هشدار پلیس انگلیس درباره خطر اعتصاب/ عقب‌نشینی روسیه از «خرسون»

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 12 نوامبر 2022

شنبه، 12 نوامبر 2022، دیلی‌تلگراف تیتر زد: «پلیس متروپلیتن هشدار می‌دهد که اعتصاب‌ها به مبارزه با جرم و جنایت آسیب می‌زند». «از دست‌دادن خرسون ضربه‌ای شدید برای ارتش پوتین است» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز بود.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دیلی‌تلگراف، نیویورک‌تایمز و واشینگتن‌پست به شرح زیر است:

دیلی‌تلگراف

«پلیس متروپلیتن هشدار می‌دهد که اعتصاب‌ها به مبارزه با جرم و جنایت آسیب می‌زند» عنوان گزارش اصلی دیلی‌تلگراف است. رئیس پلیس متروپولیتن در گفت‌وگو با روزنامه دیلی‌تلگراف هشدار داده است که اعتصاب بخش‌های عمومی تمرکز پلیس را از مبارزه با جرم و جنایت منحرف می‌کند. «سر مارک رولی» به این روزنامه می‌گوید افسران پلیس در حال حاضر مجبورند زمان زیادی را برای کارهایی مانند نظارت بر افراد آسیب‌پذیر در بیمارستان‌ها صرف کنند. او می‌افزاید که اعتصاب بخش‌های عمومی، که پلیس از شرکت در آن منع شده است، ممکن است بیش از پیش به افسران پلیس آسیب برساند.

نیویورک‌تایمز

«از دست‌دادن خرسون ضربه‌ای شدید برای ارتش پوتین است» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است. در این گزارش آمده: «سربازان اوکراینی روز جمعه، 11 نوامبر 2022، وارد شهر جنوبی خرسون شدند و این منطقه استراتژیک را از ارتش عقب‌رانده شده روسیه پس گرفتند؛ آنچه ضربه‌ای شدید به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه بود. سربازان اوکراینی مانند قهرمانان وارد شدند و با بوسه‌ها و سرودها از آنان استقبال شد. در شهر خرسون که ماه‌ها در تصرف روسیه بود، ساکنان جمعه به خیابان‌ها ریختند. آنها پرچم اوکراین را به اهتزاز درآوردند و با شادی دور آتش بزرگ رقصیدند.»

واشینگتن‌پست

«GOP در هراس، چراکه امیدها کاهش می‌یابد» عنوان گزارش واشینگتن‌پست است که بر انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا متمرکز است. در گزارش آمده: «جمهوری‌خواهان کنگره با مشاهده کاهش پیشروی خود، دچار وحشت و هراس شده‌اند. در وضعیتی که برای کنترل مجلس نمایندگان و سنا هنوز تصمیم‌گیری نشده است، جمهوری‌خواهان خشمگین روز جمعه چالش‌های آشکار برای رهبران خود در هر دو مجلس ایجاد کردند، چرا که با احتمال نرسیدن به نتیجه دلخواه مواجه شده‌اند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.