لطفا در فینال دعوا نکنید!

در انتظار برخورد کمیته انضباطی با مسببان درگیری عجیب

جدا از برخورد احتمالی و سنگین کمیته انضباطی فدراسیون والیبال با عاملان درگیری،‌ نگرانی‌هایی درباره مسابقه فینال وجود دارد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، مساله‌ای که ورزش ایران را طی ساعات گذشته تحت تاثیر قرار داد، درگیری عجیب پیش‌آمده در یکی از مسابقات نیمه‌نهایی بود. در پایان دیدار پیکان و هراز آمل که منجر به دومین برد متوالی شاگردان عطایی و صعود آنها به فینال شد، محمدرضا حضرت‌پور، لیبروی ملی‌پوش پیکان، به سمت برخی تماشاگران شمالی حمله کرد و به ضرب و شتم آنها پرداخت. در ادامه این، برخی بازیکنان پیکان و هراز آمل هم وارد درگیری شدند تا فاجعه‌ای بزرگ پیش بیاید. ماجرا از اینجا شروع شد که در طول بازی کُری شدیدی بین هواداران دو تیم وجود داشت. بعد از اینکه هراز امتیاز آخر را گرفت، به یک‌باره شاهد بودیم که لیبروی پیکان، یعنی محمدرضا حضرت‌پور، به جایگاه تماشاگران هراز حمله کرد. این موضوع وقتی عجیب‌تر شد که حضرت‌پور وارد جایگاه هواداران هم شد و یکی از آنها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داد. این صحنه به‌قدری باورنکردنی بود که کل سالن را در بهت و حیرت فرو برد!

این در حالی بود که دقایقی قبل از ماجرا، پیمان اکبری، سرمربی پیکان، هم با یکی از خبرنگاران حاضر درگیری لفظی شدید پیدا کرد. پیمان اکبری که در لحظات پایانی بازی به دلیل اعتراض به داور اخراج شد، به سکوی بالای نیمکت تیمش رفت، اما به خاطر قوانین به او اجازه داده نشد آنجا هم حضور داشته باشد. اکبری خیلی عصبانی بود و خبرنگاران هم طبق روال و البته وظیفه در حال فیلمبرداری از اتفاقات بودند.

در همین حین یکی از اعضای کادر فنی پیکان با لحنی زشت و تند از یکی از خبرنگاران خانم حاضر خواست که فیلم نگیرد. در ادامه یکی دیگر از خبرنگاران برای حمایت از همکارش به صحنه ورود کرد. این پایان ماجرا نبود و درگیری بین سرمربی و مربی پیکان با خبرنگاران بالا گرفت؛ رفتار زشتی که در برابر خبرنگارانی انجام شد که فقط در حال انجام وظیفه خود بودند. اتفاقی که تکمیل‌کننده روز سیاه لیگ والیبال ایران بود.

در این شرایط، فدراسیون والیبال اعلام کرده با رسیدن گزارش ناظران به کمیته انضباطی، به‌زودی درباره صحنه‌های شرم‌آور این رشته ورزشی تصمیم خواهد گرفت. برخورد با مسببان درگیری عجیب در نیمه‌نهایی لیگ، خواسته اکثر والیبال‌دوستان است و این را می‌شود از مصاحبه‌های انجام‌شده توسط والیبالی‌ها طی یکی، دو روز گذشته متوجه شد.

جدا از برخورد احتمالی و سنگین کمیته انضباطی فدراسیون والیبال با عاملان این درگیری،‌ نگرانی‌هایی درباره مسابقه فینال وجود دارد. برگزاری بازی پایانی لیگ والیبال در آرامش کامل که موجب لذت تماشاگران از اصل والیبال باشد، لازمه اصلی مسابقه عصر سه‌شنبه است. بی‌شک حساسیت‌های موجود و البته وضعیت جغرافیایی سالن فدراسیون والیبال و نزدیکی سکوها به زمین بازی، پتانسیل ایجاد درگیری را بالاتر می‌برد و در این شرایط انتظار می‌رود فدراسیون برای پیشگیری از اتفاقات احتمالی تدابیری بیندیشد.

تقابل شهداب و هراز در فینال حساسیت بالایی دارد و با توجه به سوابقی که از برخی اعضای دو تیم وجود دارد، حفظ آرامش این مسابقه مهم‌ترین اصل برای برگزاری بازی‌ای جذاب و بدون تنش خواهد بود.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.