مراکش، مرزهای شگفتی را جابه‌جا کرد!

یک تیم آفریقایی برای اولین بار در تاریخ به جمع 4 تیم برتر دنیا رسید

مراکش با یک عملکرد فوق‌العاده و در عین ناباوری در طول 90 دقیقه پرتغال مدعی را کنار زد تا برای اولین بار یک تیم آفریقایی به نیمه‌نهایی جام جهانی برسد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، ما سخت باور کردیم، شما هم باور کنید؛ شگفتی واقعی جام جهانی نه برد ژاپن مقابل آلمان و اسپانیا بود ، نه پیروزی عربستان مقابل آرژانتین و نه شکست برزیل در برابر کرواسی. شنبه شب در ورزشگاه الثمامه مراکشی‌ها کاری کردند که فقط یک جمله در ذهن‌مان نقش ببندد: «همه شگفتی‌سازی‌های قبل از این سوءتفاهم بود»!

روزی که ولید الرکراکی سرمربی مراکش از شانس قهرمانی در دنیا حرف زد، خیلی از فوتبالدوستان به او خندیدند و منتظر حذف این تیم آفریقایی ماندند. آن روز مراکشی‌ها با برد مقابل بلژیک از صدرنشینی در گروه مسرور بودند اما همه تصور می‌کردند این، فقط یک اتفاق بوده و نماینده آفریقا خیلی زود کنار می‌رود. ماجراجویی مراکشی‌ها با برد مقابل اسپانیا در ضربات پنالتی ادامه یافت و اکنون آنها با برد مقابل پرتغال به جمع 4 تیم برتر فوتبال جهان راه پیدا کردند.

تیمی که قبل از شروع جام پیشگوها در صعودش به دور دوم هم تردید داشتند، حالا در شرایطی که قدرت‌هایی مثل اسپانیا، بلژیک، آلمان، هلند و برزیل دوحه را ترک کرده‌اند، همچنان بازیکنانش شب‌ها در هتل محل اقامت خود در قطر سر روی بالش می‌‌گذراند و به رویاهای مردم خود رنگ واقعیت می‌بخشند.

آنها در روزی که سانتوس سرمربی پرتغال بازهم اعتقادی به فیکس میدان دادن به کریس رونالدوی بزرگ نداشت، خیلی زود و روی یک لحظه غفلت توسط یوسف النصیری به گل رسیدند و مثل همه بازی‌های گذشته که هروقت گل اول را زده‌اند، پیروز از زمین خارج شده‌اند، مقابل خط حمله پرقدرت پرتغال هم تا پایان 8 دقیقه وقت اضافه نیمه دوم دوام آوردند و اجازه ندادند توپی از خط دروازه‌شان عبور کند. این برد ارزشمند مراکش را به اولین تیم آفریقایی تاریخ تبدیل کرد که توانسته‌ طعم حضور در نیمه‌نهایی جام جهانی را بچشد.

هرچقدر اشک‌های تلخ کریس رونالدو بعد از ناکامی در رسیدن به رویای بزرگ دوران فوتبالش هواداران پرشمار او در سراسر جهان را آزار داد، مراکشی‌ها و بسیاری از مسلمانان جهان خوشحال شدند. مراکشی‌ها که در این جام به میزبانی کشور مسلمان احساس غریبی کمتری نسبت به جام‌های قبلی کرده‌اند، حالا می‌توانند ادعا کنند دوحه تقریبا تفاوتی با رباط(پایتخت مراکش) برایشان ندارد! آنها قطعا با این پشتوانه در نیمه نهایی هم ده‌ها هزار هوادار را در استادیوم خواهند داشت.

انگار دیگر باید باور کنیم که الرکراکی راست می‌گفت، او تیمی را به جام بیست و دوم آورده که بتواند جام بگیرد(!) شاید هنوز هم سخت باشد حذف های سریالی بزرگان مقابل تیمی مثل مراکش را هضم کنیم اما تیمی که تا به حال 3 قدرت برتر فوتبال (بلژیک، اسپانیا و پرتغال) را با همه ستاره‌های توانمندشان کنار زده بدون شک در نیمه نهایی و فینال یا رده‌بندی هم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. آنها شگفتی واقعی جام بیست و دوم هستند، چیزی که باعث می‌شود دو بازی آخرشان را در جام جهانی 2022 با لذت بیشتری دنبال کنیم.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.