رونمایی از اولین خط‌خورده‌های تیم ملی فوتبال

نورافکن، فلاح، سرلک و اخباری اردوی ایران را ترک کردند

در حالی که لیست نهایی تیم ملی برای حضور در جام جهانی مشخص نشده، اما 4 بازیکن اردوی ایران را ترک کردند تا اولین خط‌خورده‌ها لقب بگیرند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، طی روزهای گذشته گمانه‌زنی‌ها درباره اعلام لیست ایران برای جام جهانی به مهم‌ترین بحث روز تیم ملی تبدیل شده است. این لیست هنوز اعلام نشده، اما با توجه به ترک اردو توسط 4 بازیکن، می‌توان آنها را اولین خط‌خورده‌های رسمی از جام جهانی دانست.

4 خط‌خورده تیم‌ ملی لو رفتند

باز بودن درهای تمرین صبح یکشنبه تیم ملی به روی خبرنگاران و عکاسان باعث شد تا آخرین خط‌خورده‌های لیست تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی مشخص شوند. میلاد سرلک، محمدرضا اخباری، سامان فلاح و امید نورافکن، چهار بازیکن شاخص لیست‌های تیم ملی در اردوهای ارزیابی فنی بودند که صبح یکشنبه در تمرین تیم ملی حضور پیدا نکردند تا به این ترتیب رویای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ برای آنها به پایان برسد.

اخباری از رقابت با سایر گلرها کنار رفت

محمدرضا اخباری، دروازه‌‎بان تراکتور یکی از نفراتی بود که کی‌روش در اردوهای گذشته از او دعوت کرد. این دروازه‌بان که با علیرضا بیرانوند، سیدحسین حسینی، پیام نیازمند و امیر عابدزاده رقابت می‌کرد، فعلا از فهرست گلرها کنار رفته است. اخباری در آخرین روزها قبل از پرواز تیم ملی به قطر، ملی‌پوشان را همراهی کرد اما در نهایت، بخت حضور در این تورنمنت بزرگ را به دست نیاورد.

امیدهایی که ناامید شد…

میلاد سرلک و سامان فلاح به عنوان دو بازیکنی که در اردوی اتریش هم تیم ملی را همراهی کردند در کنار امید نورافکن که پای ثابت تمام اردوهای تیم ملی از مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی بود، احتمالا سخت‌تر از سایر جامانده‌های تیم ملی از جام جهانی، با این موضوع کنار خواهند آمد.

نکته اینکه سامان فلاح، جوان‌ترین عضو حاضر در لیست تیم ملی، که متولد 1380 است و دهه هشتادی محسوب می‌شود، به عنوان یکی از بازیکنان ثابت اردوهای تیم ملی از ابتدای حضور کی‌روش، گزینه‌ای محتمل برای حضور در لیست نهایی ایران در جام جهانی به شمار می‌رفت تا با حضورش میانگین سنی تیم ملی را هم پایین آورده و از طرف دیگر تجربه گرانبهای جام جهانی را هم به کارنامه‌اش در این سن پایین اضافه کند. میلاد سرلک که در دوره کی‌روش نیز مانند اسکوچیچ عضو ثابت همه اردوهای تیم ملی بود، با وجود بازی در برابر سنگال به صورت فیکس، در نهایت فرصت حضور در جام جهانی را پیدا نکرد. چه بسا مصدومیت و دوری‌اش از ترکیب پرسپولیس در مقطع اخیر نیز در نظر کی‌روش موثر بوده است.

با این حال، احتمالا بزرگ‌ترین غایب لیگ برتر در جام جهانی امید نورافکن است؛ ستاره سپاهان که اتفاقات برخلاف خواسته‌هایش پیش رفت و در نهایت نتوانست نظر کی‌روش را برای سفر به قطر جلب کند.

12 بازیکن داخلی در اردو باقی ماندند

با این حساب، از میان 16 بازیکنی که در اردوی تیم ملی حاضر بودند، حالا 4 بازیکن کنار رفته‌اند و 12 بازیکن دیگر باقی مانده‌اند. 12 بازیکنی که اگر مساله خاصی پیش نیاید، جمع بازیکنان شاغل در لیگ برتر را در جام جهانی تشکیل می‌دهند و 14 بازیکن دیگر لژیونر خواهند بود.

علیرضا بیرانوند، سید حسین حسینی، پیام نیازمند، مرتضی پورعلی گنجی، روزبه چشمی، ابوالفضل جلالی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، وحید امیری، مهدی ترابی، امید ابراهیمی و رامین رضاییان 12 بازیکنی هستند که در اردوی تیم ملی باقی مانده‌اند و همراه با سایر اعضای کاروان راهی قطر می‌شوند.

در انتظار مشخص شدن لژیونرها

مهم‌ترین موضوع درباره لیست تیم ملی فوتبال بازیکنان لژیونر است. اگرچه برخی باشگاه‌هایی که بازیکنان ایرانی در اختیار دارند، اسامی نفراتی را که به تیم ملی دعوت شده‌اند، اعلام کرده‌اند اما تا زمان مشخص نشدن لیست نهایی کی‌روش، حضور آنها در جام جهانی قطعی نیست.

فوتبالیست‌های ایرانی زیادی در کشورهای مختلف توپ می‌زنند که با احتساب قطعی شدن حضور 12 بازیکن لیگ برتری در لیست، باید منتظر مشخص شدن 14 بازیکن لژیونر باشیم که همراه تیم ملی به قطر می‌روند.

لیست تیم ملی ایران متشکل از 26 بازیکن است و طبق وعده مدیران تیم ملی تا ظهر دوشنبه به‌طور رسمی اعلام خواهد شد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.