ویدیو/ مردگانی که جا ندارند!

گورهای دسته‌جمعی در ترکیه پس از افزایش شمار قربانیان زلزله مرگبار

با گذشت بیش از یک هفته از زلزله مهیب ۷/۸  ریشتری در جنوب شرق ترکیه و شمال غرب سوریه، تعداد قربانیان این زمین‌لرزه همچنان رو به افزایش است.
تعداد قربانیان به قدری زیاد است که در بسیاری از مناطق زلزله‌زده از جمله در انتاکیه با وجود اختصاص فضای جدید برای گورستان‌ها، فضای کافی برای دفن اجساد قربانیان وجود ندارد و خاکسپاری در گورهای دسته‌جمعی ادامه یافته است.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین؛ با گذشت بیش از یک هفته از زلزله مهیب ۷/۸  ریشتری در جنوب شرق ترکیه و شمال غرب سوریه، تعداد قربانیان این زمین‌لرزه همچنان رو به افزایش است.

آمارهای منتشر شده شمار قربانیان را تاکنون ۴۱ هزار نفر گزارش کرده‌اند و عملیات امداد و نجات زیرآوارماندگان همچنان ادامه دارد.

تعداد قربانیان زلزله ترکیه به قدری زیاد است که در بسیاری از مناطق زلزله‌زده از جمله در انتاکیه با وجود اختصاص فضای جدید برای گورستان‌ها، فضای کافی برای دفن اجساد قربانیان وجود ندارد و خاکسپاری در گورهای دسته‌جمعی ادامه یافته است. ماشین‌ها همچنان در حال حفر گور برای قربانیان جدید هستند. بوی مرگ از همه جا به مشام می‌رسد و حتی زمان کافی برای نصب سنگ مزار برای آنها وجود ندارد.

از قربانیان ناشناس نیز پیش از دفن نمونه‌های دی‌ان‌ای گرفته می‌شود تا خانواده‌های آنها در آینده بتوانند عزیزان خود را شناسایی کنند.

شرایط برای بازماندگان زمین‌لرزه نیز بسیار دشوار است. علاوه بر اندوه و سوگواری برای عزیزانشان، آنها بی‌خانمان و زیر چادرها در اردوگاه‌ها در سرمای هوا زندگی می‌کنند. گاهی چادرها نیز کافی نیستند و بسیاری از آنها در خودروهای خود و یا در فضای آزاد در سرمای حداقل ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر می‌خوابند.

در این میان علاوه بر سرمای هوا، وبا نیز در حال شیوع است و انتقادهایی علیه دولت ترکیه به دلیل کاستی‌ها در امدادرسانی و ساخت و ساز خلاف معیارهای مقاومت در برابر زمین‌لرزه مطرح است.

اینجا در ترکیه مسابقه با زمان همچنان ادامه دارد، هم برای تدفین قربانیان و هم برای زنده نگاه داشتن بازماندگان.

گزارش: مهرناز الماسی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.