پشت پرده جنایت تلخ زن نقاش

گزارش «شهروند آنلاین» از هشتمین سرقت مرگبار خودرو در سال ۱۴۰۱

زن نقاش‌وهنرمند، قربانی سرقت مرگبار خودرویش شد. این نخستین زنی است که امسال هدف سناریوی مرگبار دزدان سابقه‌دار قرار گرفته است. این در حالی است که براساس اخبار منتشرشده در خبرگزاری‌ها، در ۱۱ ماه نخست امسال، ۸ سرقت مرگبار خودرو در کشور رقم خورده است. نام مردان در لیست بلندبالای طعمه‌های سارقان قاتل خودنمایی می‌کند، اما این نخستین باری است که زنی در تله مرگبار دزدان قاتل گرفتار شده ‌است. ۸ سرقت مرگبار در شهرهای هیرمند، مشهد، اهواز، کازرون، آرادان و تهران رخ داده است. در این بین استان تهران و خراسان رضوی دو سرقت مرگبار در آمار ۱۱ ماهه امسال خود دارند.

مریم رضاخواه _ شهروند آنلاین؛ ۱۱ بهمن ماه مردی میانسال با پلیس تماس گرفت و خبر از ناپدید شدن مرموز همسر نقاش‌وهنرمندش داد. او گفت: «همسرم برای انجام کارهایش با خودروی شاسی‌بلندش از خانه خارج شد ولی دیگر بازنگشته است. تماس‌هایم بی‌پاسخ می‌ماند تا جایی که دیگر گوشی‌اش خاموش شد. همه جا را زیر پا گذاشته‌ام و با همه تماس گرفتم اما خبری از شهره نیست.»
در پی دریافت این خبر بررسی‌های تخصصی کارآگاهان در دایره مفقودی‌های پلیس آگاهی آغاز شد.

تحقیقات شبانه‌روزی

ماجرا از همان لحظه نخست برای پلیس مشکوک بود. در این شرایط پلاک و مشخصات خودروی شاسی‌بلند به تمامی گشت‌های پلیس اعلام و دستور توقیف آن صادر شد.
درحالی‌که تحقیقات شبانه‌روزی کارآگاهان زیرنظر رئیس پلیس پایگاه چهارم برای یافتن ردی از زن ناپدیدشده ادامه داشت، ۲۴ ساعت پس از اعلام مفقودی زن ۴۵ ساله خودروی شاسی‌بلند در جنوب پایتخت پیدا شد. خودرو سالم بود اما لکه‌های خون روی صندلی‌ها مسیر این پرونده معمایی را جنایی کرد.

رد خون روی خودرو

در نخستین گام قطرهای خون به‌جا مانده روی صندلی خودرو برای انجام آزمایش به آزمایشگاه جنایی ارسال شد. نتیجه نشان می‌داد دی‌ان‌ای لکه خون با دی‌ان‌ای خون مقتول مطابقت دارد. فرضیه جنایت شکل گرفت. کارآگاهان احتمال می‌دادند زن راننده قربانی یک جنایت خاموش شده است. با همین سرنخ مهم، بررسی‌ها وارد مرحله عملیاتی شد و بالاخره کارآگاهان با راهنمایی‌های تجربی قاضی «عظیم سهرابی»، بازپرس شعبه نهم دادسرای جنایی به ردزنی‌های عاملان جنایت دست زدند چراکه دیگر تحقیقات نامحسوس از وقوع یک قتل خبر می‌داد.

بازبینی دوربین‌های مداربسته

وقتی دوربین‌های مداربسته منطقه مورد بازبینی قرار گرفت راز ناپدیدشدن زن جوان چند خیابان دورتر از خانه‌اش فاش شد. بررسی‌ها نشان می‌داد وقتی زن راننده از پارکینگ خانه‌اش بیرون می‌آید کمی دورتر از خانه‌اش، دو مرد جوان سدراه شهره می‌شوند. یکی از آنها به‌نظر می‌رسید شهره را می‌شناسد. در خیابان برای این زن هنرمند دست تکان می‌دهد. شهره پایش را روی ترمز می‌گذارد، اما به محض توقف خودروی شاسی‌بلند یکی از آنها چاقو را روی گردن زن ۴۵ ساله می‌گذارد.
نقشه هولناک مردان آشنا برای شهره رو می‌شود. مقاومت‌های زن نقاش فایده‌ای نداشت. دو مرد پیروز این درگیری می‌شوند. با چاقو شهره را زخمی می‌کنند. ضربات چاقو اما مرگبار بود. شهره دیگر نفس نمی‌کشید که مردان قاتل، پیکر بی‌جانش را داخل خودرو پنهان می‌کنند و از محل متواری می‌شوند.

