود به فینال یکی از دو سهمیه توزیعی این مسابقات برای بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را از آن خود کرده بود. این تیم برای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو هم اولین سهمیه کاروان ایران را به نام خود ثبت کرد. آن سهمیه هم از مسابقات جهانی به دست آمد.

سیزدهمین دوره مسابقات والیبال نشسته قهرمانی در شرایطی با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید که تیم کشورمان پیش از این و طی دوازده دوره قبلی این رقابت‌ها ۷ بار صاحب مدال طلا شده بود. بدین ترتیب با قهرمانی به دست آمده در بوسنی، مجموع قهرمانی‌های والیبال نشسته ایران در جهان به ۸ رسید.

ایران همچنان در بین 10 کشور مدال‌آور

تیم ملی والیبال نشسته قاطعانه هم از قهرمانی خود در سارایوو دفاع کرد و هم به عنوان اولین تیم ایران سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را به دست آورد. طلای مسابقات 2022 بوسنی هشتمین مدال طلای والیبال نشسته ایران طی سیزده دوره مسابقات قهرمانی جهان به حساب می‌آید. پیش از این رقابت‌ها، ایران با 10 مدال پیشتاز دیگر کشورهای مدال‌آور در این رقابت‌ها بود، اما با کسب هشتمین مدال این جایگاه با اقتدار تثبیت شد. این تیم حالا حرف‌های بیشتری نیز در رقابت‌های آینده برای گفتن خواهد داشت. بدون تردید والیبال نشسته ایران برای مسابقات پارالمپیک برنامه‌ریزی خواهد کرد تا بتواند به افتخارات بین‌المللی‌اش ادامه بدهد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.