نارضایتی از سیستم بهداشت و درمان انگلیس/ پلیس رو در روی معترضان

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 16 ژانویه 2023

دوشنبه، 16 ژانویه 2023، تایمز با تیتر «دو نفر از هر سه رأی‌دهنده معتقدند NHS (خدمات بهداشت ملی انگلیس) در ارائه خدمات بد عمل کرده است» از بی‌اعتمادی به سیستم بهداشت و درمان انگلیس گفت. نیویورک‌تایمز بر جنگ روسیه و اوکراین متمرکز بود و گاردین هم از برنامه‌هایی برای برخورد با اعتراضات در انگلیس خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های گاردین، تایمز و نیویورک‌تایمز به شرح زیر است:

گاردین

گاردین در گزارش اصلی خود می‌نویسد: «فعالان آزادی مدنی از اختیاراتی که قرار است به پلیس داده شود تا اعتراضات را قبل از هرگونه اختلالی -تحت برنامه‌های نخست‌وزیر برای اقدامات سختگیرانه‌تر در زمینه نظم عمومی- متوقف کند، خشمگین هستند. دولت می‌خواهد از تاکتیک‌های پیش‌بینی‌نشده و فی‌البدهه‌ای که عمدتا معترضان محیط زیست از آن استفاده می‌کنند، جلوگیری کند. شامی چاکرابارتی، مدیر سابق گروه حقوق بشری «لیبرتی»، گفت که این امر می‌تواند منجر به دادن «چک سفید» به پلیس شود تا اعتراض را قبل از وقوع آن، متوقف کند.»

تایمز

«دو نفر از هر سه رأی‌دهنده معتقدند NHS در ارائه خدمات بد عمل کرده است» عنوان گزارش اصلی روزنامه تایمز است. این روزنامه گزارش می‌دهد بر اساس نظرسنجی موسسه یوگاو (YouGov)، در میان لیست‌های انتظار و تاخیر آمبولانس‌ها، رأی‌دهندگان در حال از دست دادن اعتماد به NHS (خدمات بهداشت ملی انگلیس) هستند. تایمز گفته در یک نظرسنجی، دو نفر از هر سه نفر فکر می‌کنند که NHS خدمات بدی ارائه می‌دهد، این در حالی است که این روزنامه تحقیقات یک‌ساله خود را درباره آینده مراقبت‌های بهداشتی و اجتماعی در بریتانیا آغاز می‌کند.

نیویورک‌تایمز

«دنیپرو سوگوار است، هنگامی که ده‌ها نفر در حملات روسیه می‌میرند» عنوان گزارش نیویورک‌تایمز است. در این گزارش آمده است: «حمله روز شنبه به ساختمان مسکونی معمولی 9 طبقه باعث رقم‌خوردن یکی دیگر از تلفات بزرگ غیرنظامیان دور از خط مقدم از ابتدای جنگ روسیه و اوکراین شد. این اتفاق باعث تجدید درخواست‌ها برای متهم کردن مسکو به جنایات جنگی شد….»

تصویر اصلی با این توضیح آمده است: «نجات یک زن از آپارتمانی در شهر دنیپرو (Dnipro) در اوکراین که روز شنبه، 14 ژانویه، با موشک روسیه ویران شد.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.