سناریوی مرگبار کارگر آشنا

تصاویر مردان جوان از فیلم‌های دوربین مداربسته ثبت می‌شود. تصاویر برای همسر شهره آشنا بود. او تنها یکی از مردان را شناخت. مرد جوانی که مدتی در خانه آنها کارگری می‌کرد. او، پرویز نام داشت. با شناسایی پرویز، دستگیری او در دستور کار ماموران قرار گرفت.
ظهر سه‌شنبه مرد جوان دستگیر شد. متهم در تحقیقات اولیه به قتل زن نقاش با انگیزه سرقت اعتراف کرد. پرویز در بازجویی‌ها همدستش، کامبیز را که در این قتل دست داشت، لو داد.
یک ساعت نگذشته بود که دومین متهم این پرونده نیز بازداشت شد. متهمان در تحقیقات نخست اعتراف کردند که جسد زن جوان را در اطراف تهران دفن کرده‌اند. به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران تیمی از کارآگاهان پلیس راهی محل دفن جسد شده تا جنازه شهره کشف شود. به دستور بازپرس جنایی، متهمان در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی قرار داده شده و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

گفت‌وگو با کارگر قاتل

۱۵ روز پس از جنایت دستگیر شده است. رؤیای زندگی اشرافی داشت اما حالا باید در گوشه زندان کز کند و روزها و شب‌هایش را سپری. تصورش را هم نمی‌کرد دستگیر شود می‌خواست ماشین خانم نقاش را بدزدد و بفروشد تا با پولش، آرزوهای دیرینه‌اش را عملی کند، اما حالا تنها آرزویش خلاصی است. خلاصی از زندانی که مجازاتش مرگ است. پرویز در گفت‌وگو با خبرنگار «شهروند» از جزئیات این جنایت تلخ می‌گوید.

چرا این زن نقاش را برای سرقت انتخاب کردی؟

آنها را می‌شناختم. ‌مدت کوتاهی در خانه‌اش کارگری می‌کردم. می‌دانستم پولدار هستند و وضع مالی خوبی دارند.

چرا او را کشتید؟

ما به قصد سرقت رفتیم اصلا نمی‌خواستیم شهره را بکشیم. او مقاومت کرد و قبول نکرد ماشین را به ما بدهد.

چرا تصمیم به سرقت گرفتی؟

مدتی پیش با کامبیز درددل می‌کردم. چندین سابقه سرقت داشت. اما او هم با مشکلات مختلفی سروکله می‌زد. وقتی از زندگی خانم نقاش گفتم که چقدر ثروتمند هستند و ماشین شاسی‌بلند دارند به سرش زد که به سرقت برویم. وسوسه سرقت را به جانم انداخت. دوستم می‌گفت با سرقت خودروی شاسی‌بلند، می‌توانیم آن را بفروشیم و هر چه از این سرقت گیرمان آمد، با هم سهیم می‌شویم.

روز حادثه چه کار کردید؟

از زمان رفت‌وآمدهای خانم نقاش با خبر بودم. روز حادثه به همراه کامبیز سدراهش شدیم. وقتی دستم را بالا آوردم، خانم نقاش هم ایستاد. با هم سوار ماشین شدیم. چاقو را خیلی سریع روی گلویش گذاشتیم. از او خواستیم که ماشین را بدون هیچ مقاومتی در اختیارمان قرار دهد و شکایت هم نکند، اما او تسلیم نشد و مقاومت کرد. با ما درگیر شد. قصد کشتنش را نداشتیم اما چاقو روی گلویش کشیده شد.

