تفاهم‌نامه همکاری میان هلال‌احمر ایران و صلیب سرخ چین به امضا می‌رسد

در دیدار معاون سفیر چین در ایران با دبیرکل هلال‌احمر مقرر شد:

معاون سفیر چین در ایران با دبیرکل و برخی مدیران ارشد جمعیت هلال احمر دیدار و گفت و گو کرد و مقرر شد در سفر رئیس جمهوری کشور به چین، تفاهم نامه همکاری میان هلال احمر ایران و صلیب سرخ چین به امضا برسد

به گزارش شهروند آنلاین؛بعد از ظهر دیروز، معاون سفیر چین درایران با دبیرکل، رئیس سازمان داوطلبان و دیگر مسئولان جمعیت هلال احمر دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون سفیر چین در ایران اظهار کرد: در سال های اخیر چین و ایران در زمان مختلف به ویژه بلایای طبیعی، همیشه به یکدیگر کمک کرده‌اند.وی افزود: هلال احمر ایران در زلزله خوی به خوبی خدمات‌رسانی کرد. سفارت چین در ایران توجه زیادی به این زلزله داشت و هر کاری بتواند در راستای خدمات رسانی انجام خواهد داد.

معاون سفیر  چین  در ایران اظهار امیدواری کرد که با سفر رئیس جمهور ایران به چین، تفاهم نامه همکاری بین هلال احمر ایران و صلیب سرخ چین امضا شود.

در ادامه یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر، ضمن خیر مقدم و تشکر از دولت و مردم چین، اظهار کرد: رابطه خیلی خوبی میان دولت ها و مردم چین و ایران وجود دارد که به عنوان نقطه قوتی در جهان مطرح است.وی افزود: چین و ایران در مشکلات، بلایا و اتفاقاتی که افتاده، همیار هم بودند و کمک های متقابلی بین دو کشور صورت گرفته است.

سلیمانی با اشاره به این که کشور ایران، کشور حادثه خیزی است، افزود: بیش از 70 درصد حوادث طبیعی در ایران رخ می دهد که باید برنامه ریزی‌های لازم برای آمادگی و بستر سازی مناسب در جهت کاهش آلام بشری انجام شود.
این مقام مسئول از همدردی کشور و مردم چین و سفارت چین در ایران به دلیل زلزله زدگان خوی قدردانی کرد و گفت: از کمک هایی که برای مردم زلزله زده توسط چین پیش بینی شده است، قدردانی می‌کنیم.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.