امدادرسانی به ۶ هزار نفر در برف و کولاک چهارمحال و بختیاری/ انتقال هوایی بسته‌های غذایی و امدادی به مناطق محاصره در برف

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در پی بارش برف از روز 23 بهمن‌ماه تاکنون امدادگران جمعیت هلال احمر استان به 5932 حادثه دیده امدادرسانی کردند

به گزارش شهروند آنلاین؛مسعود مثنوی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای بارشها تا جمعه 28 بهمن ماه 44 حادثه شامل 25 حادثه برف و کولاک، 4 حادثه جاده‌ای و 10 حادثه ریزش آوار و 11 مورد سیل و آب گرفتگی و یک مورد کوهستان  توسط امدادگران این جمعیت امدادرسانی شد.

مثنوی افزود: در ساعات اولیه بارش برف سنگین، کولاک و مه شدید، امکان امداد هوایی وجود نداشت و به صورت زمینی برای رهاسازی خودروها، امدادرسانی به مسافران در راه مانده و انتقال 9 مادر باردار به مراکز درمانی اقدام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از اعزام 155 تیم عملیاتی با حضور 558 امدادگر و نجاتگر به همراه 51 دستگاه آمبولانس به مناطق برف‌گرفته خبر داد و گفت: در این مدت 213 نفر اسکان اضطراری داده شدند و همچنین 14 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. مثنوی خاطر نشان کرد: طی 2 سورتی پرواز ۶۵۸ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۸۴۰ تخته پتو ، ۱۰۷ تخته موکت ، ۹۲۶ کیلو نایلون ، ۶۶۰ بسته مواد غذایی یک ماهه، ۱۰۰۰ قرص نان ، ۲۰۰ کیلو گرم خرما به مناطق تحت تاثیر بارش برف ارسال و توزیع شده است.

مثنوی در ادامه گفت: در طرح زمستانه جمعیت هلال احمر استان ۲۲ پایگاه امداد و نجات این جمعیت شامل پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، کوهستان و پایگاه موقت با تمام تجهیزات از جمله خودرو، آمبولانس و تجهیزات امدادرسانی و حضور ۸۳۵ امدادگر و نجات‌گر شامل ۱۷۶ نفر خواهر، ۶۵۹ نفر برادر و ۱۸ نفر عضو تیم ایثار آماده خدمات رسانی به مردم و حادثه دیدگان استان هستند.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.