جسدش را چه کردید؟

همان موقع انداختیم پشت ماشین. دیگر نبض نداشت. به اطراف تهران رفتیم. جسد را در بیابان دفن کردیم. ماشین را در جنوب تهران پارک کردیم تا روز بعد آن را بفروشیم.

موفق شدید ماشین را بفروشید؟

فردا که به سراغ ماشین رفتیم از آن خبری نبود. هر کدام تصور می‌کردیم دیگری خودرو را برداشته. من تصور می‌کردم کامبیز مخفیانه خودرو را فروخته و نمی‌خواهد سهم من را بدهد. کامبیز هم همین فکر را می‌کرد. اصلا به فکرمان هم نرسید که پلیس ماشین را پیدا کرده باشد.

جزئیات ۷ سرقت مرگبار دیگر خودرو در ۱۱ ماه امسال

سرقت خودروی خانم نقاش آخرین سرقت در ۱۱ ماه امسال است. در یک سال گذشته ۷ سرقت مرگبار دیگر در کشور در رسانه‌ها منتشر شده است. سرقت‌های مرگباری که خودروها هدف سارقان خشن بوده‌اند. سارقان اما در این بین وقتی با مقاومت‌های مالکان خودرو مواجه می‌شدند با شلیک گلوله‌، ضربه تیزی یا با استفاده از مواد سمی، هیچ مانعی سر راه خود نمی‌گذاشتند. در ادامه جزئیات ۷ سرقت خشن را می‌خوانید.

پایان کار باند سارقان مسافرنما

اردیبهشت‌ماه بود که سارقان مسافربرنمایی دستگیر شدند که با نوشیدنی جان دو راننده را در پایتخت گرفته بودند.
سارقان اعتراف کردند که پس از سرقت اقدام به فروش قطعات خودرو در سایت‌های فروش اجناس دست‌‌دوم کرده و قطعات اصلی خودرو را نیز به اوراقچی‌ها فروخته بودند.

سرقت تلخ در اهواز

۲۷ تیرماه سارقان مسلح در اهواز پس از سرقت خودرو «سیدجعفر میرسالاری» از پرسنل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون را به قتل رساندند.

سناریوی سرقت در پوشش خریدار

۲۹ تیرماه امسال سرقت مرگبار دیگری در مشهد رقم خورد. سرقت خودرو اما این‌بار در پوشش خریدار. سارق جنایتکار بعد از شناسایی فروشنده سانتافه در یکی از سایت‌های خریدوفروش کالا او را به محلی خلوت کشاند و پس از به قتل رساندن او، ماشینش را سرقت کرد.

قتل راننده 55 ساله

۱۵ مردادماه راننده ۵۵ ساله خودروی تیبا در مشهد قربانی سارقان طمع‌کار قاتل شد. این پدر میانسال در یکی از شرکت‌های تاکسی اینترنتی فعالیت داشت که طعمه سارقان شد.

راز قتل راننده پژو با دستگیری قاتل

آبان ماه در کازرون متهمی دستگیر شد که تحت عنوان مسافر، راننده‌ سواری پژو پارس را به قتل رسانده و خودروی او را به سرقت برده بود.

واژگونی پس از سرقت و قتل

۲۸ آذر ماه سارق جنایتکاری هنگام فرار از صحنه جرم چپ کرد و به دام افتاد. این جنایت در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان آرادان، رخ داد. متهم، خودروی واژگون‌شده را از تهران به مقصد گرمسار کرایه کرده و با دروغ راننده را به یکی از روستاهای اطراف شهر گرمسار برده و با چاقو قصد تهدید و سرقت خودرو را داشت که با راننده درگیری فیزیکی پیدا کرد.
متهم با ضربات چاقو راننده را به قتل می‌رساند و با سرقت خودرو در جاده به دلیل سرعت بالا واژگون شد.

شلیک سارق مسلح به راننده

۲۰ بهمن ماه متهمی با انگیزه سرقت در شهرستان هیرمند، راننده‌ای را به قتل رساند و پا به فرار گذاشت. ماموران پلیس با کار اطلاعاتی گسترده هویت قاتل را شناسایی و او را طی عملیاتی منسجم و غافلگیرانه دستگیر کردند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.