تشدید اعتصاب‌های انگلیس در سال نو/میلیون‌ها اوکراینی در تاریکی و سرما

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 17 دسامبر 2022

شنبه، 17 دسامبر 2022، تایمز به اعتصاب‌ها در انگلیس توجه کرد و از آمادگی برای اعتصاب آمبولانس‌ها در هفته آینده گفت. نیویورک‌تایمز تیتر زد: «موشک‌های روسی میلیون‌ها نفر را در تاریکی سرد فرو می‌برند».

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های واشینگتن‌پست، تایمز و نیویورک‌تایمز به شرح زیر است:

واشینگتن‌پست

«چینی‌ها از آزادی‌های جدید ویروس اجتناب می‌کنند» و «چینی‌ها خود را قرنطینه و دارو را از ترس موج جدید کووید احتکار می‌کنند» عناوین گزارش واشینگتن‌پست است.

در این گزارش آمده: «درست بیش از یک هفته پس از اینکه چین شروع به برچیدن سیاست «کووید صفر» خود کرد، که نشان‌دهنده پایان نزدیک به سه سال قرنطینه جمعی بود، خانواده‌ها در شهرهای بزرگ از آزادی تازه کشف‌شده خود می‌گریزند و در عوض از ترس موج ویرانگر موارد ابتلا به انبوهی از داروها و درمان‌های خانگی پناه برده‌اند.»

تایمز

روزنامه تایمز از آمادگی برای اعتصاب آمبولانس‌ها در هفته آینده و انتقاد از رویکرد دولت بریتانیا در مذاکرات پرداخت حقوق گفته است.

این روزنامه در گزارشی از اعتصاب‌هایی که هم اکنون NHS (خدمات بهداشت ملی انگلیس) را فراگرفته، گفته دبیر کل کالج سلطنتی پرستاری از ریشی سوناک، نخست‌وزیر، خواسته است تا «دخالت کند»، «کنترل اوضاع را به دست بگیرد و شرایط را درک کند». این روزنامه می‌گوید پت کالن همچنین هشدار داده است که اعتصاب‌ها در سال جدید تشدید خواهد شد.

نیویورک‌تایمز

«موشک‌های روسی میلیون‌ها نفر را در تاریکی سرد فرو می‌برند» و «با افزایش ترس‌ها از حملات جدید، اوکراینی‌ها درخواست کمک می‌کنند» عناوین گزارش نیویورک‌تایمز است.

در این گزارش آمده: «در دمای زیر نقطه انجماد، روسیه روز جمعه، 16 دسامبر، ده‌ها موشک و پهپاد را به سمت سیستم‌های انرژی اوکراین روانه کرد و میلیون‌ها غیرنظامی را در سرما و تاریکی فرو برد. شهردار شهر مرکزی کرمنچوک در اوکراین، گفت که بیش از 200 هزار مشترک در سرما هستند و از مردم خواست همه پنجره‌ها را ببندند و تمام اقدامات ممکن را برای حفظ گرما انجام دهند.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.